Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vad tråkigt. :( känner så väl igen mig, kände precis likadant nu när vi försökte andra gången. S blev ju till bara vi tänkte på sex.

Tråkigt att det inte gick att genomföra provet. Hoppas det funkar bättre nästa gång.

Både jag och S pappa är felfria på ögonen. Men alla andra i min familj har glasögon. För min man är det nästan hela familjen som har.

Men usch, är dropparna jobbiga när de är såhär stora också? På vilket sätt då? (E genomgick en rad ögonundersökningar under neotiden och ska snart på "slutkontroll", jag minns att de kunde bli dåliga av dropparna då men hade nästan lyckats intala mig själv att det bara var för att de var så små och hade svårt att saturera sig). Hoppas att det går bra för T i alla fall, det vore ju skönt om hon kunde slippa glasögon så länge i alla fall!

Stockholmsträff var en trevlig idé tycker jag! Vilka är intresserade och när kan ni? :)

*kl*
Galningar är vad ni är, som har fyllt en tråd till! ;) Det är ju knappt att man hinner med!

Kl

Nu har H hämtat sina tofflor hos Emmah och T! Han ville inte ta av dem så de måste vara sköna ;) Själv är jag trööött, tror inte att jag orkar jobba imorrn *gäsp*

Det är bara på han igen ;)
Innan denna grav tog det nog 4-5 gånger innan det tog sig. Det svåraste är att pricka in två dagar innan ÄL. Speciellt ifall man har oreg.

Kom på att jag skulle svarat lite bättre på hur det är på barnsjukhuset, när jag skrev sist kom svärmor på besök precis. Hon jobbar på KS och smet iväg för att hälsa på.

Till barnet finns allt.
Man kan välja vilken vällingsort man vill, semper eller nestle hade de i alla fall. KAnske har de även NAN och liknande? Eller vill man ha gröt fanns det. Det fanns barnmatsburkar ifall barnet åt sådana. Eller riktig mat. Vi fick in precis den blöjsorten vi hade på libero st 4. troligtvis har de olika sorters blöjor oxå. Allt för att det ska vara så likt som det brukar. Det fanns även små sjukhuskläder att använda. S fick en rock/klänning i storlek 80. Hon såg ut som ett litet spöke när hon gick runt. Vi hade vanliga kläder från början men eftersom hon kräktes ner allt fick vi sjukhuskläder så vi slapp få så mycket tvätt.

De kom in med leksaker så det fanns lite att göra. Det fanns tv på rummet och trådlöst internet (bara man hade datorn med...) Det fanns ett föräldrarum där man kunde fixa lite mat. Eller så kunde man köpa en låda där.

Då S inte fick lämna rummet så vet jag inte ifall det fanns något "lekrum" för barnen.

När jag behövde gå iväg för att handla fick jag ringa på personal som då satt hon S undertiden.

Senast ändrad:
Minns vad lyxigt jag tyckte det var när T var inlagd på Barnavd när han inte gick upp i vikt. Bara att ringa på klockan så kom sköterskorna med varm ersättning. Sen att alla Barnavdelningar, BB, spec MVC är i ett alldeles splirrans nytt hus var inte heller så tokigt. Fint å fräscht med café på nedersta plan. Jag var bland dom sista som låg på gamla BB och första som kom till nya! Numera är även förlossningen uppfräschad, såg mkt trevligt ut när vi var där för 2 veckor sedan.

Har hon fått behålla all mat dag lilla S?!

Jag hoppas verkligen att ni är nöjda, H såg då nöjd ut iaf :laugh: men det var väldigt trevligt med besök! Tack tack och på återseende.

Ska iväg nu och rita ut ett till par, mamma ville ha med på marknaden i T-sjö på söndag!

"Egentligen" får han dem i julklapp men blir det lite kallare dagar nån gång får han tjuvstarta - det är ju inte som att han förstår något om julklappar än ;) Han sov gott ända tills vi kom fram, började pipa strax innan huset. Bra tajming!

Det är bara på han igen ;)
Innan denna grav tog det nog 4-5 gånger innan det tog sig. Det svåraste är att pricka in två dagar innan ÄL. Speciellt ifall man har oreg.

Tänk om man bara hade en karl som orkade med sex varje dag under en veckas tid (minst) Han somnar till 95% av kvällarna innan Oscar och är inte särskilt sugen på att bli väckt :grin:

Kom bara att tänka på hur sjukt det är att Vilgot kom till efter 10 välplanerade försök efter konstens alla regler och Albin är resultatet av ett "engångsligg". :D Känns verkligen som att det är slumpen som avgör.

Insemination ;)
Du får väl säga åt honom att det får gå fort så får han somna om sen. Annars får man hitta tillfälle på morgonen eller under dagen.

Hon har fått behålla allt i dag!!! Har druckit massa välling. Merrra säger hon när den är slut. Efter 3.5 dl fick hon inte mer. Tänkte att det kommer skvalpa runt bra i magen. Sen har hon ätit ett stekt ägg och nu lite hamburgare med oss!!!! Aptiten har återvänt och febern har inte kommit tillbaka. Men hon är inte lika pigg och busig. Sitter gärna i vagnen eller på sin stol istället för att ränna runt.

Hehe, ja. Han går upp strax efter tre varje morgon, vet inte om jag har nån lust då ;) Och Oscar är ju vaken hela tiden och är väldans uppmärksamhetskrävande, inte för att jag har lust att göra nåt när han är vaken heller.
Njä, får nog prata med skarasemin och fåra om jag får låna en pistolett och långhandskar ;)

*kl*

Inbillar jag mig bara för att jag för en gångs skulle sitter vid datorn med fingret på "uppdatera", eller är det rätt lugnt här ikväll?

Jag fascineras nästan varje dag nu över hur stora våra små börjar bli - och så kommunikativa! E har börjat härmas en del nu tycker jag, och lite nu och då dyker det upp nya ord - till de senaste hör nog hun/hu/hom (hund), båbä (rönnbär :D) och momo (mormor). Och så blev jag imponerad över honom idag när han satt och lekte med en ettåring som försökte ta saken E hade ifrån honom - då sa han bara lugnt och bestämt "nej!" (samma ettåring fick en puss också - E som brukar tycka att mindre barn är lite läskiga! :D).

Och så har jag så smått börjat träna på att sluta korrigera E:s ålder - det känns konstigt :eek:. Träffar man "äkta" januaribarn så märker man ju att de är äldre tycker jag, men vi var på "slutbesiktning" på neo för ett tag sedan (nu ska vi inte dit igen förrän när E är 5,5 år!) och då sa läkaren att vi i princip kunde sluta korrigera. Så idag presenterade jag honom som varandes 22 månader och ingen skrek "nu bluffar du!" ;) - fast tyst för mig själv lär jag nog fortsätta ett tag till :p

Jo ikväll är det lugnt.
Vi blev nog lite utmattade av att slutföra tråd 18 :D

Det är nästan så att jag tycker det är häftigare nu med Vera än med Alice med hur mycket de förstår.

Vera har fått dille på Pippi. SÅ nu går hon till bokhyllan och säger Pippi, då ska vi läsa/sjunga pippi-boken. Eller så pekar hon på Tvn och säger Pippi, då vill hon se Pippi. Hon somnar varje kväll kramandes herr Nilsson och Lilla gubben ligger bredvid, dem har hon tagit från storasyster :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar