Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Nej jag har blivit magsjuk :crazy: så vidrigt!

Blir mycket surf från fånen idag skulle jag tro.

Å nej, ännu värre!

Jag får magsjuka så fort risken finns känns det som.
Till och med så att förkylningar brukar sätta sig i magen :crazy:

Avslagen sockerdricka brukar vara det enda jag får i mig.
Krya på dig!

Försök dricka lite iskallt vatten var 20e minut, michellan. Ställ in en flaska vanligt kranvatten i kylen. Inte helt glas, utan lite, lite åt gången. Då kan magen stabilisera sig lite och du får i dig vätska. Det tipsade min grav.läkare om. :) Du kan också blanda färsk ingefära med hett vatten och låta det dra och sen dricka, det är super mot en orolig mage.

Lider med dig som mår dåligt, det är verkligen vidrigt.

Känner av illamåendet lite hela tiden fast det är mycket bättre nu. Vatten är det enda jag får i mig :( att se folk äta på tv gör mig illamående och M tänkte baka kanelbulle nu. Känner att det växer i munnen av bara tanken på att känna doften av bak. Gud så ynklig jag känner mig och har väldigt ont i ryggen och rumpan efter att ha legat på soffan.

Haha, vad gulliga ni är!

Där är du ju! Skulle just till att efterlysa dig :laugh: Hur går det med ditt illamående, börjar det bli bättre??!

Mikan

Jo det är väl bara du som har olika kön än så länge :p Jag måste erkänna att jag kommer nästan bli besviken om BM mot förmodan sett fel kön på våran bebis :o kommer självklart älska bebis ändå men nu är jag så grymt inställd på att vi ska få en lite gosse till :love:

*kl*
Åhhh grrrr, skulle sätta upp adventsgranen utomhus. Måste självklart hugga bort lite av stammen för att få den att passa i "julgransfoten". Hittar ingen yxa, har knackat med hammare och kniv nu och är inte ens nära att få ner den helt. Nu fick jag ont i ryggen också så då gick jag in. Nu får sambon ta över ;)

Idag var ännu en intressant shoppingupplevelse. 2 småbarn och en pappa med kryckor vilket innebar att mat från två hushåll skulle ner i samma vagn där barnen redan upptog mesta platsen. Plus att jag fick springa och hämta allting som han skulle ha. Mamma är på julmarknad hela helgen så han är hemma själv.
Sen blåste det nästan storm på parkeringen och nu kommer det snöblandat ner.

Jag och A var ute en stund på förmiddagen medan E sov, nu vill jag inte gå ut mer idag.

Känner mig svag och gnällig. Har iaf inte spytt ngt mer sen sist jag skrev. Ryggen gör ont ända ner i benen och jag har legat på spikmattan en stund, kändes bättre då men nu är det tillbaka.
Isabella sköter sig exmplariskt och M är och handlar dextrosol till mig och kvällsmat till sig själv och Isabell.

Mikan vad roligt att det blev så mycket :)

Så far din har blivit så pass mobil att han kan gå med kryckor! :laugh: Skönt för honom!

Kul att det blev såpass mycket pengar ändå, blir ju lite kläder :)

*kl*

Nu vart det lite knasigt här hemma. Vilan vart inte förens 14-16 idag. Väckte honom vid 4 så att han kan komma i säng nån gång ikväll. Men tänkte att vi skulle vänta en timme med mat. Men nyss så drog han med mig till köket och ville ha välling. En bananbit dög inte. Så vet inte riktigt hur det blir med kvällsmaten. Jaja det löser sig på något sätt. Har ni andra för er ikväll?

Damn! Jag glömde insamlingen. Så går det när man skjuter upp saker. Det försvann helt ur huvudet, har varit rätt groggy efter mina första dagar på jobbet. Well, gav ett presentkort tidigare för egen räkning så det får helt enkelt räcka.

Min morsa, två minsta syskonen (4 & 7) och systerdotter (6) är här. Jag blir vansinnig på detta oväsen, helt hysteriskt.

Vi gör ingenting. Jag sitter och matar Albin, maken pratar i telefonen med sin mor och Vilgot kämpar för att få uppmärksamhet. :D Vi ska väl fixa nån mat snart och sen blir det väl lite tv-tittande utan godisätande. Det är slut med det nu, det får inte ta 9 månader den här gången innan jag är tillbaka på ursprungsvikten.

Jättespännande lördagkväll! ;)

Här görs inte så mycket just nu, varit iväg på stan en sväng och sedan börjat baka lite julgodis... ;)
Väntar nu på att det ska svalna så vi får provsmaka, det blev turkisk peppar fudge vilket verkar väldigt smarrigt.
Vi ska baka massor mer men inte idag ;) brukar ge bort i julklapp o så... Så då får man börja i tid.
Våran matdag är oxå helt knas, blev en fika vid 12 på Ikea o lunch först vid 14 när vi var hemma igen, så får se hur kvällen blir här med :)

Åh! Den där fudgen vill jag ha en recension på sen ;) Älskar turkisk peppar:d

Här är det en slappardag idag. Storstädning i köket i förmiddags, nu film och (lite) chips.

Ja denna kväll blir lika spännande som dagen har varit ;) har precis slagit på ugnen för bake-off baugette för jag har fått behålla vatten, dextrosol (som tydligen bara dextro nuförtiden) och en alvedon. Sedan så spelar Brynäs ikväll som visas på Canal+.

Tanken idag var att vi skulle handla klart alla julklappar idag. Får bli nästa helg helt.

Jag visste ju att du redan fixat ett presentkort, annars kunde jag ju påminnt dig. Jag hann inte med det igår så jag fixade det först idag. Barnen var svårsövda och allmänt gnökliga igår kväll.

Övrigt,

Jo pappa går hyfsat med kryckor nu och han kör lite bil. Jätteskönt för honom att slippa sitta hemma i sängen/soffan hela dagarna.

A somnade inte förrän vid 2 tiden idag. Han skulle bara kasta nappen och till slut sa jag att "kasta inte nappen mer, då får du sova utan"
Jag låg i sängen med E på magen och när han ändå kastade nappen så gav jag ett försök till att se vad som hände. Han somnade efter 5 minuter utan napp, inget skrik eller så efter "tutte" heller. Klockan 4 fick jag gå och väcka honom för jag var tvungen att hämta H hos en kompis.
Vi har precis ätit tacos och småbarnen är badade. E somnade som vanligt efter badet och ligger i sin korg. A sitter och gosar. Vi ska äta lite ostbågar snart. En dag måste man få synda eller hur:angel:

Imorgon är det julmarknad i byn, H ska stå och sälja tomtar och saker som mamma gjort. Jag skulle bidragit med stickade strumpor men har inte hunnit med att göra så många, jag får göra ett lager till nästa år istället.

Emmah, jag har helt glämt bort att mäta barnens fötter ju ! kan du fortfarande tänka dig att göra mera skor?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar