Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Ja jag tror han hade spurtat 700g eller nåt sånt dessutom ;) (eller så var det mitt barn som gjorde det förra vintern efter op :o )

I så fall var det båda våra barn, E ökade från drygt 7,4 kg i mitten av november till nästan 8,2 i mitten av december :p. Du är mästaren av onödigt vetande :bow::D

Men sluta städa!!! Det var enda rådet min syster och tillika 3 barnsmor sa till mig när Theo föddes. Man tar ihjäl sig om man springer och plockar hela tiden. Du ska se hur det ser ut här hemma i bland, eller ja typ varje dag och värre är det när Theo är hemma en hel dag. Men WTF. Så länge V inte grejar i sånt som är direkt farligt så skulle nog inte jag bry mig, man får sparka iväg det som ligger ivägen när man ska fram :D

Jag försöker plocka ihop allt på kvällen när T har gått i säng, eller iaf skyfflar undan allt till lekhörnan. Du kommer bli vansinnig annars. Men jag känner igen mig, numera skakar jag bara på huvet och inser att det är lika bra att låta det vara! Det är nog ingen som förväntar sig att erat hem ska se perfekt ut om dom kommer på besök helt oanmält. Ni har ju 2 små barn!

Min sambo kommer nog ta ut någon semesterdag/pappadag varje vecka utöver dom 10 första under dom första månaderna om det skulle behövas. Men jag kan förstå om det kanske inte är så lätt för din man när han precis börjat på nytt jobb...men jag har för mig att man aldrig kan neka någon att vara pappaledig!

Du får låtsas att det där med huslån och räntor och allt är onödigt, så kommer du att få superkoll på det! :rofl: ;)

Kanske vore något :idea: haha nej gud nej, det får allt M hålla koll på. Något får han göra för vår överlevnad ;)

I så fall var det båda våra barn, E ökade från drygt 7,4 kg i mitten av november till nästan 8,2 i mitten av december :p. Du är mästaren av onödigt vetande :bow::D

haha nej så bra var det inte (hämtade boken) bara 0,5kg gick hon upp dec-jan och knappt 300g innan det.
Men hon har växt i snitt 1cm i månaden sedan 1-årskollen :idea:

Men hon har växt i snitt 1cm i månaden sedan 1-årskollen :idea:

Fortsätter hon i den takten kommer hon att spränga tvåmetersvallen till sin 11,5-årsdag :D

(Ja, att räkna ut sådana saker hör till mina fredagskvällsnöjen, jag tycker det är häftigt att de kan växa så fort under sina första år :D)

Ojj, hur kunde jag få det till 5v?!? Känns som att tiden går för alla andra men att jag står still på något ologiskt vis.

Haha! Jag hälsade honom det från dig, men då sa han att han inte kunde lämna ett stackars intervjuoffer ensam. :rofl:

Jag förstår precis hur du menar! Tyckte veckorna rusade fram den här hösten på precis alla sätt och vis förutom när det gällde just min kropp och mage. :confused:

Offret kunde ha följt med honom hem, som en extra bonusbarnvakt? :D (Märks det att jag egentligen har annat att göra än att sitta här :angel:)

Ja ska vi lyssna på Macken så kommer hon nog göra det också :p ;) nej det lugnar väl ner sig snart skulle jag tro. Både jag och M var korta till tonåren så jag har inga förväntningar på ett 2 meters barn innan dess ;)

Ja, procentuellt sett så har de ju redan lugnat sig väldigt, så växandet i absoluta tal fortsätter väl att krympa :laugh:

Barn växer väl dessutom som mest på sommaren när det blir mycket d-vitamin och solsken på den lilla kroppen eller har jag bara fått för mig det?

Måste bara berätta vad Vilgot gjorde i eftermiddags. Jag bad honom lägga över all tvätt i tvättmaskinen till torktumlaren. Det gjorde han gärna och han fick beröm av mig. När han tröttnat fortsatte jag och för varje plagg jag slängde in i tumlaren sa Vilgot "bra!!" och klappade händerna! :rofl: :love: Älskade busunge!

..och H har lärt sig säga både gurka (med skånskt uttal :D) och köttbullar (så gott som ;)) idag i min frånvaro. Gulle.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar