Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vilken rolig fredagkväll det blev! S har redan gått och lagt sig och gubben ligger och sover i soffan. Han har feber och är sjuk. Så jag ska snart gå till stallet och ta in mina hästar.

Tidsmässigt skulle det vara bra att sitta och skriva på mitt arbete i lugn och ro, men det har jag verkligen ingen lust med. Måste ha lite inspiration ifall det ska bli bra skrivet.

S brukade bli skrikig och hungrig när jag var ensam och handlade. Fick gömma mig i butiken för att amma lite. Inte så kul. Men oftast r vi bägge två och handlar så bå kan en roa barnet ifall det behövs. S gillar att handla. Sitter snällt i stolen i vagnen och rotar lite bland de saker hon kan nå. Men hon ska alltid ha "nan" när vi kommer in i butiken. Gillar butiker som har bjudbananer!!!

Hehe M har stenkoll på vart allt som det bjuds på är någonstans i affären. Först vindruvorna och sen charken :o

Jag kan tänka mig att det blir stressigt med skrikande barn. Isabella har ju börjat visa humör här hemma. Står och stampar med fötterna i golvet och skriker rakt ut (nja snarare ilsket gråt rättare sagt), hur är Vilgots humör? Har han tyglat humör nu när Lilleman "inte har" det?

Skönt att du har lugna nätter iaf, det gör nog mycket gott :)

Sprutan gick väl som den gick och nu ska vi inte tillbaka till BVC förrän hon är tre år, är det så för er andra också? Jag tyckte 1,5 år bort kändes långt även om man är välkommen att höra av sig när som helst till dem.

Ja, det är samma här - eller, de gör nästa kontroll vid 2,5-3 år. Däremot kan man gå dit och mäta och väga när de har öppen mottagning, så det lär vi göra vid tillfälle :)

Jag tror inte vårt BVC har öppen mottagning någon dag i veckan? Lite synd faktiskt för det verkar vara bra särskilt när man ha bebis och vill ha koll på vikten. Blir en ny våg här hemma så jag kan hålla koll på henne hemma :idea:

Alltså, jag älskar mina killar mest i världen, men det är så vansinnigt jobbigt och stressande att vara ensam med båda en hel dag. När maken kom hem kl 19 (!!!!) så bröt jag ihop. Jag fattar verkligen hur jag ska orka. :cry: Dagisdagarna går hyfsat bra, men måndagar och fredagar... :crazy: Tack och lov sover båda på nätterna iaf. :bow:

Förstår att det känns jobbigt. Men tänkt tillbaks till första tiden med V - visst var det hopplöst att få någonting gjort då? Och då hade du bara en... Du kommer att vänja dig vid det här också, och A blir snart större och "stabilare". *pepp* Maken kanske kan försöka flexa ut tidigare eller rentav ta semester någon/några måndagar/fredagar nu i början?

Vad synd, det är ju smidigt att man kan gå och kolla någon dag när det passar en bara... Men en våg hemma fungerar ju såklart lika bra :)

Förresten vägde E 11,8 kg nu senast vi vägde - han måste ha viktspurtat ett halvkilo på bara 1,5 månad ungefär... Det känns som att det är mycket i den här åldern?

Han kanske äter upp sig inför vintern? ;) Gjorde han inte ett skutt viktmässigt förra vinter/hösten också :idea: har för mig att vi pratade om det för ett år sedan också :)

jag kom aldrig iväg någonstans på fm och tur var det, när H kom från skolan visade det sig att han haft mina bilnycklar med sig. Han hjälpte mig bära in maten igår och stoppade sen de i fickan. Kan lova att jag varit hysterisk och nära sammanbrott om jag tänkt ge mi iväg och inte hittade dem. Jag hade aldrig gissat att H hade dem iaf. som tur var satte jag igång att naka med A för att få tiden att gå och saknade aldrig nyckeln. E sov eller låg bredvid i korgen under tiden.

När A sovit packade jag in alla barnen för att åka tilll hästen med mera täcken, på vägen mötte jag sambon som kom från jobbet tidigare än beräknat så då fick A åka med honom hem igen. Då passade jag på att smita inom stan och köpa glögg och lite kläder blev det visst med till barnen :angel:

ligger i sängen med e övertrött kille som vägrar somna utan bara ska kasta ner napppen istället.

Alltså, jag älskar mina killar mest i världen, men det är så vansinnigt jobbigt och stressande att vara ensam med båda en hel dag. När maken kom hem kl 19 (!!!!) så bröt jag ihop. Jag fattar verkligen hur jag ska orka. :cry: Dagisdagarna går hyfsat bra, men måndagar och fredagar... :crazy: Tack och lov sover båda på nätterna iaf. :bow:

Det blir bättre, jag vet att det inte hjälper så mycket just nu men...

Försök att ha så få krav på dig själv som möjligt. Gör matlåda kvällen innan så att det går snabbt och smidigt att fixa lunch. Jag brukade skära köttet så att det gick bra att värma och äta med en hand.
Vissa mornar drack jag min havregrynsgröt :D Men extra mjölk så gick det bra att sörpla i sig den från tallriken :angel:

Båda två är nog faktiskt lugnare än "medelbarnet". Vilgot har inte särskilt mycket humör alls faktiskt, men han är ett riktigt klåfinger och är på ALLT! Han river fram grejer i högre takt än vad jag nånsin hinner städa undan och han har ju fattat att han kan göra allt han inte får när jag är upptagen med A. Han kommer ju inte åt några farliga grejer, men han blir som i extas och bara röjer runt och river i allt.

Albin är nog också ganska lugn egentligen. Men de första två veckorna skrek han inte en enda gång, bara sov och åt. Han skriker inte länge alls, bara någon minut eller tills han får som han vill.

Det finns nog många som har det mycket värre än jag, men en stor del av mitt problem är att jag inte klarar av när hemmet förfaller. Jag behöver absolut inte ha det jätteperfekt hela tiden, men när det förfaller fast jag städar varje "ledig" sekund så får jag panik. Mår riktigt dåligt över det.

Vilket minne du har! :eek: Nu när jag tjuvkikat i hans BVC-bok (mitt minne är nämligen desto sämre :p) så tror jag bestämt att du har rätt :D. Klokt av honom att lagra inför vintern, som mor sin :angel:

Jo, jag hoppas och tror att det blir bättre, men det känns som sagt ganska avlägset. Den här årstiden och det här vädret stör mig också. Det skulle vara så skönt om man bara kunde gå ut, men det är ju ett helt projekt nu med massa ytterkläder + att blöjbyten och matning måste fixas innan eftersom det inte bara är att gå in igen när man väl är ute. Vill ha sommar!

Men jag ska lägga dina ord på minnet. :bow:

Humöret på Isabella har kommit sista veckan, faktiskt lite jobbigt för jag står mig helt slätt och vet inte alls hur jag ska hantera det arga lilla barnet som står och stampar med fötterna.
Hon är ju däremot inte klåfingrig som Vilgot, bara arg när hon inte får som hon vill. Han vet ju att du sitter fast med Albin så han testar för fullt, eller hur?

Fast att andra har det värre gör inte en själv lyckligare. Men som någon annan sa, Albin blir äldre och du kommer kunna lämna honom lite mer och låta han leka själv en stund så att du hinner med vardagen igen. Han är ju så liten än så det är inte konstigt men förstås jobbigt att du har fullt upp med både barn och hem.

Vilket minne du har! :eek: Nu när jag tjuvkikat i hans BVC-bok (mitt minne är nämligen desto sämre :p) så tror jag bestämt att du har rätt :D. Klokt av honom att lagra inför vintern, som mor sin :angel:

Ja jag tror han hade spurtat 700g eller nåt sånt dessutom ;) (eller så var det mitt barn som gjorde det förra vintern efter op :o )

Michellan är expert på att komma ihåg onödiga saker! :D

Ja det är ju så jag är :D

Ni är så snälla allihopa som peppar mig! :bow: Det betyder mycket! :love:

Maken har iaf lovat att försöka (:crazy:) komma hem tidigare på mån/fre. Tyvärr (i det här fallet) är han ju ganska hängiven sitt jobb och jag tror honom verkligen när han säger att han försökt komma ifrån men inte lyckats. Det var kanske lite dålig tajming att ta ett chefsjobb precis nu, även om jag såklart var med på det.

Du får låtsas att det där med huslån och räntor och allt är onödigt, så kommer du att få superkoll på det! :rofl: ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar