Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

*kl igen*
Innan jag åker måste jag rådfråga er.

Ska skänka en slant till pojken hos Theos dagmamma och hans bror som förlorade sin mamma i cancer. Vad är en skälig summa till något sånt? Det öppnades ett konto i samband med begravningen där man kunde sätta in en slant till dem och deras framtid istället för till någon fond el dyl.

Varken jag eller sambon vet hur mycket man ska skänka....

Om ni inte är väldigt nära vänner så tycker jag att samma kostnad som för en blombukett brukar vara lagom, typ 200-300:-

Jag har precis gjort en deg lussebullar.
Vilken supermamma du är då! :eek: Jag var nära att bryta ihop tidigare idag.
V vägrade sova och A var missnöjd. Vilgot löpte sen amok och var klåfingrig * 100 medan jag matade A. Sen klämde han fingret (fastnade) i lådan så han gallskrek. Jag fick slita bort den ätande A så han också låg och gallskrek. :crazy:

Nu har vi varit på promenad och ätit mellis, så nu känns det något bättre. Men att baka lussebullar?! :eek: Det är en bedrift bara att jag äntligen gjorde överföringen till dig. Du kan väl bara bekräfta när du ser den? :)

Kl
Tar en snabb titt på Buke för att vila huvudet lite. Känns verkligen att det är fredag em - trots att jag började jobba torsdag!

Back to business.

kl

Här har vi oxå bakat lussebullar stora blev dom oxå :d och fotat M till någon form av julkort... lilla busen satt stilla iaf men allt annat var ju mer intressant än kameran ;)

Annars var jag ju på intervju idag och hu vad nervös jag var :) ska troligen få svar nästa vecka iaf, verkade som ett helt ok jobb...

Usch vad ledsen jag blir på mina föräldrar... :( De ringde precis (de slår på högtalaren så de pratar båda två). Vi satt i soffan och V höll på med iPaden. Han kräver punktbevakning när han gör det eftersom han knappar hej vilt och stänger och öppnar program, går till AppStore osv. Lilleman gnällde och på frågan hur det var så svarade jag lite uppgivet att det var fullt upp. Då asgarvar båda två... :crazy: De är så jäkla okänsliga, så det finns inte. Att visa lite medlidande finns inte i deras värld, utan hade samtalet fortsatt hade de med all säkerhet sagt något i stilen att det är självförvållat eller nåt. Eftersom Jag höll i A som blev mer och mer missnöjd och V återigen stängde ner appen, så var jag tvungen att lägga ifrån mig luren. När jag sen tog upp den sa jag att jag faktiskt inte har tid att prata med dom.

Jag vet att det kan bli för mycket av det goda, men ni som har hjälp av föräldrar och svärföräldrar, var jäkligt tacksamma för det! :crazy:

Vilka snälla föräldrar(?)
De kan väl vara lite snälla istället för att vara så där råa?

Själv orkade jag inte skriva på mitt skolarbete i dag.När S somnade slösade jag bort 2½h!!!! på slösurfande.

Bakade lussebullar här om dagen, de blev riktigt fina mums :d
Nu har jag precis hämtat in adventsljusstaken och tänt första ljuset. Missade det här om dagen... Men jag vill att de ska ha brunnit så det blir "tripp Trapp" på ljusen. Jag har ju två dagar på mig nu!

S har hittat mina gamla my little pony. Har tagit hem dom från mamma för att jag ska göra en film om lekminne till skolan. S har plockat fram en häst och en hårborste och sitter nu brevid mig och borstar man och svans på hästen.:love:

Fy va okänsligt :mad: Nog för att man har valt det själv så måste man väll endå få ha det jobbigt ibland?

*kl*
Min svärmor har sedan några dagar börjat fråga varje gång vi ses eller hörs om jag känner nått än. Tur det bara är hon annars kanske jag hade börjat bli trött på frågan. Jag svarar lika varje gång att magen sitter där den sitter. snälla Mini kom nu!!!

S har hittat mina gamla my little pony. Har tagit hem dom från mamma för att jag ska göra en film om lekminne till skolan. S har plockat fram en häst och en hårborste och sitter nu brevid mig och borstar man och svans på hästen.:love:

Åhh va gulligt!!! :love:

*kl*
Idag var vi till BVC för vaccination av fnulan. Hon blir 19 månader på måndag och måtten är 81,5cm och 10,1kg, finaste fnulan :love:
Sprutan gick väl som den gick och nu ska vi inte tillbaka till BVC förrän hon är tre år, är det så för er andra också? Jag tyckte 1,5 år bort kändes långt även om man är välkommen att höra av sig när som helst till dem.

AKB: Äsch, jag hade hellre haft lösdrift egentligen men vi har för lite mark för att kusarna skulle kunna gå och trampa i hagen dygnet runt. Väljer hästarna att vara ute så vill de ju vara ute precis som de andra har skrivit :idea:

Oregano: Vad hände med Albin då? Tröttnade han bara på att handla mat?

Då är Bellan o M nästan lika stora :) 16/11 var vi vid bvc och då var det 81cm och 10,4kg. Vi skulle tillbaka nästa gång vid 2½ om jag förstod det rätt :)

Vad roligt att våra tjejer håller sig lika storleksmässigt fortfarande :laugh: Jag trodde nog att man hade en 2års koll och sedan en gång om året efter det. Jaja 1,5år går ju fort, se på de här 18 månderna, var har de tagit vägen?

Vi skulle tillbaka vid 2 år. BVC-tanten tyckte det var så lång tid emellan så hon tyckte vi kunde komma och väga och mäta vid tvåårsdagen!

Då är era inte så långt ifrån S. Hon var 78 cm och vägde 9.565. Men på sjukhuset vägde de henne på måndagen endast tre dagar senare och då vägde hon 9.460 :( Men då hade hon fått dropp i två dagar...

Nej det är inte så stor skillnad på barnen. Det är bara du som har trott att S är ensam om att vara liten ;) Isabella är ju också under normalsnittet och vikten dessutom under -1 :idea:

Hade också viljat gå vid två år men vi har ju läkaren i augusti nästa år så vi mäter och väger då. Jag kan nog stå ut till dess, ska nog ta och köpa en digital våg till mig själv i julklapp som jag även kan ställa barnet på.

Kan jag inte få tro att hon är minst av alla i tråden? ;) Hon är ju så liten och söt!

Ni andra har ju bara stora klumpar som växer som ogräs och kommer sluta på två meter som vuxna :p Fast söta klumpar :D

Fast jag vill hävda bestämt att Isabella är långt ifrån någon klump utan en liten och nätt tjej och växer inte alls som ogräs ;)
Tror faktiskt Esther och Albin är minst i tråden :devil: :idea: ;)

Tror faktiskt Esther och Albin är minst i tråden :devil: :idea: ;)

Fusk att räkna med de små liven :angel: De är bäbisar inte toddler! :D

Fast varken jag eller min man är några klumpar. Han är väl ca 180cm och jag 167cm. Han är tunn och smal och det var jag oxå innan jag blev gravid, med S alltså. Men när denna klump är ute ska jag föröka ta mig tillbaka till ursprungsvikten. Den kondisen jag hade då jag blev gravid med S lär nog ta längre tid att få tillbaka. spec ifall jag måste fortsätta äta blodtrycksmedicin.

Han tröttnade nog bara. Sista veckan har han fått betydligt mer humör än tidigare och har fått som vana att skrika lite ibland. Inga långa skrik, men tillräckligt stressande när man är i affären eller hemma när V löper amok.

Alltså, jag älskar mina killar mest i världen, men det är så vansinnigt jobbigt och stressande att vara ensam med båda en hel dag. När maken kom hem kl 19 (!!!!) så bröt jag ihop. Jag fattar verkligen hur jag ska orka. :cry: Dagisdagarna går hyfsat bra, men måndagar och fredagar... :crazy: Tack och lov sover båda på nätterna iaf. :bow:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar