Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Iggy älskar andra och ffa större barn. Igår var vi på lekplatsen jämte oss och då kom två grannbarn som är 9 år. De lät Iggy vara med och gräva och bygga på deras sandslott (eller vad det nu var). Iggy var helt eld och lågor och spelade Allan så de andra barnen knäckte sig av skratt.

Det är så himla gulligt när de anstränger sig för att vara med större barn, tycker jag! E tycker också att det är väldigt fascinerade, men jag upplever att han föredrar dem som är 3-4 år - större, men inte jättestora. Och så brukar han inte våga brassa på sådär som Iggy, han mest bara skiner om han får vara med :)

Ni kanske redan har hunnit diskutera det i någon del av tråden som jag bara hunnit skumläsa :p - men vad kommer ni att ge barnen för julklappar i år? Det är ju tydligen första december idag :eek:

Jag har precis beställt julklappen från oss :banana: - men det vore kul med lite mer saker att fylla på hans önskelista med! (Dessutom fyller han ju snart år :eek:)

Ja - fast bara ungefär lika länge som Iggy :D

Vårt område är väldigt barnvänligt, det är bara gång/cykelvägar så jag kan släppa ut E genom porten och bara följa efter honom (eller försöka få honom att följa efter mig, till affären t ex :D). Han brukar stanna till vid de lekplatser vi passerar, men det fungerar inte att gå till en lekplats och "vara där" (om det inte finns utbrottssäkra staket ;))

Det funkar bättre om det finns barn på plats redan men gå till en tom lekplats är inget kul. Då provgungar han alla gungorna en gång, åker ett åk i rutschkanan, gungar/studsar på såna där djur och kryper i tunnlar sen har han tröttnat.

Du får ha sommardäck om det inte är vinterväglag, vilket tyvärr är en tolkningsfråga hos den som ev stoppar dig... ;)
Rent generellt sett brukar väl gränsen gå någonstans vid 4-5grader då det kan förekomma viss halkrisk. :)
Om jag nu förstått allt rätt så tror jag det är så det är... :)

Tack :laugh: Blir och sätta på vinterdäcken till helgen. Ska ändå besiktiga bilen på måndag.

Förvirrat ;) Det är ett stort ställe med många vindlande gångar och konstiga rum. Scener, loger, verkstäder, för att inte tala om kontor. Men jag hittar från receptionen till mitt skrivbord nu iallafall :D

Vad är det för ställe? Teater?

*kl*

Fick en liten uppdatering ang bekantas bebis idag. H*n lever fortfarande men allt är tydligen väldigt ovisst :( Sen är det ju alltid svårt för icke införstådda i ämnet att förstå allt, fick höra rapport från 3dje person nu ikväll. Bebis ligger tydligen inte längre i respirator, tidigare i veckan hade hjärnröntgen sett bra ut, men blev visst sämre igen på kvällen.

Sambon hade ringt pappan idag men han svarade inte.

Jag är bara så obeskrivligt ledsen för deras skull. Tänker på dem hela dagarna, ja jag ber till och med till han där uppe att det ska gå bra, vilket jag inte gör i vanliga fall. Huuua, mirakel har ju skett förr så nu skulle det verkligen sitta bra med ett till!

Nej, du måste bara ha vinterdäck vid vinterväglag 1/12-31/3, saxat från din länk:
"När du kör personbil (klass I*), personbil klass II (husbilar) med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil samt lätt buss är det krav på vinterdäck eller likvärdig utrustning under perioden 1 december–31 mars, om det är vinterväglag."

Sen är det väl en bra ide att ha de på nu, man vet ju aldrig när halkan slår till :)

Emmahs, fy vad jobbigt med dina bekanta, jag förstår att det gör även dig orolig :(.

Hon är inte direkt socialtkompetent, lite asocial. Tycker de flesta barn är lite läskiga helt enkelt.

Okej

Ni kanske redan har hunnit diskutera det i någon del av tråden som jag bara hunnit skumläsa :p - men vad kommer ni att ge barnen för julklappar i år? Det är ju tydligen första december idag :eek:

Jag har precis beställt julklappen från oss :banana: - men det vore kul med lite mer saker att fylla på hans önskelista med! (Dessutom fyller han ju snart år :eek:)

Vi ska göra i ordning Iggy's rum, ny säng och lite inredningsgrejer så han får det som julklapp av oss i år. Kanske någon liten grej han kan öppna på julafton. Han kommer nog få en del av min familj om jag känner dem rätt :laugh:

Ja just ni har snart en 2-åring :eek: :D :bump:

Pappan hade ringt nu när sambon var i garaget, och ja som jag skrev så blir det lätt förvirrat när saker kommer från 3dje person. Respiratorn är kvar, men i veckan hade mamman fått hålla i h*n för första gången :love:

Hoppet är det sista som överger en. Gissa vem som drabbades av lätt ögoninkontinens??

Ja, ville bara rätta till det jag skrev tidigare litegrann.

Låter som en superjulklapp! (Svårt för oss att planka, dock :D) Jag gissar också att det lär trilla in mycket julklappar från andra håll än vårt, så därför känns det bra att försöka få till en önskelista som de kan ha som lite vägledning.

Jag lider med dina bekanta, ovisshet är en hemsk sak att brottas med :(. Under vår neotid delade vi ett tag sal med ett barn som fick kylbehandling, det kändes väldigt dramatiskt med hela "maskinparken" omkring, men det verkade gå rätt fort sedan när det väl vände. Jag hoppas att det blir så för dina bekanta med.

Hehe, jag blev helt bestört om det skulle vara total lag på det, då skulle jag ju vara olaglig :o! Jag hoppas att sambon kan byta däck på alla bilar i helgen...

Kl
På lördag kväll har jag och sambon dejt :D
Vi ska ut och käka gott och gå och ta någon drink och M ska sova hos mormor och morfar, känns så lyxigt att få en kväll och en helt ostörd Matts sömn med sovmorgon!

Dock har jag lite ångest att lämna bort henne, men det är av rent egoistiska skäl. M älskar att vara hos sin mormor och morfar. Jag ska på konferens med jobbet on-to och jag kommer ju sakna ihjäl mig då! Även om det förhoppningsvis blir både givande och kul.

Roligt!
Vi har hållt på länge... Har gått långsamt, men då har vi bredspacklat hela rummet och målat allt några vändor. Nu är wallisarna uppe och det blev jättebra! Nu ska bara rummet städas ur, sen är det dags för inflytt :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar