Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Samma här. Är inte ute mycket längre. 8 januari tror jag det va sist :D
Inte ens när vi va i Skottland tog jag nån drink, men det va mest för att jag eventuellt kunde varit gravid med.

När jag va ung en gång i tiden, 15-18 år så festade jag varje helg:D

Hahaha, just nu känns det som att sambon och jag lever om våra tonårsår :i Vi är ute varannan helg ungefär på olika tillställningar. Men fy fasen vad roligt det är!! Jag älskar att dansa, träffa gamla (och nya) vänner, dricka gott och bli rund under fötterna. Jag har ju fördelen med att i princip aldrig bli bakis. Så nog har jag varit Galet trött idag, men det är det enda.
Och så är det skönt just nu att få komma iväg och vara JAG. Inte tänka på julen, inte tänka på ekonomin. Inte tänka på något alls (jaja, klar överdrift, men ni förstår) och vara den där partypinglan som jag var innan jag blev gravid :D
Det är så skönt med min sambo så, vi kan dra iväg just helg-kvällar ofta med vänner på olika håll, eller som nu varannan gång, utan att den andre tycker på eller sådär. Där är vi helt på lika plan! Förra helgen var han ute med grabbarna, igår var jag ute med samma grabbar - och vi älskar det, sambon och jag :)

Skönt att slippa bli bakis!

Hon är som vanligt nu! Pigg och glad, så hon har återhämtat sig. Äter ordentligt med!

Bara min masknojja som spökar...

Med all rätt. Mask är vidrigt! Skönt att hon mår bättre :)

Senaste gången jag var ute? Det måste varit tyrolerfesten i lillehammer mellan jul och nyår fkrra året. Då var visserligen A med men vi var där i säkert två timmar och drack nog två öl innan jag och sambon tog taxi hem :p
skulle jag gå ut och festa idag skulle det bli väldigt billigt. Smuttade på ett glas vin ikväll och det sabbade min stickning som jag måste repa upp och göra om nu.

Armani, flera andra i vårt gäng härinne hade redan fixat egna presentkort, det kan du med om du vill hjålpa till. Det var inga problem att köpe det öer nätet, tom jag klarade ju av det...

Här blåser det som fasen igen men jag ska försöka sova ändå!

Jag minns faktiskt inte när jag var ut senast. Tror att det kan ha varit -08 i samband med kusins möhippa. Vet inte när jag var på fest senast heller men det kan ha varit M's 30-års fest -09.
Jag har med andra ord aldrig varit någon partypingla ;)

Jag var ute och åt igår. Kom hem alldeles lagom kl 21.30 :D
2 glas vatten var det jag drack :D

Jag festade tok mycket i min ungdoms glada dagar :angel:

Jag har heller aldrig varit nån partypingla. De gånger jag varit på krogen kan lätt räknas på ena handens fingrar och det är framför allt för att jag INTE dansar. Jag gör det verkligen inte och då känner jag mig antingen som en belastning för de andra eller ensam och övergiven om de vill dansa ändå. Känner mig helt enkelt väldigt obekväm i sån miljö. Jag har alltid varit en riktig tråkmåns som gillar att sova kl 21! :p

Kl
Nu ringde jag äntligen upp mina föräldrar. Jag bröt ihop igen och de bad så mycket om ursäkt för i fredags eftersom de inte kunde veta. Nä, det förstår jag, men tyvärr är de ofta ganska okänsliga... :(

Jag minns faktiskt inte när jag var ut senast. Tror att det kan ha varit -08 i samband med kusins möhippa. Vet inte när jag var på fest senast heller men det kan ha varit M's 30-års fest -09.
Jag har med andra ord aldrig varit någon partypingla ;)

Samma här, minns inte när jag var ute på krogen eller dyl senast :o Vi brukar mest vara hemmavid hos nån men jag tycker att sånt börjat tappa lite, vad ska man säga, betydelse. Sitta hemma hos nån runt ett bort och tomdricka, njaaaa knappast så man vill kalla det fest. Nu har de flesta runt oss också fått barn så det bli mer sällan med det också.

Var en riktig partypingla som aldrig blev bakis när jag var yngre och när jag å sambon precis träffats. Men, "med åren" har jag börjar bli så förbannat bakis att jag inte tycker det är roligt längre :d Sist jag riktigt partade lös var nog i februari eller mars...då fick jag 1-dagarsmagsjuka dagen efter (eller rättaresagt dyngbakis....)

Älskar goda viner och drinkar men har tyvärr väldigt svårt att bara ta ett glas vin eller en drink :o

Det lät som en lagom kväll :D ska på julbord med jobbet på fredag och det lär inte bli vatten till maten. Har nästan lite ångest inför fredagen faktiskt. Har svårt att tacka nej till vin även om jag inte tycker det smakar så bra.

Oregano: men att sova kl 21 är väl helt perfekt ;) fast det är väl bra att ni har prata igen iaf.

Emmah: grejen är väl kanske att jag inte tycker det är så himla gott att dricka. Tycker det är lite läskigt att vara onykter också :o

Ouff, själv känner jag mest bara "ååh, så skönt att those days are over" :D Missförstå mig rätt. Jag har partajat friskt och i många år och förstår absolut tjusningen. Det var verkligen inte många lugna helger mellan 15-25. Så jag trivs numera bäst här, i soffhörnet, där jag kan lukta på blommorna ;)

Hahahaha, jag blir ju inte 25 förrän nästa år så till dess festar jag väl friskt då ;)
Nej men just det där med att vilja gå ut etc. går verkligen upp och ner. Innan jag blev gravid var jag som sagt ute nästan varje helg sen blev jag ju gravid och tappade det suget helt. Det höll i sig tills Milton blev ett/min f.ledighet slutade. Då kände jag att det började dra lite i fest-tarmen igen :D

Kl

Vad gör ni alla idag? Jag tog mig en stund nu när Milton sov och drog igång lite julbak - kokostoppar med saffran. Hade dock för lite kokos hemma med oh så goda de blev!!
Snart vaknar nog min lille kille. Han har ögoninflammation, stackars liten :(

Stackars killen. Ögoninflammation som är så jobbigt.

Verkar som om alla har annat än buke för sig i dag! själv red jag en sväng på FM. Sen höll jag gubben sällskap medans han bytte en sensor på min bil, som naturligtvis krånglade....

Jag sitter och vill beställa en massa kläder nu när magen äntligen är borta. Men jag ska ju fortfarande ner 8-9 kg, så det känns ju lite vanskligt. :crazy: Usch vad drygt, men min garderob behöver verkligen förnyas. Det mesta som hänger där är typ 3 år och äldre.

Och vad gör jag av alla gravidkläder som aldrig mer ska användas? Jag orkar verkligen inte hålla på att sälja på blocket och kasta känns ju lite väl drastiskt. Myrorna, vill dom ha gravidkläder? Nån här som vill ha? Det mesta är i storlek M.

Jag och Albin är ensamma hemma. De andra är på Maxi och handlar. Känns annars mycket bättre idag. Mina föräldrar var här och för första gången nånsin fick jag lite hjälp av dom. Vi fixade ny kontakt till julstjärnan som hänger i köksfönstret och satte upp de andra stjärnorna i fönstren i vardagsrummet. Sen kunde jag pyssla med lite annat också medan dom roade småkillarna. Tror dom fattade nu iaf att det jag har det riktigt jobbigt ibland och faktiskt behöver lite hjälp.

Nu kom jag på vad jag ska göra! Jag har ju lovat er bilder på Albin! Ska passa på att fixa det nu när det är lugnt hemma! Och blir det inga bilder inom kort, så har det kommit nåt annat emellan. ;)

Albin 4 dagar gammal:
20111113009.jpg

Albin 2 veckor gammal:
20111124008.jpg

Albin idag:
20111204004.jpg

Vilgots dagiskort: (ursäkta blixten, orkade inte scanna in bilden :o)
20111204001.jpg

Nämen titta liten! Vilgot och Albin kan då inte svära sig fria från varandra ;)
Lite ledsen att de inte har tagit något kort på fsk :( alla som har visat upp sina bilder här har ju så fina bilder.

Myrorna kan du lämna in kläderna hos :idea:
Och när vi ändå är inne på kläder, jag har bara ett par jeans som sitter bra och som inte är trasiga. Har upptäckt att ännu ett par av mina jeans är trasiga i grenen :mad: Jag verkligen hatar att handla jeans, det är dyrt och svårt att hitta några som sitter snyggt.

Jag har gett upp att köpa dyra jeans och har faktiskt kommit på att H&M:s Sqin Fit passar perfekt på mig. Billiga och bra! :o Jag håller verkligen med dig att det är tråkigt att köpa nya dyra jeans och sen passar de inte alls så bra när man väl har använt dom ett tag som de gjorde i affären.

Mina jeans jag har är 200-kronors från Gina just nu. Sedan har jag ett par Lee-jeans sedan jag var 15/16 år som inte alls sitter bra och har väl aldrig riktigt suttit hundra...
Jag köper nästan bara jeans efter prislapp :o ofta sitter de bra och jag har jeans allt från gina till new yorker faktiskt. Vill helst inte ge mer än 300kr för byxor och tackar inte nej om jag hittar byxor för mindre peng än så.

Jag är faktiskt himla snål när det gäller kläder. Jag köper bara billiga kläder och byter hellre ut dom oftare. Jackor kan vara dyrare, så där går jag mer på utseende, men de behöver ju inte kosta flera tusen.

Är faktiskt snål för det mesta, men ändå känns det som att jag bara strör pengar omkring mig. Fattar inte vart pengarna går. :crazy: Vi har nog hög "levnadskostnad" (hus, bilar, mat, bekvämligheter osv) men köper inte så himla mycket grejer.

När jag var hemma med bara Vilgot hade jag massor av tid till att fundera ut saker som jag bara var tvungen att ha. Nu finns inte den tiden alls, så det kommer att bli ett billigt år känns det som! :idea: Det är ju bra! :laugh:

Mina älsklingsjeans från Gina har gett upp i grenen efter flitigt användande. Sydde dit ett par lappar och räknar med att kunna använda dem lite till med långa tröjor ;) Annars har jag spanat in ett par lite baggy jeans på Lindex för det något höga priset 400 kr. Men de fanns inte i min size när jag var där, så smiter nog in och kollar någon dag i veckan. Faran och fördelen med att jobba centralt..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar