Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Emmah, jag har helt glämt bort att mäta barnens fötter ju ! kan du fortfarande tänka dig att göra mera skor?

Ja då det kan jag. Har ju inte så mycket å göra nu på dagarna när T är hos dagmamman så. Mäta när du har tid!

Vad vi gör ikväll...
Har ätit risgrynsgröt, eller, tomtegröt som vi brukar säga. Jag å lillsyrran har bakat lussekatter och nu ska vi åka å fixa stallet. Är busväder ute å blödiga jag vill inte att min "lilla" häst står ute i det inatt. Sen blir det lördagsmys till "Så mycket bättre"!

Åh! Den där fudgen vill jag ha en recension på sen ;) Älskar turkisk peppar:d

Här är det en slappardag idag. Storstädning i köket i förmiddags, nu film och (lite) chips.

Gott blev det :d
och såhär ser de ut :D väntar på att M ska somna så jag kan smaka mera ;)
DSC_0510.png

Gulle dig också! :)

Jag mår faktiskt MYCKET bättre! Har mycket nära till kräk hela tiden, men har inte spytt på en vecka :banana: och har faktiskt lyckats med att ta mig upp ur sängen och kunnat sköta mina hästar. :love: Har inte ridit, men det tänker jag faktiskt inte göra förrän jag har unge nr2 i famnen, tänker inte ta någon chansning på en trotsig 4åring...

Nu har jag börjat få migrän och är dödstrött hela tiden, men jag föredrar det framför konstant illamående och sönderfräten hals som blödde konstant. Bluäh. Ändå så vill jag ha en unge till, haha, får bli surrogat... :p

Det är himla mycket här hemma när vår ombyggnation är igångsatt också. 1 månad trodde byggaren att det skulle ta för att få upp tak och väggar, sen börjar det köriga med allting inuti. ;) Som tur är slipper vi på i en byggarbetsplats denna gång, minns fortfarande med fasa förra grav då vi var utan toa, dusch, vatten och kök och var tvungna att åka hem till Js föräldrar i 2,5 månad för att äta och duscha... Nu är det sista de gör att öppna upp den gamla väggen mot det nya. :) vill ni se ritningarna på hur det kommer att se ut? Förhoppningsvis blir det mesta klart till sommaren, så vi kanske kan ha en buketräff här. :)

Äsch, jag får ju skylla mig själv som skjuter upp saker. Varför göra idag det du kan göra imorgon, typ.

H har premiärsovit i sina Emmah-tofflor idag, gissar att han hade det varmt och skönt!

Jaaa, vi vill jättegärna se ritning :) Älskar sånt! Planer och ritningar och ombyggnationer och renoveringar :love:
Om jag sen bara kunde ha någon krona över att förverkliga alla mina egna projekt så skulle jag vara mycket glad.

*kl*
Har läst allt ni skrivit nu när jag återuppstått från de döda ungefär..
Allt har gått i ett här.
Ullared - speedvarianten (hann inte kolla av om viv var hemma)
Begravning - min kompis lillesyskon, så fint, och så himla jobbigt
Julbak med barnen idag, pepparkakor, lussekatter
Julstädning av huset, pyntning och gardinbyten (tvungen att sy först).
Nu är jag lite (läs mycket trött).
Skall bara ut och ta in de stackars hästarna (som inte har vindskydd) för natten, det har varit snöblandat regn här idag, så det är nog kallt för dem, spec bebisarna. Sen blir det tv. "så mycket bättre" Hoppas att det är bra idag ;)

Jag håller på med spyuppdrag vid varje bajsblöja nu... Läkaren tyckte jag skulle kolla igen bajset efter maskar. Så jag har kollat i hennes bajsblöjor. Eftersom det inte är helt fast och hela bitar med mat är det lite (o)trevligt att kolla :crazy: Men jag tycker jag ser en massa små slemmiga maskar. Eller så kan det vara något annat???? Men jag har bara sett det i endel av blöjorna. Hon har fått en del russin för att påskynda prossesen. Urk

Borde få svar i morgon. Men det känns som om jag själv skulle vilja skicka in ett prov... Tänk ifall hela familjen har??? Vi är duktiga och tvättar händerna och så, men det känns ändå ofräscht.

Jaaa, vi vill jättegärna se ritning :) Älskar sånt! Planer och ritningar och ombyggnationer och renoveringar :love:
Om jag sen bara kunde ha någon krona över att förverkliga alla mina egna projekt så skulle jag vara mycket glad.

*kl*
Har läst allt ni skrivit nu när jag återuppstått från de döda ungefär..
Allt har gått i ett här.
Ullared - speedvarianten (hann inte kolla av om viv var hemma)
Begravning - min kompis lillesyskon, så fint, och så himla jobbigt
Julbak med barnen idag, pepparkakor, lussekatter
Julstädning av huset, pyntning och gardinbyten (tvungen att sy först).
Nu är jag lite (läs mycket trött).
Skall bara ut och ta in de stackars hästarna (som inte har vindskydd) för natten, det har varit snöblandat regn här idag, så det är nog kallt för dem, spec bebisarna. Sen blir det tv. "så mycket bättre" Hoppas att det är bra idag ;)

Va hur vågar du? :devil:;):laugh:

Jobbigt med begravningen :cry: men samtidigt skönt att få ta farväl. Kram!

Resultatet blev 800 kr :bow:

Skrev en hälsning från oss och undertecknade med namnen :)

Fan!!! Jag har verkligen inte hunnit med detta och det gör mig lite ledsen.. Skit också så dåligt av mig :/

Kl
Hoppas ni har en bra helg. Själ är jag så trött så ögonen går i kors på mig. Var ute igår kväll och var väl hemma 04,30 i morse :D Sambon skulle jobba idag så strax efter Åtta steg jag upp för att släppa ut hästarna och sen började ju dagen :) Sov middag med Milton ett par timmar men är fortfarande fruktansvärt trött.
Morgondagen går till studier varje lediga stund. Sambon jobbar så under de timmarna får jag hålla ledigt..
Tycker detta är skittråkigt. Jag som verkligen älskar julen och ALLT kring det känner bara stress och ledsamhet inför årets jul. Skitdåligt med pengar, skitväder alltid, tiden räcker inte till till julklappsinköp, pyntning av hemmet, julbakande etc. för just nu är det ytterligare en jävulsk delkurs till i skolan (företagsekonomi 1 på tre veckor med ett grupparbete, ett individuellt arbete och en salstenta...).

Jaja, nog led gnäll. Kram och godnatt

Jag håller på med spyuppdrag vid varje bajsblöja nu... Läkaren tyckte jag skulle kolla igen bajset efter maskar. Så jag har kollat i hennes bajsblöjor. Eftersom det inte är helt fast och hela bitar med mat är det lite (o)trevligt att kolla :crazy: Men jag tycker jag ser en massa små slemmiga maskar. Eller så kan det vara något annat???? Men jag har bara sett det i endel av blöjorna. Hon har fått en del russin för att påskynda prossesen. Urk

Borde få svar i morgon. Men det känns som om jag själv skulle vilja skicka in ett prov... Tänk ifall hela familjen har??? Vi är duktiga och tvättar händerna och så, men det känns ändå ofräscht.

Urk! :crazy: Stackare! Hur mår S annars?

Fan!!! Jag har verkligen inte hunnit med detta och det gör mig lite ledsen.. Skit också så dåligt av mig :/

Kl
Hoppas ni har en bra helg. Själ är jag så trött så ögonen går i kors på mig. Var ute igår kväll och var väl hemma 04,30 i morse :D Sambon skulle jobba idag så strax efter Åtta steg jag upp för att släppa ut hästarna och sen började ju dagen :) Sov middag med Milton ett par timmar men är fortfarande fruktansvärt trött.
Morgondagen går till studier varje lediga stund. Sambon jobbar så under de timmarna får jag hålla ledigt..
Tycker detta är skittråkigt. Jag som verkligen älskar julen och ALLT kring det känner bara stress och ledsamhet inför årets jul. Skitdåligt med pengar, skitväder alltid, tiden räcker inte till till julklappsinköp, pyntning av hemmet, julbakande etc. för just nu är det ytterligare en jävulsk delkurs till i skolan (företagsekonomi 1 på tre veckor med ett grupparbete, ett individuellt arbete och en salstenta...).

Jaja, nog led gnäll. Kram och godnatt

Ja jag såg ditt inlägg på FB imorse och snabbräknade i huvudet att du kommit hem sent/tidigt? :D Partypingla ;)

Och det andra, gnäll på. Jag vet hur det känns. Kram!

Ja jag såg ditt inlägg på FB imorse och snabbräknade i huvudet att du kommit hem sent/tidigt? :D Partypingla ;)

Och det andra, gnäll på. Jag vet hur det känns. Kram!

Hahaha, just nu känns det som att sambon och jag lever om våra tonårsår :i Vi är ute varannan helg ungefär på olika tillställningar. Men fy fasen vad roligt det är!! Jag älskar att dansa, träffa gamla (och nya) vänner, dricka gott och bli rund under fötterna. Jag har ju fördelen med att i princip aldrig bli bakis. Så nog har jag varit Galet trött idag, men det är det enda.
Och så är det skönt just nu att få komma iväg och vara JAG. Inte tänka på julen, inte tänka på ekonomin. Inte tänka på något alls (jaja, klar överdrift, men ni förstår) och vara den där partypinglan som jag var innan jag blev gravid :D
Det är så skönt med min sambo så, vi kan dra iväg just helg-kvällar ofta med vänner på olika håll, eller som nu varannan gång, utan att den andre tycker på eller sådär. Där är vi helt på lika plan! Förra helgen var han ute med grabbarna, igår var jag ute med samma grabbar - och vi älskar det, sambon och jag :)

Ouff, själv känner jag mest bara "ååh, så skönt att those days are over" :D Missförstå mig rätt. Jag har partajat friskt och i många år och förstår absolut tjusningen. Det var verkligen inte många lugna helger mellan 15-25. Så jag trivs numera bäst här, i soffhörnet, där jag kan lukta på blommorna ;)

Hon är som vanligt nu! Pigg och glad, så hon har återhämtat sig. Äter ordentligt med!

Bara min masknojja som spökar...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar