Sv - 07 Österbybruk

Sv: Sv - 07 Österbybruk

Lite bilder från lördagen..

Cassandra_rolig_liten.jpg

Vilken blick du lyckats fånga i det här kortet! Ser verkligen ut som att hon tycker att du ska sluta peta henne mellan benen. :rofl:

Jag gillade Cassandras "men vad GÖR du??"-uttryck på den bilden :love: :D

Just nu måste de mäta alla ds på utställning. Detta gäller i två år framåt eftersom rasen tenderar att bli större och större.
Jag vet, det var därför jag inte gillade att de på SSPK's utställning Mälarpinschern inte mätte hundarna. Man kan ju tycka att rasklubben ska följa de regler som de själva förespråkar :smirk:

Men igår mätte de alltså hundarna? Bra i såfall, då det på Mälarpinschern fanns väldigt många stooora dp som fick bra placeringar.

jag var där igår, kommer ju därifrån :D
fast jag kom lagom till finalen så det var inte så mycket hundar där.. såg några nakenfisar iaf :)

japp, alla hundarna mättes. Är ju en officiell utställning.
Mälarpinschern är väl inoff? Kan nog ha med det att göra även om man tycker att en rasklubb bör föregå med gott exempel...

japp, alla hundarna mättes. Är ju en officiell utställning.
Det tänkte jag inte på. Men det stämmer ju.
Kan nog ha med det att göra även om man tycker att en rasklubb bör föregå med gott exempel...
Precis! Vill man få bort de stora hundarna är det väl bra att satsa på mätning på de utställningar där man vet att det med säkerhet kommer att ställas många dp. De borde som sagt följa sina egna regler, oavsett om det är en off eller inoff utställning.

Kom på att på våran ds cupen som också är inoff mättes hundarna. Tycker att man borde göra det på Mälarpinschern också... Det var inte så att det glömdes bort? Var det någon som påpekade?

Men ni har väl inte haft Mälarpinschern än? Är väl från iår de ska mätas? Var kanske förra året du menade?

Senast ändrad:

Min byracka åkte ut med en tvåa, men jag är väldigt nöjd ändå.
Han fick bra kritik och med tanke på att det var hans första officiella utställning så skötte han sig bra.

Jag var dit igår och peppade min kära vän tillika uppfödare och hennes oerhört vackra tik.

Det var 22 st Vita Herdehundar anmälda och så går hon och tar CK CERT och blir dessutom BIR!!! Därmed även SV-07!:) Grand slam!

Den här tiken är endast 13 månader men har redan två CERT i Sverige och ett i Norge! Ska ha en son efter henne 2008 så det är skoj att följa hennes framgångar!

Min uppfödare var tvungen att åka till jobbet 11.30 och frågade om jag kunde stanna kvar till e.m och visa henne i gruppfinalen!
Så jag tog upp henne i finalen men tyvärr ingen placering med det kvittar- hela Sveriges elit var ju där, men vi skötte oss åtminstone väl i ringen!

hur gick det för er som ställde?

Åt pipsvängen :smirk: Två tvåor och en slät etta. Visseligen tyckte jag att tvåorna var välförtjänta - en fet hund och en som hela tiden försökte få ner näsan i backen (lite dåligt med rörelser då), men det var inte vad det stod i kritiken. Det som stod i kritiken håller jag inte med om, så det var tråkigt. Som tur var gick de cockerspecial på söndagen och fick då en enligt mig mycket mer rättvisande kritik. Tjockisen fick då i kritiken att hon visades i för högt hull (fin omskrivning...;) ), men alla tre placerade sig ändå.

Tala om för en amatörutställningsmänniska vad som krävs för att bli SV-07.

Jag var där heela lördagen. Kom vid 07.00 och åkte inte därifrån förrän 20.00. Phu! Den längsta dag jag varit med om.

Vi väntade i nästan 7 h på att få komma in i ringen för bäst i grupp.

En kompis till mig ställde två av sina hundar och de blev BIR båda två. Kul för henne.

Ja, det var förra året, men på alla oficiella utställningar förra året mätte de hundarna. Men det har man alltså alltid gjort, och först nu har SSPK kommit på att de ska mäta på inoficiella också? Eller? :confused: Vad jag minns från när de fortfarande var p- och dpsektionen, så stod det på deras hemsida att de skulle mäta redan förra året.

Sak samma. Bra att de mäter nu iaf, så att de stora hundarna inte premieras.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 985
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar