Sv - 07 Österbybruk

Sv: Sv - 07 Österbybruk

Att håret är kort kan jag tyvärr inte göra så mycket åt, men håll utkik efter en smårund, kort glasögonprydd figur med kort, blont, lockigt hysteriskt hår och som dessutom har tre ystra terriers runt omkring sig så kan jag nästan garantera att du hittar mig :D :D :D

Idag så kom PMet så jag är den med nr. 3689 i ring 6 på söndagen, vi ska in som nr. 75 i ringen. Skönt, slipper åka så nedrans tidigt med bussen dit.

hur gick det för er som ställde? herregud vad mycket hundar det var... jag missade massor :( men den största anledningen till att jag missade vissa raser var att det helt enkelt inte gick att titta pga alla tält. fy vad irriterande.. framförallt de ringar som var vid parken. de övriga ringarna där faraohundar, st bernhard mm mm ställdes var det mycket bättre. där hade dom ju slagit upp tälten ca fem meter från ringarna.. härligt härligt. dessutom måste jag säga att spänningen blev lite högre också när det blev publik som stod runt. när alla slår uppsina tält o trimbord precis runt ringarna så händer det så mkt annat som stjäl showen. (om man nu orkar tränga sig mellan alla stolar och tält och dessutom måste känna sig som att man kliver in på deras område och "stör") -jag är ledsen liksom, antingen så måste jag stå i erat tält eller så hamnar jag mitt i ringen.. lite tråkigt måste jag säga.

Hur har det gått för alla?!! :bump:

Jag håller med SannaQ, skittråkigt när folk slår upp sina nedrans tält :devil: precis vid ringen. Skk borde gå ut med uppmaning till alla klubbar att dom i sin tur uppmanar i PM att om man har tält så är gränsen TEX minst 5 meter från ringen, särskilt på stora utställningar där man vet flera hundra/ flera tusen hundar kommer finnas!

Ett hp blev det för våran del i unghundsklass. Jätte bra kritik så jag är nöjd :)

Hittade dock ingen Gnist, var och letade men inte då... Var var du????

Ett hp blev det för våran del i unghundsklass. Jätte bra kritik så jag är nöjd :)

Hittade dock ingen Gnist, var och letade men inte då... Var var du????

Jag var "där uppe", ovanför det stora utställningsområdet :D

Hur kunde du missa mitt blonda, hysteriska toklockiga hår som rymmde åt alla håll och kanter?????

Stromboli fick 1,1,CK Bhkl 4
Cassandra fick en slät etta idag
Titania fick 1,1 CK oplacerad i tikklassen

Alla hundarna var helt spattiga och flamsade mest bara runt, så jag är nöjd med resultaten :o ;)

Sitter just nu i Gävle och ska snart basta, äta och dricka gott och bara mysa ikväll, så åker vi hemöver i morgon fm :bump:

Men vaa? Är utställningen i Österbybruk i helgen?

Var kan man hitta info om den?

Och jag som har för mig att det är nästa vecka :crazy:

hur gick det för er som ställde? herregud vad mycket hundar det var... jag missade massor
Ja, själv missade jag Kaisers klass...

Pinsammaste framträdandet hittills. Alla som satt vid ring 31 på morgonen idag kan ju komma ihåg puckot i mörkt långt hår och skinnjacka som skamset lommade in i ukl-kk med en flamsig ung herre som bedömdes i brådrasket. Vi hade missbedömt tiden, trafiken och körde dessutom fel, så vi kom försent, men fick ställa ändå (jättesnäll och trevlig domare!). Kaiser åkte ut på en gång med en tvåa men mycket bra kritik. Men det var fasiken den snabbaste utställning jag någonsin varit på; husse behövde inte ens gå in på utställningsområdet :D

Men usch för alla j-a idiotiska tält (borde förbjudas! :devil: ) och för ringplaceringarna som var helt ologiska.

Strax innan 8 åker jag hemifrån med bussen till stan och sedan vidare mot Österby.

Vovvan badades igår och packningen är snart klar.

Kom gärna fram och hälsa, är vid ring 6 och har en lång, blond fläta och glasögon och en ljus pälsboll till hund, om jag är iklädd nummerlapp så har den nr.3689

Hemma igen och det blev som väntat en tvåa, dock var det en dommare som var MYCKET snål med ettorna.

Ett HP för Leia idag med på SSPKs utställning. Min lilla tjej är en hp hund hon, men jag är nöjd iaf! Domaren var rätt så hård tycker jag.

*KL*
Vi ställde våra valpar, båda fick hp och mycket bra kritik, dock fick den som blev BIR valp otroligt bra kritik för bl a rörelser och vinklar så nu är jag en stolt matte.
Som nybliven hundutställare efter 26 år som bruks och lydnadsmänniska så är det en rolig upplevelse.

Vi var i ring 15 fram till 12.00

vi kanske ses i Avesta allihop

MMpersson

Ett HP för Leia idag med på SSPKs utställning. Min lilla tjej är en hp hund hon, men jag är nöjd iaf! Domaren var rätt så hård tycker jag.
Det tyckte jag domaren på Mälarpinschern var också, samt att hon inte mätte hundarna :smirk:

Mätte de hundarna idag?

Just nu måste de mäta alla ds på utställning. Detta gäller i två år framåt eftersom rasen tenderar att bli större och större.

Lite bilder från lördagen..

Stromboli_4_liten.jpg

Stromboli_3_liten.jpg

Stromboli_1_liten.jpg

Cassandra_rolig_liten.jpg

Cassandra_5_liten.jpg

Cassandra_4_liten.jpg

Tita_1_liten.jpg

Tita_2_liten.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 985
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar