M
Mezcal
min korsningvalack(nordis/tinker),som blir 2 år i maj, blir jättesur om man blåsar honom lite lätt i näsborrarna, ja har även testat att bara blåsa med näsan men han blir lika sur i alla fall. Ibland verkar det precis som att han tror att jag utmanar honom. Han accepterar mig som ledare i alla lägen ibland när han har sina trotsperioder kan han ifråga sätta ledarskapet men det behövs inte mycket för att han ska förstå att det fortfarande är jag som bestämmer.
Jag har alltid hört att man ska blåsa hästar mjukt i näsborrarna när man hälsar på dom.
Ska kanske tillägga att han blir lika sur när nån annan gör det, så det är inte bara ja som har dålig andedräkt
Så vad tror ni?? ingen annan häst som jag har träffat har reagerat på detta viset.
Jag har alltid hört att man ska blåsa hästar mjukt i näsborrarna när man hälsar på dom.
Ska kanske tillägga att han blir lika sur när nån annan gör det, så det är inte bara ja som har dålig andedräkt
Så vad tror ni?? ingen annan häst som jag har träffat har reagerat på detta viset.