Superbilliga hästar

Sv: Superbilliga hästar

kl
jag är skeptisk till importer då man aldrig vet hur dom är uppväxta och vad dom varit med om.... har sett alldeles för många trasiga importhästar som folk köpt för dyra pengar. men det gäller alla länder! dock så är ju hästhållningen i polen överlag betydligt sämre än tex i danmark eller holland. så risken att man får en häst som inte håller är ännu större.

om jag däremot visste från vilket stuteri hästen kom och det var ett bra ställe så skulle jag inte ha ngt emot en polsk häst.

och jag tror som ngn annan skrev att dom låter bättre i annonsen än vad dom är, dels pga reklam och dels pga dålig engelska..

Kan man få se bild på hästen? :)

Du verkar ju haft bra koll på hästen innan du köpte den, precis som överallt annars måste de ju finnas både bra och dåliga uppfödare...

Kan man få se bild på hästen? :)

Du verkar ju haft bra koll på hästen innan du köpte den, precis som överallt annars måste de ju finnas både bra och dåliga uppfödare...

STILL0690.jpg

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=fortperstorp110.flv

Priserna är inte i Euro då? :p
En i stallet åkte och provred en häst som gick 150 och var fin. 9 år och fin stam.
Bara 50 papp tänkte hon, rena kapet.
Bara det att det var ju i euro, det upptäckte hon när de började diskutera priset :angel:

Nej de jag sett annonser på har haft priserna både i kronor och euro så siffrorna ska stämma.

Alltså, jag vet inte hur många hästar som vi har köpt som vart imp lettland, de kan vara de bästa hästarna jag någonsin fått äran att äga och rida.
Så otroligt bra psyke på allihoppa och visst lite magra men dte är ju inget som inte går att ordna.

Vårt syfte med dessa har varit vidareförsäljning och priset har efter ca 6 mån oftast mer än dubblats och hästen ser ut precis som en "vanlig svenskfödd häst"

kl
jag är skeptisk till importer då man aldrig vet hur dom är uppväxta och vad dom varit med om.... har sett alldeles för många trasiga importhästar som folk köpt för dyra pengar. men det gäller alla länder! dock så är ju hästhållningen i polen överlag betydligt sämre än tex i danmark eller holland. så risken att man får en häst som inte håller är ännu större.

om jag däremot visste från vilket stuteri hästen kom och det var ett bra ställe så skulle jag inte ha ngt emot en polsk häst.

och jag tror som ngn annan skrev att dom låter bättre i annonsen än vad dom är, dels pga reklam och dels pga dålig engelska..

Men ärligt talat hur stor insikt har man på de svensk uppfödda hästarna??

De byter ju en hel del ägare på vägen de också och man lär aldrig få reda på var de varit med om heller.

Och nej jag personligen tycker inte att hästhållningen är sämre överlag. Ser en hel del skit här i Sverige där man visserligen har fina stallar och boxar men inte kan HANTERA hästarna.

Och trasiga har jag sett precis lika många Svenska hästar

De jag har kommit i kontakt med har också varit väldigt trevliga, för länge sen när jag red på ridskola var nästan alla stora hästar importer och dom var de finare hästarna där. Visserligen håller ju inte ridskolor så hög nivå jämt men endå. :p

Vi har också många importer på vår ridskola och de är kanontrevliga med bra psyken och ridbarhet. De flesta kommer från Lettland och Holland.
Var med en kompis som har häst på en hoppträning för ett tag sedan. Tränaren är väldigt bra och flitigt anlitad i mina trakter och när jag sa att jag red på ridskolan så var hans kommentar: Dom har väldigt fina ridskolehästar där. Jag har sett en hel del av dom och är faktiskt riktigt imponerad. Kul att höra!!

Skulle själv mycket väl kunna tänka mig en import fråm Lettland, Polen, Ungern eller liknande. Det är individen som är det viktiga inte varifrån den kommer.

De är urbra ridskolehästar både till pris och psyke.
Hade jag en ridkola skulel jag bara ha hästar som var importer

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 752
Senast: morgaine
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 721
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar