Sv: Superbilliga hästar
Har själv varit och kollat på en del hästar i polen.
När vi kom hem såg vi flera av dom på annons här i sverige och men en jämerlig engelska.
Man ska inte tro på vad det står i de polska annonserna, dom kan bara inte formulera sig mycket bättre.
Såg bland annat en häst som jag var förtjust i där ner och i annonsen stod det "jumps 140 cm", ja det gjorde den, 1 SPRÅNG LÖSHOPPNING!!
INTE under ryttare, men det kan dom inte skriva på engelska..
Under ryttare kunde den ingenting, svår att sitta upp på, gick som en giraff och var den överhuvudtaget hoppad under ryttare så var det av en självmords kandidat!
Men, det var i övrigt inget fel på hästen i sig. Ett par månaders grundridning och lite mer muskler så hade det varit en super fin häst.
Sen något annat man ska tänka på om man importerar själv är att HA HÄSTEN I KARRANTÄN!!!
Hälften har ring orm, är lite små snoriga och lite rinniga i ögonen.
Har en det har alla det, när dom står i "spilter" utan mellanväggar och alla går i samma hage... OM dom går i hage, men det har dom gjort där jag tittat (dock bokstavligt talat alla tillsammans, hingstar som ston och därför ska man även göra UL på stona..)
MEN, som jag skrev, där var även fina hästar och kan man ha lite överseende med att dom inte håller hästarna som vi gjör så kan du göra dig en fin häst om du har lite tid att lägga ner först