Studera veterinär utomlands

B

Bollibompa

Hej, jag kom tyvärr inte in på veterinärutbildningen i Sverige i år heller och nu har jag tröttnat. Har bestämt mig för att studera i Kaunas, utbildningen där kostar bara 4800 Euro per år, någon annan som har samma tankar. Vore kul om vi var flera som sökte. :):)

Sv: Studera veterinär utomlands

Hejsan! Undrar hur det går för dig ??!! Är också sugen på att söka in men har inte alla grundläggande betygen......funderar på att gå ett naturvetenskapligt basår och sedan även göra hp.....någon annan som har erfarenhet av det först nämna??!! Tufft detta att man inte plugga stenhårt i gymnasiet:(

I Danmark tillämpas urval efter antagningsprov och intervju för hälften av platserna.
Hälften av platserna tilldelas enbart efter betyg. 2010 behövde man ett betygssnitt på ca 19,9 om jag minns rätt.

Kikksan89: Basår kan du läsa om du har slutbetyg, annars får du söka dig till komvux.
Har du inte 22,5 i betygssnitt kan du ju antingen skriva HP eller söka dig utomlands. Jag tror det krävs att du har ett betygssnitt på minst 14,9 för att söka till Köpenhamn. De tar inte emot betyg som man har tentat upp, men har du iaf VG i snitt så kn du få göra antagningsprov och sedan ev intervju om du är bland de 180 bästa.

Vad krävs det för behörighet för att söka till Köpenhamn?

Det krävs att man har läst samma kurser som för vetutbildningen i Sverige, men det krävs även matte E i danmark (vilket inte krävs i Sverige, det räcker med matte D här även om E ger meritpoäng)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 303
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 965
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna