Kalaspinglan
Trådstartare
Som ni säkert förstår av rubriken är jag lite nyfiken på era åsikter om olika typ av halsband. Behöver jag förtydliga frågan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GypsyRoseLee skrev:Jag tycker det är helt OK att använda hel lr halv-stryp om behovet av det finns. Hunden skadas absolut inte av det på ngt sätt, efter ett tag förstår hunden att det är den själv som ska bestämma om det ska snöra åt runt halsen lr inte. :P
Jag tycker det är helt OK att använda hel lr halv-stryp om behovet av det finns. Hunden skadas absolut inte av det på ngt sätt, efter ett tag förstår hunden att det är den själv som ska bestämma om det ska snöra åt runt halsen lr inte.
GaurdianAngel skrev:Skador uppstår väldigt lätt med helstryp. Vet Du hur många hundar i Sverige som går med nack- och ryggsmärtor?
En hund går emot tryck, ju mer trycket ökar desto mer kommer den att kämpa emot.
Varför tror du att strypet blir så effektivt när du har det precis under hakan? Hunden får precis som människan panik, när man upplever ett stryptag och inte får syre.
Nja. Det tror inte jag stämmer. Jag har en storpudel (6 månader) som är påväg mot fullpäls och jag skulle aldrig kunna ha ett kedjestryp på honom just för att det sliter på pälsen. Det har ingenting att göra med hur jag hanterar det att där kedjan löper genom ringen blir det skav.Att kedjan skulle slita så extremt på pälsen, ja då hanterar man den fel...