Sv: Strul!
Just nu är vi bara så himla trötta på hela den här historien!
Pappan har fortfarande inte, vad jag vet, fått träffa sin son.
Han skulle prata med soc om det, men har inte hört något sedan dess. Soc har varit ute hos mamman och hälsat på, naturligtvis efter att dom meddelat det flera dagar i förväg, och allt verkade så bra på alla sätt. Dom har skaffat hästar. Som att endast en sådan detalj förutsätter att barnet har det bra.
Mamman är väldigt manipulativ och har soc på sin sida, vilket för mig förefaller rent absurt eftersom soc känner till hela hennes bakgrund.
Mamman skyller allting på Jimmy, hon var "tvungen" att sticka för att han var efter dom hela tiden. En sanning med modifikation; det är klart att han vill ha kontakt men det är ju pga sonen, han vill ju träffa sin son! Jag läste en artikel om Regina Lund, hon hade dragit till Danmark för att undkomma pappan som endast ville träffa sin son.
Hur tänker dom?
Barnet går i alla fall i skolan nu och sägs ha det bra. Jimmy jagar vittnen som vill ställa upp i rättegången som ska ske snart. Det finns ju egentligen hur mycket som helst att vittna om, det som är svårt är att få folk att ställa upp. Men han har fått tag i några iaf.
Han har även ett sparat sms från barnets mormor som vädjar till honom att komma och hämta ***** mitt i natten för att mamman står utan bostad.
Men just nu är jag mest orolig för att allt kommer att gå mammans väg - varför skulle det inte göra det när det har gjort det hittills...?!