Sv: Strul!

Tänkte inte på den tillfälliga eftersändningen :crazy:

Men vi lämnar fortfarande ut uppgifter till folkbokföringen och övriga myndigeter vid behov. Dock ej om de som har skyddad adress, de myndigheter som vill ha uppgift om de personerna får gå via den på posten som är ansvarig för dessa personers adresssituation.
 
Sv: Strul!

Vet han att hans barn inte gått i skolan tycker jag att han ska anmäla detta till soc där barnet är folkbokfört. Antar att barnet är skolpliktigt och kan inte mamman se till att det går i skolan gör hon som boendeförälder fel.

Men soc vill ju inte göra någonting!!

Dom säger bara att dom inte har hennes adress och så länge dom inte kan nå henne så kan dom inget göra! Dom verkar inte alls angelägna att få tag i hennes adress heller. För vad jag har förstått så är det väl verkligen soc som kan röna framgång i sådana här fall, tex genom polis mm? Mer än vad man klarar som vanlig privatperson, menar jag?
 
Sv: Strul!

Det de kan göra är att ringa brevbärarkontoret i det området/byn som hon troligen har flyttat till, det är inte troligt att de lämnar ut de uppgifterna (tystnadsplikt), de enda, vad jag vet, som vi (brevbärare) får lämna uppgifter till är polisen och soc. men då ska det motringas innan vi får lämna ut de uppgifterna.

Försök få polisen att göra detta!!

Jimmy har pratat med polisen men dom kan inget göra så länge dom inte vet var hon finns. Det börjar likna en dålig fars, tycker jag. :(

Personligen tycker jag att det är soc uppgift att samköra med polisen och se till så att saker och ting händer. Men jag kanske har fått allt om bakfoten, det kanske inte alls är så det funkar?
 
Sv: Strul!

Det kallas för "egenmäktigt förfarande med barn" om jag inte missminner mig. Eftersom det är brottsligt borde ju "Jimmy" få stöd av polismyndigheterna!?


Precis vad jag också tycker!! Därför blir jag så arg och frustrerad när ingenting händer!!! :mad:
 
Sv: Strul!

Om barnet är skolpliktigt och inte går i skolan tycker jag att soc ska göra något!

De var flera år sen jag jobbade i barngrupp men jag har haft ärenden där jag letat efter barn som inte dykt upp till skolstarten och där man inte vet vart de tagit vägen.
 
Sv: Strul!

Hur har ni agerat då?
Det måste ju finnas någon handlingsplan tycker jag, som soc borde följa?
 
Sv: Strul!

Minns faktiskt inte detaljer, det var sju år sen.

Minns bara att jag i ett fall fick ringa runt till skolor för att kolla om ett barn var inskrivet.
 
Sv: Strul!

Hmm..

Men då gjorde ni ju iaf något. I det här fallet verkar ju soc vara helt handlingsförlamade. Jag förstår inte varför. Vad anser du att soc skulle göra i ett sådant här läge??
 
Sv: Strul!

Kanske dags att skramla lite med högre instanser.
Barnet är försvunnet och går inte i skolan.
Polisanmäl och gå till soc.
 
Sv: Strul!

Fast grejen är att det är redan gjort. Sedan länge.
Pappan har inte sett sin son sedan i mitten av juli. Soc är kontaktat. Dom kan inget göra för dom vet inte var mamman finns. Polis är kontaktat. Dom kan inget göra för dom måste ha order från soc.
Moment 22. :crazy:

Barnet har inte gått i skolan en enda dag sedan skolstarten i aug.
 
Sv: Strul!

Jag anser att soc skulle göra vad de kan för att kontakta mamman.
Eftersom ett skolpliktigt barn inte går i skolan anser jag att man måste öppna en utredning.
 
Sv: Strul!

Detta låter ju helt vansinnigt!!! Man tror ju knappt det är sant....hur kan det få gå till så här?!

Fortsätt kämpa på- hoppas verkligen att pappan får träffa sin son snarast!!!
 
Sv: Strul!

Gå till Soc, sätt er där tills ni får hjälp!
Ringer de polis, sitt då på polisstationen tills ni får hjälp.

I mina öron låter det konstigt att "Jimmy" inte får den hjälp han behöver iom att de har gemensamvårdnad. Han har RÄTT TILL ALL INFORMATION om sitt barn om de har gemensamvårdnad. Thats it!

I ett viktigt fall som detta så sätter väl man sig själv åt sidan och koncentrerar sig på vad som ligger framför, dvs hitta sonen. Även arbetsgivare borde ha överseende med det och låta "Jimmy" få vara ledig ett tag så att han får ta tag i situationen istället för att arbeta.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er, och absolut för barnet. Ligg på tills soc@£$@£$$[[$£@ gråter blod för att ni är så envisa. Det är Jimmys rättighet som far att veta vart hans barn befinner sig.
 
Sv: Strul!

Har ni inte fått veta något än? Jag skulle ha panik vid det här laget! Hur mår pappan?

Uppdatera oss.
 
Sv: Strul!

Just nu är vi bara så himla trötta på hela den här historien!

Pappan har fortfarande inte, vad jag vet, fått träffa sin son.
Han skulle prata med soc om det, men har inte hört något sedan dess. Soc har varit ute hos mamman och hälsat på, naturligtvis efter att dom meddelat det flera dagar i förväg, och allt verkade så bra på alla sätt. Dom har skaffat hästar. Som att endast en sådan detalj förutsätter att barnet har det bra.

Mamman är väldigt manipulativ och har soc på sin sida, vilket för mig förefaller rent absurt eftersom soc känner till hela hennes bakgrund.

Mamman skyller allting på Jimmy, hon var "tvungen" att sticka för att han var efter dom hela tiden. En sanning med modifikation; det är klart att han vill ha kontakt men det är ju pga sonen, han vill ju träffa sin son! Jag läste en artikel om Regina Lund, hon hade dragit till Danmark för att undkomma pappan som endast ville träffa sin son. :crazy: Hur tänker dom?

Barnet går i alla fall i skolan nu och sägs ha det bra. Jimmy jagar vittnen som vill ställa upp i rättegången som ska ske snart. Det finns ju egentligen hur mycket som helst att vittna om, det som är svårt är att få folk att ställa upp. Men han har fått tag i några iaf.
Han har även ett sparat sms från barnets mormor som vädjar till honom att komma och hämta ***** mitt i natten för att mamman står utan bostad.

Men just nu är jag mest orolig för att allt kommer att gå mammans väg - varför skulle det inte göra det när det har gjort det hittills...?!

:cry: :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Jag skriver här för jag skulle vilja ha råd hur en anhörig (mamman) ska göra, eller var hon kan söka hjälp. Hon är separerad och...
Svar
15
· Visningar
1 716
Senast: Luff
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 466
Senast: Killaloe
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 481
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Bakgrunden till den här tråden är ett verkligt, aktuellt fall, som fått mig att fundera på hur systemet fungerar i verkligheten. Tanken...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp