Strömsholm!

Sv: Strömsholm!

Vad hade du för startnummer? Stod i evigheter vid vattenhindret så jag borde ju ha sett er...

Blev en lite härlig bild på fyran iaf :)

terrang2.jpg

Nej, fast man såg ju 5:an där vi stod. Vi måste precis ha missat dej... Det var synd. Fick iaf sambon att bli lite mer positiv till fälttävlan ;) Är så sugen på att testa med min tjej! Och man blir ju inte mindre sugen efter en dag som denna....
Hur gick det för tjejen som föll och orsakade uppehållet förresten?

Jag vet :D

Det gick inte alls :mad:

Hade bra språng på hinder 1-4, sen tyckte min häst att det var mkt roligare att kasta sig åt sidan än att hoppa hinder 5. Tack och hej.

Så imorgon blir det hopptävling på hemmaplan istället :D

Trist, fast jag är glad att ni inte gick omkull, har försökt att följa hemmifrån, och man blir ju alltid lite orolig...

Hur gick det för tjejen som föll och orsakade uppehållet förresten?

Såhär står det på Hästmagazinet:

"Finländska fälttävlansryttaren Kaisa Nykänen föll av i terrängen, fick hästen över sig och bröt ett ben."

Vi får hoppas att gravskräcken släpper , jag kan ju trösta dig med att Major Tom (tror jag det var) hade en släng av gravskräck när han var runt 7 år eller nått då fick han gå lite lättare klasser och få tillbaka självförtroendet igen.

Det hände en del i terrängen men samtidigt är det många namn jag inte känner igen, var terrängen ovanligt svår i år eller för många orutinerade ryttare och hästar ?? Strömsholm är ju inte känd för att vara en svår bana menar jag.

Där hon föll var det lite trixigt tyckte jag som glad FT-amatör, ojämnt i marken (lutade) samt smala hinder.

Jag såg dock inte själva olyckan.

Vi får hoppas att gravskräcken släpper , jag kan ju trösta dig med att Major Tom (tror jag det var) hade en släng av gravskräck när han var runt 7 år eller nått då fick han gå lite lättare klasser och få tillbaka självförtroendet igen.

Jag tror inte att det har med gravar att göra eg., han är bara spöke i allmänhet. Han glodde inte det minsta på hindret eg. utan slängde sig i väg ett galoppsprång tidigare. (Har varit rätt spökig hemma åxå på sistone, är så ibland bara)
Ska anmäla mig till trossnäs 1* nu, och hoppas att det funkar då.
Och lite träning ska det bli åxå.

Usch vad tråkigt. :(

Vet du varför han gjorde så?

ja :( fast just nu vill jag bara skratta åt eländet :rofl: dagens i-landsproblem...

nope, jag fattar ingenting. Fast hindret var precis bakom ett tält vid vattenhindret, så han kan ha spökat av den anledningen. Kändes inte som om det var hindret som var problemet egentligen.

Jag tror inte att det har med gravar att göra eg., han är bara spöke i allmänhet. Han glodde inte det minsta på hindret eg. utan slängde sig i väg ett galoppsprång tidigare. (Har varit rätt spökig hemma åxå på sistone, är så ibland bara)
Ska anmäla mig till trossnäs 1* nu, och hoppas att det funkar då.
Och lite träning ska det bli åxå.

Ok jag tänkte bara på den bilden från gärds med trippeln över graven att han såg lite skrämd ut där och så nu då :confused:

mm, det är ju iofs en tanke...

...men jag hade inte alls samma läge nu som i gärds, då bjöd han liksom inte framåt öht och halsen var kort (och jag vågade inte släppa helt i tygeln, för då vet man inte var man hamnar :crazy: ) och sprången blev därefter
nu var halsen lång och han bjöd ärligt på de första hindrena, och på femman var nosen framme och jag hade bra galopp, så jag fattar ingenting men plötsligt var han inte hemma längre.
Men han är ju lite flyktig av sig i allmänhet (slänger sig för andra hästar osv) så det går förhoppningsvis över så småningom - spökerierna brukar gå i perioder.

Håller med dig. Sträckan såg jätte trixig ut och enligt mig otäck(ingen fältävlans människa:crazy: ). DÅ det sluttade och så var det stora trälådor som var smala varav en var på en vagn som höll på att följa med när ett ekipage slog i den. Det var många hästar som slog i dessa trälådor.
Såg välldigt otäckt ut när ryttaren föll och hästen slog över. Vi såg ändå detta på lite håll. Men det såg ut som att hästen fastnade med frambena i trälådan eller nått, bakdelen flög upp...och då flög först ryttaren över hindret och därefter gör hästen en kullerbytta i luften och landar på rygg över henne.
Efter detta så var dom och spikade lite på lådan och försökte surra fast den som var på en kärra lite bättre.

Jag har fått rapport nu :D
Det var tydligen många både orutinerade ryttare och hästar och flera som debuterade. Men det var också en svår och stor bana, betydligt större än Gärds. Det var väl därför det var en del fel

Hon som gick omkull hade kommit in på en linje i full fart, typ 700m tempo och hästen hade inte hunnit få upp frambenen och voltat. Hon får nog vara glad att inget värre hände :crazy:

Jag har fått rapport nu :D
Det var tydligen många både orutinerade ryttare och hästar och flera som debuterade. Men det var också en svår och stor bana, betydligt större än Gärds. Det var väl därför det var en del fel

Hon som gick omkull hade kommit in på en linje i full fart, typ 700m tempo och hästen hade inte hunnit få upp frambenen och voltat. Hon får nog vara glad att inget värre hände :crazy:

Jaha och jag vill hålla med i allt! Jag var ju där och såg hela baletten, från backen såg det helt klart ut som om det var många orutinerade ryttare som kom i hialös fart över vissa hinder.

Tyckte själv att det såg rätt stort ut (ja, Fio, jag SA ju det!:devil: ) och banan är ju lång dessutom så om man debuterade eller var grön i **-ig var det nog inte helt lätt....

Men däremot de smalhinder som finskan bröt benet vid såg ut som helt normala smalhinder...dock krävdes ju ordentlig ridning...stocken som den svenska tjejen ramlade av vid var inte speciellt svår men kom man i för högt tempo och hästen kanske lite trött på vägen tillbaka så är det ju lätt att haka i och gå över.

Men bortsett från dessa incidenter så fanns det ju fantastiskt bra ridning att titta på, t ex Piia över banken med hus...hade man blinkat i det läget hade man missat henne totalt...*fniss* Magnus Gällerdal var en stilstudie på samma hinder och Tobbe Grönberg en fröjd för ögat i vattenhindret. Så även en estländsk liten fux med flicka på ryggen, Carin nånting...hästen fick hela banan att se ut som ett litet hopp och ett skutt och sen var han i mål!:banana: :bow:

Det är ju tyvärr så att alla ekipage som gick i mål på ett bra sätt lätt glöms i debatten när nån incident har inträffat. Frågan är om det inte skulle hända färre olyckor om kvalificeringen var lite högre än att ha genomfört 2 *-iga för att få starta **-ig? Eller vad säger ni experter?

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
788
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ (Varning för delikat innehåll!!!) Jag har, av anledning, läst, googlat och hittat massor om knipövningar. Vissa sidor menar att man kan...
Svar
17
· Visningar
1 341
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 331
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023