E

Egonson

Såg en annons i en tidning om ett tillskott som heter STRIDE HA. Ska innehålla Glucosamin, HCI, Chondrotin, MSM och Tuppkam.. Ska vara bra för leder och dylikt.
Verkar ju bra eftersom det innehåller "allt".

Är det någon av er som har prövat, hur funkar det? Någon som vet vad det kostar (antagligen svinigt dyrt eller?)

Vad är egentligen Tuppkam? :o

Sv: Stride Ha

Oh nej hujedamej det kostar 1095 spänn för 1,2 liter :eek:
Jag avstår nog..

Kan varmt rekomendera det! Ger det till min på råd av vet, efter kotledsinflamation. Det finns även i pulver som portions påsar. Börjar med en 'start box' varar en månad, ger varje dag pris ca 1000kr. Sen fortsätter man med 'underhålls box' kan ge varje dag eller varanan pris på den är ca 800 där jag handlar det. Det kan tyckas dyrt, men när det funkar som det gör på min så kommer han att få det nu ett tag.Nu är min herre dock en mycket stor & tung historia, så det kan vara anledningen till rek.

jag kan rekomendera det fungerade på min häst men va så dyrt men det e jätte bra.

vi har använt det till våra hästar. Upplevde ingen större skillnad förutom att knäppningarna minskade. Hästen blev mjukare och Jag upplevde att hon blev smidigare. Men jag får exakt samma effekt om inte bättre av nyponpulver. så varför slänga ut 1000 kronor för något som ger samma effekt som något för 400kr.

Nyponpulver säger du?
Jag har själv funderat på Gurkmeja faktiskt, men nypon har jag aldrig hört om :)

Någon fler som provat detta nu när det gått en tid sedan första inlägget?

~Ingrid

Jag provar nyponpulver och ser just nu förbättringar varje dag :) Sedan 1 vecka har det liksom exploderat. Hästen är pigg igen (stack iväg 2 ggr på ridturen i förrgår :angel: )
Snubblade inte en enda gång. Hon vänder MYCKET lättare, lyfter benen utan att knota osv.
Hon rullar sig obehindrat och sparkar lite mot kompisarna i hagen ;) :devil:
Innan bemödade hon sig inte ens att lyfta på ett ben när storevalacken kom och körde med henne. Nu gör hon små miniskutt! :D

Nog bara jag som blir glad av att hästen drar iväg lite halvt okontrollerat :p
Hon börjar komma tillbaka :love:

Kul att höra :love: måste läsa på lite mer om Nyponpulver också. Inte har du provat Stride nåt på din?

~Ingrid

vi har använt det till våra hästar. Upplevde ingen större skillnad förutom att knäppningarna minskade. Hästen blev mjukare och Jag upplevde att hon blev smidigare. Men jag får exakt samma effekt om inte bättre av nyponpulver. så varför slänga ut 1000 kronor för något som ger samma effekt som något för 400kr.

Och var köper man nyponpulver? Vore jättetacksam för svar.

Tänkte mest på om man ska varva Flexijoint med nåt mellan varven men som det är nu så länge han mår så bra på Flexin får han gå på det.

Det är ändå intressant att höra vad andra fått för resultat.

~Ingrid

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Finns det någon foderkunnig här? Sitter och kollar foder till min valp som kommer i veckan. Jag gillar egentligen att ge rå mat...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 835
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 538
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka