Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAg tror du har missuppfattat det hela.. Det är inget som korrigeras på EN verkning! Den sker gradvis under en så pass lång tid som det behöv för att få en korrekt ställning!
Läkningen av den skadade ( alla hovar som inte har korrekta vinklar är skadade) hoven inte kommer att komma igång förrän hoven återfår de rätta vinklarna ( dvs. hovbenet åter blir parallellt med marken) Så länge hoven har en felaktig form så fortsätter alltså skadan. Hon menar därför att det inte finns något förmildrande i att låta de skadande faktoerna vara kvar längre än nödvändigt.
Jag var en traditionell hästägare innan mötet med Vet Strasser, jag ställde hästarna på stall över natten , skodde, täckade hade benlindor och portionerade ut maten. Har idag oirdningställt en ordetlig ligghall, gett hästarna fri tillgång på mat, släppt på lösdrift, tagit av skorna
måste säga att det finns ingen återvändo till det traditionella efter att ha tagit del av all den kunskap och information som Vet Strasser givit mig.
Stackars mina hästar säger jag bara . Mitt sto kan inte gå utan skor, hon har så tunna sulor att hon blir halt utan skor OCH sulor...hon klipps för att jag inte tål häst (bra hobby va ) och täckas därför, hagar har vi stora som sjutton och där lever hon jäkel. Hon får noga uträknad foderstat, efter vad hon behöver - dvs inte fri tillgång (då blir damen megafet, ha provat ).Däremot ser jag idag alla hovbeslag, stall med små hagar, och i många fall onaturlig hästhållning som brutal mot våra hästar.
Stackars mina hästar säger jag bara . Mitt sto kan inte gå utan skor, hon har så tunna sulor att hon blir halt utan skor OCH sulor...
Min valack är 5 år, har precis fått skor, vilket inte krävts tidigare. Vi har undvikit det så länge vi kunnat, men nu rids han så pass mycket att det inte Går och ha honom utan, hovarna förstörs. Jäklarns, vi är brutala...
Det är just det, att så många köper konseptet...de tar inte hänsyn till att hästarna är vanedjur, de KAN inte bara slängas ut vind för våg i tron att de ska klara sig själva bara "sådär". Hur många hästar far illa på den vägen tro, när människors kunskap brister....och sväljer ALLT som sägs. Det är det som är så tragiskt... (nu skriver jag inte att Allt i strassers metod är dålig!!)Att sedan en stor delar av hästägarbefolkningen just nu jublar över "Strasser metoden" är kanske ett tecken på att dom tidigare inte tänkt en egen tanke på att försöka få hästen att leva "naturligt", utan köper konseptet när någon annan har tänkt till och marknadsfört?