Jag var och tittade på en häst för ett tag sedan som jag kom fram till att hon var strasser verkad.
Tyvärr stod hon i ett försäljningsstall så jag kan inte fråga förra ägaren vad de pysslat med
Kan någon förklara för mig varför man verkar en häst så otroligt korkat
Jag tog iallafall hem henne på prov eftersom jag tyckte om henne mycket, hovis var här ganska omgående och höll med mej att hon med största sannolikhet varit strasserverkad
Allt jag lärt mig om hovar och dess funktion går ju emot denna verkning
Varför vill man att hästen ska gå på sulan?
Vad är tanken?
Nu hade vi tur då det ändå gick att sko på henne, men visst ser det märkligt ut
Förhoppningsvis går ömheten över så hon får en normal gång igen...
Men jag blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag tycker att folk som funderar på att göra detta mot sina hästar ska ta och slipa ner sina naglar tills det börjar blöda och sedan gå runt med dessa ömma fingertoppar man vänjer väl sig vid smärtan av allt man tar i.
Sen kan man om man nu är så korkad göra det på sin häst...men då måste människans naglar slipas ner ordentligt tills det blöder varje dag
Idioti är vad det är!!!
Visst kan många hästar gå utan skor, men ingen ska ju gå på sulan
Ingen har rätt att göra så att hästen har ont
Tyvärr stod hon i ett försäljningsstall så jag kan inte fråga förra ägaren vad de pysslat med
Kan någon förklara för mig varför man verkar en häst så otroligt korkat
Jag tog iallafall hem henne på prov eftersom jag tyckte om henne mycket, hovis var här ganska omgående och höll med mej att hon med största sannolikhet varit strasserverkad
Allt jag lärt mig om hovar och dess funktion går ju emot denna verkning
Varför vill man att hästen ska gå på sulan?
Vad är tanken?
Nu hade vi tur då det ändå gick att sko på henne, men visst ser det märkligt ut
Förhoppningsvis går ömheten över så hon får en normal gång igen...
Men jag blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag tycker att folk som funderar på att göra detta mot sina hästar ska ta och slipa ner sina naglar tills det börjar blöda och sedan gå runt med dessa ömma fingertoppar man vänjer väl sig vid smärtan av allt man tar i.
Sen kan man om man nu är så korkad göra det på sin häst...men då måste människans naglar slipas ner ordentligt tills det blöder varje dag
Idioti är vad det är!!!
Visst kan många hästar gå utan skor, men ingen ska ju gå på sulan
Ingen har rätt att göra så att hästen har ont