"strakbent" galopp vid tre år

P

portos

Jobba bort? Med strakbent menar jag då frambenen som ser ut att nästan helt sakna leder i galoppen, bakbenen är väl vinklade och under henne.

Treåring efter Don Frederico (har även hört att avkommor efter honom är väldigt "strakbenta" när de är unga, men brukar rätta till sig när man börjar rida och sätta mer muskler, har ingen egen erfarenhet om hurvida det skulle stämma eller ej).

Någon om vet om det går att jobba bort, eller om det växer bort. Jag personligen tror att galoppen kommer rätta sig, men att hon aldrig kommer få en "bra" galopp. Men som sagt jag har ingen egen erfarenhet, så ni som har en åsikt, eller vet, skriv gärna och berätta!

Sv: "strakbent" galopp vid tre år

Har utbildat 2 unghästar och båda skuttade fram som gungshästar med ganska raka framben i början. Är de det du menar? Nu galopprar dom iad hur fint som helst! 3 år är ju ganska ungt, så den är väl inte utbildad så värst kanske?!

Sv: "strakbent" galopp vid tre år

jag har haft en häst med strakbent galopp.. den blir bättre med styrka kanske inte jätte bra men en ordinär galopp kan nog ordnas... när hästen bär sig bättre och kan runda sig i kroppen brukar galoppen därmed bli rundare... det blev de på min iaf!
lycka till

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: MML
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 734
Senast: Kristall10
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka