R8n

Trådstartare
Hur är dessa hundar?

Var hem till en familj igår och hämtade blommor och de hade en storpudel och två goldens. Pudeln var av vissa skäl lite nervös och tillbakadragen när vi kom men efter 5 minuter kom hon fram och var hur kelig som helst.

Jag fick inte plocka med blommorna som skulle med hem utan det vara bara hon som gällde hela tiden :love:

Hur är storpudlarna egentligen? Är de nyfikna av naturen eller är de tillbakadragna?

Kända sjukdommar?

Berätta allt!

Jag är kär :love:

Sv: Storpudel

Vad kul att blev förälskad i en storpudel. Det är jag också i pudeln överlag. Jag har själv en dvärgpudel och min nästa hund blir ev en storpudel. De flesta jag träffat har varit helt underbara. Glada, nyfikna och följsamma. Inte nervösa och inte skälliga. Lättlärda och sociala. En toppen vän.

Pudel kan få problem med ögonen och därför ska föräldrarna vara ögonlysta. Vanligast på de små pudlarna men även här inte så vanligt. Annars är pudeln överlag en frisk ras.

Hur är dessa hundar?

Var hem till en familj igår och hämtade blommor och de hade en storpudel och två goldens. Pudeln var av vissa skäl lite nervös och tillbakadragen när vi kom men efter 5 minuter kom hon fram och var hur kelig som helst.

Jag fick inte plocka med blommorna som skulle med hem utan det vara bara hon som gällde hela tiden :love:

Hur är storpudlarna egentligen? Är de nyfikna av naturen eller är de tillbakadragna?

Kända sjukdommar?

Berätta allt!

Jag är kär :love:

Vi har storpudlar och är väldigt mycket i kontakt med pudlar öht sedan vi fick vår första.

Psyket och temperamentet kan skilja sig VÄLDIGT mycket från hund till hund, även mellan kullsyskon och naturligtvis mellan uppfödare.

Jag har många gånger upplevt storpudlar som har något i ögonen som inte riktigt går att beskriva. Något...elakt vill jag inte säga men något åt de hållet. Det är dessa många som är lite tveksamma till storpudlar träffat.

Jag har ett exempel: vår älsta, Albin, är väldigt social, otroligt söt och uttrycksfull. Hans kullbror däremot är osäker, lömsk och har "det där" i ögonen. Man kan tro att det är Skuggan och inte Albin som blivit misshandlad.

Ja, huvudsaken när du ska köpa valp är att du kommer bra överens med uppfödare, att du tycker om hundarna som ska paras och sedan väljer valp med hjärtat.

Vår Viska som vi köpte för 2½ år sedan valde oss. Uppfödaren ville att vi skulle ta valpen som var "där borta" hela tiden för hon var mycket snyggare. Nu vet vi att vi gjorde rätt val eftersom systern är riktigt ful!

http://www.pudelklubben.se

Albin :love:
20859356.jpg

Viska
16687327.jpg

/Jenny

Det är ändå inte tal om någon ny vovve förrän om 4-5 år.

Kanske är det därför som storpudlarna sägs vara "lömska". Ska lägga det på minnet.

Tack för länken och bilderna :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 852
Övr. Hund Behöver akut hjälp! Vi har köpt en valp (8 veckor, storpudel) som vi bara har haft några dagar men det visade sig direkt när vi fick...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
16 665
Senast: Pudelägare
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 448
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka