Storlek på sele

Pinkilly

Trådstartare
Här är en nybörjare vad gäller körning! Jag ska köra in min ponny (inte jag själv då) så småningom och vill börja med att köpa en sele så jag kan tömköra med den. Kan inget om hur storlekarna är på ett ungefär så jag tänkte fråga mig för lite.

Funderar på driveouts economic om det hjälper att veta. Har förstått att lös brösta är bra och det verkar den ha. Min ponny är liten b, ca 110 men rätt grov. Är det shetland eller ponnystorlek som passar då?

Tack för lite hjälp! :bump:

Sv: Storlek på sele

Ring till driveout och fråga. De kan det bättre än någon här och de är jätte trevliga och gör allt för att du ska göra ett lyckat köp.

Eller så kan du maila någon av dom försäljarna som finns så kan dom skicka måtten på selen i olika storlekar till dig, sen så kan du ladda ner en mall på hur du ska mäta din häst för att se hans mått och sen är det bara att jämföra!:idea:

ett tips är att kolla runt lite innan du beställer sele, den sele jag skulle köpt på det ställe agtatoon rekommenderar har jag beställt på ett annat ställe...
pris skillnaden var 600kr!!!:angel:

Har du en ponny som ska köras in? :bump:

Jag har några shettisselar som du kan få prova, så ser du om de passar eller om de är för små :idea:

/Anna i Skule

Japp eller ja... på fredag har jag det :D

Det var snällt av dig, ska fundera på det. Ska prova att mäta och ev ringa någon försäljare först för jag har lite svårt att fara iväg nu för jag har en liten dotter på 3 månader :)

Ja sådana tips mottager jag gärna :) :) 600 spänn kan man ju köpa annat kul för! PM:ar om du inte kan skriva ut det här.......

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 242
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?