Storlek på handskar?

Sv: Storlek på handskar?

Med tanke på att 7 är S i damhandskar så är nog inte dina händer så stora ;)

Underbart! Jag som alltid haft komplex för mina dasslock:D

Låter som om de använder samma storlekssystem som min trosleverantör då. Small = 40. Jag har small. I love.

KL

Jag har 7 eller 7.5 på alla mina handskar. För stora i bredden men tar jag mindre blir fingrarna alltör korta. Har smala händer med ganska långa fingrar. Har inte så många i "vanlig" stl, men de jag har är S och M.

9 är väldigt stort, skulle tro att det motsvarar XL. Kan du inte be om personens mått, olika märken kan variera i stl.

I damstorlek måste ju 9 vara typ XXL. Jag har normalstora händer och 7 är lite stort för mig.

Du är inte ensam ;) Jag köper handskar i 2XS eller 3XS om det är den sortens storlek. Är det sifferstorlekar så har jag oftast 5 eller 5,5. (Men ridhandskar köper jag ibland på barnavdelningen :D )
På jobbet blir jag lite mobbad när jag kommer och ska hämta nya visitationshandskar och de inte finns i mindre storlek än 6. (Och det är ofta så att det inte ens finns storlek 6 hemma för det är i stort sett bara jag som använder det :o )

:meh: är för att folk direkt tror att strl 9 är gigantiskt stora händer, men jag har också normalstora händer.. Normala till resten av min kropp!
Att "strl 7 måste ju isf vara pyttesmå händer?" var ironiskt skrivit med tanke på det jag skrivit ovan här..

:meh: är för att folk direkt tror att strl 9 är gigantiskt stora händer, men jag har också normalstora händer.. Normala till resten av min kropp!
Att "strl 7 måste ju isf vara pyttesmå händer?" var ironiskt skrivit med tanke på det jag skrivit ovan här..

Oj, jag hade helt missat att handstorlek är ett känsligt ämne.

*KL*

Jag har också strl 9 i rid- och stallhandskar, och har inte alls stora händer. Men jag har långa pianospelarfingrar. Jag kan ha mindre handskar, men då kommer dom inte ner till "skrevet" mellan fingrarna (eller vad den kroppsdelen nu heter :o ) och det är jätteirriterande och begränsar fingrarnas rörelser.

Kanske köpa S i herr? Eller ringa butiken/sajtens kundtjänst o fråga? Jag blir också irriterad när man ska liksom bara förstå vad bokstäverna motsvarar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 049
Senast: Thaliaste
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
323
Senast: Fetaost
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 217
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar