Storlek på Boa-boots?

Z

Zambezi

Finns här någon som kan det här med storleken på Boa-boots?

När jag kollar på storlekstabellen på internet visar det sig att mina hästar har stl 4 i bredd på hoven och stl 2 på längden. Blir de inte alldeles för långa om man tar storlek 4, eller kan man fylla ut tex i tån, så att de passar?

Har detta med verkningen att göra? Är en barfotahäst-verkad häst längre i tårna än en "hovslagarskolan-verkad" barfotahäst?

Sv: Storlek på Boa-boots?

jag har också en fråga ?? vart kan man köpa dem ur affär vill gärna se på dem först??

En barfotaverkad häst är väl vanligtvis kort i tån. Maila och fråga återförsäljaren så får du nog ett riktigt svar på dina frågor.

jag tycker också att du ska kontakta återförsäljaren. Där fick jag bra hjälp!
Har nu haft bootsen i snart 2 veckor. Är väldigt nöjd! Hästen också, verkar det som!
Jag kollade först på old mac´s men där fanns inte rätt storlek till min häst...som tur var! Hade jag köpt de bootsen hade jag inte kommit i kontakt med boa ju!

Jag undrar också vart man kan köpa dom, har bara hittat en återförsäljare men låååångt bort. Jag vill känna och ta lite på dom och kunna byta om inte storleken är rätt. En lite fråga till :) Jag har hört att Old Mac´s skaver gör Boa bootsen det också, ska man köpa den extra grejen att ha i?

Ingen som vet var man kan få tag i dom? Läste en annan tråd där det stod att hållbarheten var 90 dagar. Någon som har använt dom längre? Vill ju inte köpa om dom inte håller längre.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 644
Utrustning Jag ska köpa ett par barfotaboots av märket Equine Fusion active till min ponny. Jag kollade på deras storleksguide och hur man mäter...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Twihard
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 434
Senast: Hedinn
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 067
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka