Storlek i tyska märken

tuaphua

Trådstartare
Om jag vill ha schabrak i ponnystrl dressyrmodell, vad är det för strl i tyska storlekar? Jag funderar på att beställa Eskadronprylar direkt från Tyskland. Dels för att det går snabbare, men också billigare pris. Dock är jag inte säker på vad storlekarna betyder.

Så: Vilken storlek är ponnydressyr i schabraken?
Hjälp mig, snälla!:)

Sv: Storlek i tyska märken

När jag skickade efter så stod det P dressur och de är 50cm långa.

Va står det på sidan du skall skicka ifrån då?

det står ju pony. :p eller iaf P. dressyr är dressur eller D.
PD är dressyr ponny. :)

Vilken sida hittade du dem på? Du får hemskt gärna PM:a eller skriva ut enbart namnet(man får ju inte länka)!

Den sidan jag kollar på har inte de vanliga i PD. Utan endast i DL, VS, SR eller Dressur, VSD och VSS. Jag hittade däremot den där barnkollektionen Nici i PD sen.

Så jag antar att de inte har de vanliga schabraken i PD.

Ja, jag insåg tyvärr det sen. Jag har letat som en tok efter PD nu på olika sidor. Men de har dem inte.
Gah, jag blir galen!

har du kollat på ebay.de? vet att jag sett några eskadron schabrak i ponny där. :)

Åh, tack för tipset! Vad billiga de var. Det är väl inget konstigt med dem?

Tyvärr fanns inte nya vår/sommarfärgerna. Jag har spanat in mig på en bestämd färg nämligen. Och många av de gamla har jag. Tjejen som äger min lokala ridshop beskrev mig som "Eskadron-freak".:rofl: Det säger en del.;)

hehe nej det tror jag inte det är.

vilken färg är det du vill ha då? kanske din affär kan ta in den? :idea:

Hon jag köpte ifrån har tyvärr lagt ner. Men kolla Ebay, där kan man fynda.

Jo, det kan hon säkert göra. Men vi har haft lite otur med beställningarna där just från Eskadron. Dels har jag fått vänta runt 4-6 månader på beställning och sen har Eskadron även tappat bort en beställning. Så jag fick benlindor men de glömde schabraket. Och sen när de väl kom på att det inte bara var försenat utan även bortglömt hade de slutat göra den färgen.:crazy:
Det är alltså inte min ridshops fel. Utan beror på det tyska företaget.

Men jag tänkte att om man betäller från ett större företag kanske de prioriterar deras beställningar hos Eskadron. Och då kanske det inte blir något fel.

De har tyvärr bara de gamla färgerna på Ebay. Och dem har jag redan. Jag vill ha en färg ur nya vår/sommar-kollektionen.
Men tack iaf!

Så, nu har det löst sig! Jag har just fått svar på mitt mail till en tysk sida. Och genom dem kan jag få specialbeställa PD.

Tack för hjälpen iaf ni som svarat!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 329
Senast: blayenka
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård