det borde vara en obligatorisk utbildning för att få ha hund överhuvudtaget!Hundägare som inte har koll på sina hundar.
Jag var ute med katten i koppel idag, och vid ett tillfälle är där en medelstor-mot-liten hund som blir nyfiken på katten. Givetvis har hunden inte ens halsband på sig, och den lyssnar inte för fem öre på sin ägare. Så där får jag stå med en morrande katt i ansiktshöjd och en hund springandes runt mina fötter medan hundens ägare försöker få tag på hunden för att sätta på ett halsband. MEN TA INTE AV HALSBANDET ÖVER HUVUD TAGET OM DU NU INTE HAR KONTROLL ÖVER DIN HUND! Det är väldigt många hundar därikring, och dessutom finns där ju en hel del kaniner i området. Precis där vi var finns även änder och en och annan råtta, så det är ju verkligen ett uruselt ställe att släppa lös sin hund, särskilt när man inte har pli på den.
I helgen var jag ute på promenad, kom en hund som stöd två meter framför mig och tokskällde! Hundägaren försökte inte ens skynda sig fram och tahunden utan lunkade så sakta så... de bad inte ens om ursäkt sen utan flinade bara när jag gick förbi