Norrut till ullared? jag har sådär 65 mil söderutAtt jag dels behöver åka norrut till Ullared för att handla, men samtidigt behöver köra söderut för att köpa foder. Under samma ungefärliga tidsperiod...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Norrut till ullared? jag har sådär 65 mil söderutAtt jag dels behöver åka norrut till Ullared för att handla, men samtidigt behöver köra söderut för att köpa foder. Under samma ungefärliga tidsperiod...
Det där är jättedumt! Det är inte vanligt att en allergisk individ reagerar på olja (det är proteinresterna i oljan de reagerar på enligt det jag har hittat) men visst händer det! Min hund reagerar så starkt på sojaolja att han inte kan använda matskålar eller annat som kommer i kontakt med fodret av plast som har det där mjukgörande medlet i sig som kommer av sojaolja utan ordentlig reaktion. Eftersom "de inte reagerar på olja" och jag inte hade en tanke på att det kunde finnas sojaolja i plast tog det jättelång tid och år med kortison och andra mediciner i onödan innan jag fattade vad han reagerade på. Nu, peppar peppar, klarar han sig utan mediciner helt och hållet. Jag ger mig katten på att många som inte blir besvärsfria av alla tänkbara allergisaneringar har samma problem. För min kommer reaktionen när plasten kommer i kontakt med fett, dvs. med foder. Jag hade bytt alla mat och vattenskålar till glasskålar sedan länge men tänkte inte på att måttet jag använde var i plast och det var det som gav honom reaktionen. Inte genast utan när jag hade måttat upp foder några gånger så det var inte en helt enkel nöt att knäcka. Min egensnickrade teori är att sojaoljan då kommer fram på annat sätt än när inget lösningsmedel (lika löser lika) finns tillgängligt. Han kan utan problem leka/tugga på bollar och andra leksaker i plast. Han reagerar tack och lov inte heller på fodersäckarna eftersom de är gjorda av annat än sojaolja.Att så många av de "allergivänliga" kattmatsalternativen innehåller det min allergiska katt är allergisk mot.
(ja. Jag vet att de hävdar att det är proteinet de är allergiska mot, och att man inte kan vara allergisk mot en olja. Men 1, kan de verkligen garantera att det inte finns någon liten proteindel kvar i oljan och 2, min katt har tyvärr reagerat på foder med 'bara' oljan i)
Uppdatering. Det blev en bukett tulpaner och två doftljus, kändes lagom och blev uppskattatJag stör mig på att jag ALDRIG lär mig det här med presenter. Vet inte hur många gånger jag har kommit på samma dag att ojdå, man kanske ska ha med sig present när nån fyller år/har dop/har examensfest…
Idag hände det igen. Vi är bjudna till min syster som fyller år idag och dessutom har hon precis flyttat in i sitt nya hus. Ja just det, nån liten present kanske vore en fin gest Så nu ska jag se om jag kan få tag i en blomma eller nåt i alla fall
Såvida du inte trycker i dig en veckas totala kcalintag per dygn i kågra dagar så spelar en dags sk "fusk" absolut noll roll. Möjligen märks lite "vattenvikt" vilket försvinner helt av sig självt.Jag ska imorgon iväg till Stockholm och har därför kollat på trevliga restauranger. Det låter ju kul men det innebär också att jag kommer ha svårt att fortsätta min viktnedgång
Hotellfrukost, lunch och middag blir knepigt. Särskilt som jag älskar efterrätter
Livet nedanför åsen, 11 mil upp behöver jag åkaNorrut till ullared? jag har sådär 65 mil söderut
Håller med Gnist!Jag ska imorgon iväg till Stockholm och har därför kollat på trevliga restauranger. Det låter ju kul men det innebär också att jag kommer ha svårt att fortsätta min viktnedgång
Hotellfrukost, lunch och middag blir knepigt. Särskilt som jag älskar efterrätter
Va…Var bor du? jag har också 11 mil… nedanför åsen…Livet nedanför åsen, 11 mil upp behöver jag åka
Utanför Ängelholm!Va…Var bor du? jag har också 11 mil… nedanför åsen…