Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att så många av de "allergivänliga" kattmatsalternativen innehåller det min allergiska katt är allergisk mot.

(ja. Jag vet att de hävdar att det är proteinet de är allergiska mot, och att man inte kan vara allergisk mot en olja. Men 1, kan de verkligen garantera att det inte finns någon liten proteindel kvar i oljan och 2, min katt har tyvärr reagerat på foder med 'bara' oljan i)
 
Jag stör mig på att vår hemresa från Indonesien blev avbokad IGEN av flygbolaget - denna gången utan att ens boka om oss!

Första gången bokade de om oss till ett flyg två dagar tidigare, men efter en lång stund på svajig lina med en kundtjänstmedarbetare i något sydostasiatiskt land bokade vi om till ett flyg bara någon timma tidigare än ursprungligt flyg. Men nu blev en av flyganslutningarna inställd - igen!

Nytt samtal med en ohörbar kundtjänst, och nu är vi ombokade. Bali - Jakarta - Singapore - Amsterdam - Göteborg.
Jag sätter min högra hand på att den resan inte kommer gå smärtfritt :cool:
 
Min telefon slog inte igång alarmet imorse!!
Vaknade 03.30 och kollade klockan på mobilen. Somnade om o när jag vaknade tänkte jag att klockan lär ju ringa snart, den stod på 04.45. Då är telefonen död.
Laddaren är glapp så tänkte att den lär hoppat ur och telefonen laddat ur.
Slår igång telefonen och den börjar larma direkt och klockan är 05.00.
43% batteri 🤔🤔🤔
 
Jag stör mig på att jag ALDRIG lär mig det här med presenter. Vet inte hur många gånger jag har kommit på samma dag att ojdå, man kanske ska ha med sig present när nån fyller år/har dop/har examensfest…

Idag hände det igen. Vi är bjudna till min syster som fyller år idag och dessutom har hon precis flyttat in i sitt nya hus. Ja just det, nån liten present kanske vore en fin gest :o Så nu ska jag se om jag kan få tag i en blomma eller nåt i alla fall :p
 
Att så många av de "allergivänliga" kattmatsalternativen innehåller det min allergiska katt är allergisk mot.

(ja. Jag vet att de hävdar att det är proteinet de är allergiska mot, och att man inte kan vara allergisk mot en olja. Men 1, kan de verkligen garantera att det inte finns någon liten proteindel kvar i oljan och 2, min katt har tyvärr reagerat på foder med 'bara' oljan i)
Det där är jättedumt! Det är inte vanligt att en allergisk individ reagerar på olja (det är proteinresterna i oljan de reagerar på enligt det jag har hittat) men visst händer det! Min hund reagerar så starkt på sojaolja att han inte kan använda matskålar eller annat som kommer i kontakt med fodret av plast som har det där mjukgörande medlet i sig som kommer av sojaolja utan ordentlig reaktion. Eftersom "de inte reagerar på olja" och jag inte hade en tanke på att det kunde finnas sojaolja i plast tog det jättelång tid och år med kortison och andra mediciner i onödan innan jag fattade vad han reagerade på. Nu, peppar peppar, klarar han sig utan mediciner helt och hållet. Jag ger mig katten på att många som inte blir besvärsfria av alla tänkbara allergisaneringar har samma problem. För min kommer reaktionen när plasten kommer i kontakt med fett, dvs. med foder. Jag hade bytt alla mat och vattenskålar till glasskålar sedan länge men tänkte inte på att måttet jag använde var i plast och det var det som gav honom reaktionen. Inte genast utan när jag hade måttat upp foder några gånger så det var inte en helt enkel nöt att knäcka. Min egensnickrade teori är att sojaoljan då kommer fram på annat sätt än när inget lösningsmedel (lika löser lika) finns tillgängligt. Han kan utan problem leka/tugga på bollar och andra leksaker i plast. Han reagerar tack och lov inte heller på fodersäckarna eftersom de är gjorda av annat än sojaolja.
 
Stör mig på att min telefon inte bara kan känna av vilket språk jag vill skriva på 😡 Det är ett ständigt micro-stressmoment när jag vill byta eller blanda språk. Nej jag vet inte heller hur det skulle funka men funktionen borde finnas ändå! 😤 Den bläddrar inte ens mellan mina tre tangentbord i en logisk följd.
 
Igår vaknade jag vid 11 och hann massor med saker innan det blev för mörkt. Såg så fram emot att hinna massor med saker idag igen, men vaknade såklart vid 14. Kommer nog vara färdig med dagens plugg lagom tills det blir mörkt. Måste lära mig att min dygnsrytm aldrig är att lita på:meh:
 
Jag stör mig på att jag ALDRIG lär mig det här med presenter. Vet inte hur många gånger jag har kommit på samma dag att ojdå, man kanske ska ha med sig present när nån fyller år/har dop/har examensfest…

Idag hände det igen. Vi är bjudna till min syster som fyller år idag och dessutom har hon precis flyttat in i sitt nya hus. Ja just det, nån liten present kanske vore en fin gest :o Så nu ska jag se om jag kan få tag i en blomma eller nåt i alla fall :p
Uppdatering. Det blev en bukett tulpaner och två doftljus, kändes lagom och blev uppskattat :)
 
Jag ska imorgon iväg till Stockholm och har därför kollat på trevliga restauranger. Det låter ju kul men det innebär också att jag kommer ha svårt att fortsätta min viktnedgång :meh:
Hotellfrukost, lunch och middag blir knepigt. Särskilt som jag älskar efterrätter 😭
 
Jag ska imorgon iväg till Stockholm och har därför kollat på trevliga restauranger. Det låter ju kul men det innebär också att jag kommer ha svårt att fortsätta min viktnedgång :meh:
Hotellfrukost, lunch och middag blir knepigt. Särskilt som jag älskar efterrätter 😭
Såvida du inte trycker i dig en veckas totala kcalintag per dygn i kågra dagar så spelar en dags sk "fusk" absolut noll roll. Möjligen märks lite "vattenvikt" vilket försvinner helt av sig självt.
 
På tema resa: Att mina två senaste Sverigeflyg har blivit flyttade så att avgången blivit 6-7 timmar tidigare än ursprungligen planerat, och det finns inget jag kan göra åt det. Flygbolaget bara "Vi har gjort en liten ändring men det går bra va?". Eh nej, hade jag velat flyga mitt på dagen så hade jag bokat ett flyg som gick mitt på dagen. Nu har jag medvetet bokat och betalat extra för flyg som går på kvällen, så att jag slipper ta ledigt från jobbet. Känns tokigt att bara anta att folk med lätthet kan ändra sina planer och flyga vid 13 istället för vid 20, med bara ett par veckors förvarning. :mad: Nu har det löst sig för mig ändå, men hade jag haft ett lite mindre flexibelt jobb så hade jag suttit lite risigt till.
 
Stör mig på mig själv som inte legat i och pluggat för BE. Nu tror jag mig inte hinna klart före 1 april då jag tror att jag kommer att börja jobba igen. Det är en månads väntetid för uppkörning efter teoriprovet och jag har en del kvar att plugga innan jag kan göra provet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 752
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 298
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp