Tack för tipset! Tror dock inte det är synen. Mer troligt stress eller väderJag hade en massa huvudvärk, men sedan kollade jag synen och köpte därefter läsglasögon utöver mina vanliga glasögon.
Inte haft någon huvudvärk sedan dess!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipset! Tror dock inte det är synen. Mer troligt stress eller väderJag hade en massa huvudvärk, men sedan kollade jag synen och köpte därefter läsglasögon utöver mina vanliga glasögon.
Inte haft någon huvudvärk sedan dess!
Du kan ju byta ut glasen, om det blir billigare.Jag behöver nya glasögon igen snart. Köpte nya i juni förra året
Min bank kräver att man är inloggad med dosa med sladd för att man ska kunna få nytt mobilt BankID.
Nordea har/hade det till bankidJag har aldrig ägt en bankdosa med sladd.
Ingen aning. Jobbet betalar så länge dom inte är för dyra, men drygt å hålla på å speciellt när det blir en gång per år.Du kan ju byta ut glasen, om det blir billigare.
Verkar vara vanligt i Skåne att säga middag istället för lunch. Trots att jag jobbat 11år med samma folk stör jag mig fortfarande på att dom säger middag istället för lunch. Det blir ju så förvirrande, hur vet man om folk menar just middag eller lunch liksom?!Ja tydligen.
Han är knepig på flera andra sätt också, så det kan vara det. Kan säger 'killa' om att klia. 'Middag' om både lunchmålet och maten på kvällen. Nojar över bäst-före på ägg.
Lite så. Du fattar.
Är han från Göteborg? Bara göteborgare jag hört som säger killa istället för klia men har å andra sidan inte överdriven erfarenhet med dialekter längre söderutJa tydligen.
Han är knepig på flera andra sätt också, så det kan vara det. Kan säger 'killa' om att klia. 'Middag' om både lunchmålet och maten på kvällen. Nojar över bäst-före på ägg.
Lite så. Du fattar.
I min familj är det mellan frukost och kvällsmat middag. Ev så äter man lunch på jobbet/skolan. Men hemma är det middag oavsett om det är kl 12 eller 17Verkar vara vanligt i Skåne att säga middag istället för lunch. Trots att jag jobbat 11år med samma folk stör jag mig fortfarande på att dom säger middag istället för lunch. Det blir ju så förvirrande, hur vet man om folk menar just middag eller lunch liksom?!
Det där känner jag igen. Lunch är den schemalagda pausen man har på skola/arbete.I min familj är det mellan frukost och kvällsmat middag. Ev så äter man lunch på jobbet/skolan. Men hemma är det middag oavsett om det är kl 12 eller 17
Men om man har två lagade mål?Det där känner jag igen. Lunch är den schemalagda pausen man har på skola/arbete.
Dagens "lagade huvudmål" hemma är middag. Oavsett tiden som man äter det.
Han har bott där men är inte därifrån.Är han från Göteborg? Bara göteborgare jag hört som säger killa istället för klia men har å andra sidan inte överdriven erfarenhet med dialekter längre söderut
Det var inte aktuellt i den kontexten jag befann mig. Eller i vart fall så var ett då tydligt huvudmål och det andra mer typ varma mackor eller omelett. Det kallas då kvällsmat.Men om man har två lagade mål?