Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då kommer idioterna som blåser om mig i 120, på en kurvig 70-väg.Då har du anpassat dig till väglaget, korrekt körning! Det jag stör mig på är dom som utan synbar anledning kör kraftigt under hastighetsgränsen/ eller iofs kör extremt ojämt.
Det där är en befogad anledning att köra långsamt.Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
Jag hamnade ofta bakom någon mopedbil då jag körde till jobbet förut.Eller en förbannad EPA på en 90 väg när många är på väg hem från jobbet.
Det är stor skillnad på att anpassa hastigheten när väglaget så kräver och att köra 80 på 100-väg i dagsljus, sommar och fri sikt känns obegripligt.Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
Bilar med släp som kör om mig på motorvägen när jag ligger i 110.
Ja det är jobbigt fast jag har större förståelse för lastbilar traktorer osv de är inte där för nöjes skull utan utför ett arbete. Ynglingen i EPAn har inte på 90 vägen att göra. Definitivt inte när alla är på väg från jobbet.Eller lastbilar. Kör förbi två grusgropar på väg till och från jobbet, vissa kör långt under hastighets begränsningen.
Eller de som vaknar till när man kör om och gasar upp till hastighetsbegränsningen. Har de masat i 65-70 på en 80 väg så kan de vänta tills jag kört om.Då har du anpassat dig till väglaget, korrekt körning! Det jag stör mig på är dom som utan synbar anledning kör kraftigt under hastighetsgränsen/ eller iofs kör extremt ojämt.
Eller de som kör om och typ bromsar sen framför. Bara jaha hur gick tanken där dåEller de som vaknar till när man kör om och gasar upp till hastighetsbegränsningen. Har de masat i 65-70 på en 80 väg så kan de vänta tills jag kört om.
Har en gammal toyota och den kör jag aldrig mer än max 110 men oftast 105. 100 är den bästa farten tycker hon. Passaten oftast 130 på samma sträcka. Inte mer får för då kommer varningslampor att jag kör för fort och det är också störande
Småvägar med 30-50 i hastighet är jag däremot nästan överdrivet noga att hålla hastigheten. Så retar troligen upp några som gärna inte är så noga
Jag råkade ut för en sån på motorvägen en gång. Vi körde om varann gång på gång. Min bil hade farthållaren inkopplad så jag hade samma fart både när jag blev omkörd och när jag körde om.Eller de som kör om och typ bromsar sen framför. Bara jaha hur gick tanken där då
Ser att @TinyWiny bytt bild nu, självklart för min skullOj! Ja det har du verkligen rätt i
Förstår inte vad du menar????
Ser du färjan eller?
Nej?
Är du färgblind eller ?? Hööhö typ