Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

woot, det låter som ett riktigt kap! Att han väljer att vara med i teve visar ju hur stor insikt han har om hur han beter sig också. Jag gissar på iq under 80. Trist att tjejen inte hittade något vettigare att göra barn med...

Vet faktiskt inte, men det var det säkert. Man tycker ju att en blivande fyrbarnpappa skulle vara lite mer mogen. När han försökte "massera" hennes rygg med en uppblåst gummihandske, då hade jag slagit honom hårt om jag hade varit henne. Men det sjuka var ju att när bebisen var född så bad hon om ursäkt för att hon lät under förlossningen...

Om hon bad om ursäkt efteråt så säger det väl en hel del om deras förhållande...

Vår son har aldrig accepterat alvedonen (flytande). Jag har själv smakat den och tycker att den smakar alvedon genom smaksättningen. Däremot Panodil i flytande form tar han mer än gärna. Den är mer trögflytande och smakar mycket smaskig jordgubbskräm. Börjar bli ett problem att det går ganska mycket nu när han är stor (4 år) om han behöver ta det ett par dagar. Har provat med alvedon tuggtablett som man löser upp i vatten men det går han inte med på igen.
Har aldrig gett supp, utan panodilen har fungerat från början.

Kl

Alla "pumpmammor" eller ni som ger ersättning. Hur mycket äter en 3 månadersbebis ungefär? Har pumpat lite för att frysa in så pappa kan ge någon gång, men har ju inte den minsta aning om ungefär hur mycket hon äter.

När vi kom till sjukhuset med Maja frågade dom hur mycket hon brukar äta. Jag hade ingen aning, bara att hon åt ungefär 120 ml ersättning ganska många gånger varje dag och ammades 2-3 gånger.
Men sen vi kom hem har vi behövt ha lite mer koll för att se så hon fått i sig ordentligt.

Hon äter nu ungefär 120-150 ml ersättning/gång och 5-6 gånger/dygn. Tyvärr vägrar hon bröstet nu :(

Mina som helammats har knappt druckit 90 ml vid den aldern. Jag tror ofta flaskbebisar ater mer at gangen och langre mellan gangerna, medan brostbebisar ater oftare och mindre. Frys in mycket sa har han att ta av :)

*kl*
Jag vet att ni är ett par stycken i tråden som har barn som är mellan1-2 år just nu... Vad använder ni för vagn?
Jag förstår att det är syskonvagn om ni fått barn igen men annars... Jag har lite ångest över att min vagn inte får pats ihopfälld i bilen... Men samtidigt så känns ren sittvagn tidigt...

Jag ar inte sa insatt i sittvagnar, men det beror val lite pa hur mycket barnet sover i vagnen och om sitsen anda gar att ha bakatvand? Kan du inte aka ivag med din vagn alltsa?

Jag har en stor Brio som jag haft sen forsta barnet foddes, men jag har en stor bil ocksa. Syskonvagnen anvande jag aldrig.

Hur ser du det på pungen? :o

Vart köpte du din örontermometer? Är som sagt ute efter en, men vill inte köpa nån skit.

Själva påsen blir slapp och man ser tydligt testiklarna. Sambon fick tipset via jobbets sjukanmälan när han anmälde vabb. Märkligt att man inte hört det från annat håll (läs BVC) för det är verkligen ett säkert tecken på feber!

Örontermometern är föräldrarnas, som vi av en händelse fick i helgen när vi var på besök men glömde där. :p Misstänker att den inhandlats på apotek eller elektronikbutik.

Vi kör också på örontermometer. Men den är inte så bra till bebisar för den kommer ju inte in ordentligt i örat. Och den visar olika i vänster och höger öra. :confused: Den känns inte jätte pålitlig, men den visar ju om det är feber eller ej.

Det skiljer en halv grad mellan mitt vänstra och högra öra. Det visades konsekvent i flera dagar på sjukhus. :D

Själva påsen blir slapp och man ser tydligt testiklarna. Sambon fick tipset via jobbets sjukanmälan när han anmälde vabb. Märkligt att man inte hört det från annat håll (läs BVC) för det är verkligen ett säkert tecken på feber!

Eller på att det är en riktigt varm sommardag. ;)

Det är nog därför BVC inte tipsar om det, så kan det bli även om bebis är kärnfrisk, bara det är tillräckligt varmt.

Äsch, det är Sverige vi (jag iaf) bor i, då kan man ju räkna de riktigt varma sommardagarna på en hand. :p

jag använder sittdelen på min emmaljunga edge. stor och rymlig, vilket givetvis är en nackdel när vi är och shoppar, men det är sååååååååååååååååååå sällan jag går i klädaffärer så det löser sig:D jag har aldrig tyckt att den är tung att lassa vilket många tycker, måste betyda att jag är rätt stark:angel: :D

nej en ren sittvagn tycker jag inte du ska skaffa redan, min dotter är 15 månader nu och hon är alldeles för liten tycker jag. Då är hon ändå >81cm.

blä blä BLÄ, nu har jag varit förkyld i 16 dagar. i slutet av förra veckan var det inte så mycket kvar, lite snorig och sådär. men natten mot lördag bröt det ut igen och jag vaknade skitdålig. Det hjälpte ju inte att vi var på fest på kvällen och det blev sent som fasen, men det var det värt:D

Moa är *peppar peppar* på väg att bli bättre. Gag har bara behövt ge nässpray en gång idag och ingen Bricanyl. Igår sov hon sammanlagt 3½ timme på dagen, och somnade vid 22 på kvällen och sov till 7.30!!!!! <-------!!!

hon bökade runt en del och letade efter nappen och sådär,men inte ett gnäll så jag behövde gå upp!:banana::banana: så jäkla söt var hon en gång, det kom stånk och stön och det hördes att hon letade efter nappen. sen hördes ett "där!" och sen blev det tyst:p

sen var jag helt ur rytm för vi sov till 12, jag somnade vid 03 och se upp vid halv åtta, men vi sov middag i 2 timmar innan så det var skönt.

Nu väntar jag på sambon som ska komma hem tidigare idag för jag orkar inte sitta upp knapp, än mindre underhålla ett galet barn:crazy: Just nu leker hon med mitt smink, det ska börjas i tid....

Knapplån

Idag är jag så glad att om jag kunde så hade jag dansat :D
Vi red första gången idag min hjälp och jag och det gick så bra! Först nu inser jag vad mycket jag har oroat mej för att det inte skulle fungera mellan henne och hästen i ridningen. Han är en känslig häst och man vet aldrig om han accepterar ryttaren man sätter upp på honom. Men åhhh vad bra det gick :D Han var glad trots att han fick gå bakom min häst och då brukar öronen falla men idag var det spetsade öron hela tiden. Hon var helt salig och han var så lugn och snäll och hon kände sig helt trygg med honom och det är ju jätteviktigt. Det var som om hon hade ridit honom tusen gånger redan.

Jag har superont i kroppen nu när all spänning släpper och det känns att det var evigheter sedan jag red men det känns så bra :D Jag är så himla glad! Detta betyder att jag kan se fram emot att rida tre gånger i veckan även när dottern har flyttat hemifrån. Det lär vara tufft nog ändå den dagen hon flyttar men då slipper jag iallafall tänka på den biten.

Åh vad härligt det låter! Letar efter "like"-knappen på ditt inlägg. Skönt för din dotter också som inte behöver känna att hon lämnar dig i sticket när hon flyttar. Hoppas det blir massor av ridturer för dig!

Ja dottern har ju känt det så att hon lämnar mej i sticket medans jag hela tiden har sagt att det ordnar sig även om jag inte har haft en aning om hur. Hon har ju funderat på hur hon ska ha råd att ha häst om hon ska läsa vidare och så men jag har sagt att jag måste ju ändå ha två hästar för annars kan jag ju inte ha min kvar heller och jag vägrar ju att vara hästlös! Jag skulle aldrig kunna sälja mitt hjärta där ute.
Nu ordnade sig ju allt och hennes häst blir riden även om hon skulle dra utomlands i ett år eller så.
Nu när jag vet och allt har ordnat sig så känns det så otroligt skönt :D

Lånar ut till vindvissla:

TummenUpp_s.jpg

Så kul att läsa om hur det löser sig till det bästa för dig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden