Sv: Stora snacktråden - förälder
Åh det låter som en underbar ridtur
Delvis knapplån
Dotterns häst har varit halt och innan dess hade min ett sömstick så vi har inte kunnat rida på nästan tre månader (jag kan ju inte rida ensam). Men nu är han frisk så på måndag ska vi rida igen jag och min nya hjälp. Det ska bli så himla kul även om jag vet att det kommer göra så förbannat ont de första sex-sju gångerna så brukar jag sitta och le mellan tårarna. Jag vet ju att det blir bättre sedan och att kroppen blir gladare av att få rida.
Min nya hjälp har jag ju glömt att skriva om. Hon är suverän med hästarna
Hästen hon ska rida gillade henne direkt och istället för att stå och spänna sig som han brukar när någon ny pysslar med honom så står han och sover
Det har faktiskt varit lite bra att han har varit halt för då har vi kunnat pyssla i lugn och ro från marken istället så de har fått lära känna varandra.
Det är så underbart skönt att ha fått den här hjälpen. Hon kommer tre timmar tre dagar i veckan och jag bestämmer själv vad vi ska göra även om det mest kommer blir ridning så kan vi lika gärna åka till stan eller bara sitta och prata om vi vill det. Det känns nästan som om jag fått friheten tillbaka att kunna köra bil själv när jag vet att jag bara kan skicka ett sms så kan vi åka iväg och göra saker.
Jag är så himla nöjd och glad! Första dagarna var jag hes när hon åkte, jag är inte van vid att ha någon att prata med så smånga timmar i sträck. Jag kan säga att de här två veckorna har jag pratat mer än på de senaste två månaderna
Min sambo kommer ju oftast hem vid 20-21 om han inte ligger ute och jobbar. Kommer han hem tidigare så har han fullt upp med diverse projekt på huset. Dottern pluggar ju allt vad hon kan så de har ju inte så mycket tid att prata med mej på heller. Det brukar bara bli att man pratar lite över middagen och den är ju slut för snabbt tyvärr.
Men nu har jag någon att prata med och faktum är att det är nog det viktigaste av allt.
Det roliga är att hon som kommer tycker att hon har fått drömjobbet. Hon säger att hon mår så bra av att komma hit och umgås med mej och hästarna och det behöver jag höra, jag som allt som oftast känner mej som något värdelöst som bara kräver en massa