Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Det låter livat :D

isaac har lärt sig säga daisy (hunden) och ma (mamma) hur sött som helst!

Knapplån.

Har tittat på Rorri hemma idag. Jag blev illa berörd av den.

Det var ett avsnitt när Rorri fryser under natten. Store Chris säger att han får låna Maxis reservdäckvärmare om han sköter sig under dagen. Men Rorri orsakar en olycka under dagen, så därför får han inte låna däckvärmarna utan frysa under natten. Sedan löser det sig så han får låna dem iaf, men det är just den delen om att eftersom han inte skötte sig så får han frysa under natten. Jag tycker att det är jättehemskt! Inte så att jag inte vill att L ska få kolla på Rorri, jag tror snarare att det har att göra med.. jag vet inte. Antingen att det på något vis gör det ok att behandla barn så, eller om det är en påminnelse om att vissa barn faktiskt har det så. Jag vet inte, illa berörd blir jag i vilket fall.

Någon av er som tänkt på samma sak i Rorri eller andra barnprogram?

Jag är inte så knushlig sådär.
Tuvas stora idol här hemma är Pippi Långstrump som skriker att hennes pappa är negerkung och sjunger om "djävlar" osv.
Tror inte hon får några men av det.

kl

Idag lekte Tuva i klätterställningen i lekparken. Jag står nedanför och bakom mig har jag Lowe i vagnen. Lowe börjar gnälla i vagnen och jag vänder mig om för att börja vagga vagnen.
*pang* sa det och ett böl. Tuva hade ramlat ner från klätterställningen. :( Antagligen dök hon ner i skaren. Hon är röd i halva ansiktet och har 2 små skrapsår. Jag känner mig som världens sämsta mamma just nu.

Nej, jag tror inte heller att han kommer att få några men av att se Rorri. Det förändrar dock inte att jag blir illa berörd av den.

Däremot hade jag förmodligen inte visat det för ett barn som varit utsatt för misshandel. Men jag tror inte att ett friskt välmående barn utan trauman får några men av att se på Rorri.

Åh sådant där är ju tämligen omöjligt att undvika genom uppväxten, hon kommer att ramla och slå sig fler gånger och du är INTE världens sämsta mamma :) ( men jag förstår och känner igen känslan, man har ju "misslyckats" med att skydda de käraste man har känns det som ).

Mammas:
Jag har tänkt lite på händelser som utspelar sig under barnprogram. Jag sitter ofta med när vi kollar på Bollibompa så det är kanske läge att förklara på ett pedagogiskt vis hur man själv ser på saken när dottern blivvit lite äldre så hon förstår.

kl

Usch, idag har varit en sån där dag när jag bara har lust att rymma hemifrån.
Emilia har varit på sitt värsta humör, hon har skrikit för allt, velat ha allt hon inte får och tjatat på mig om allt. Hon har slagit på Maja och slitit flaskan från mig när jag matat Maja. Har fått bita mig i tungan och räkna till 10 många gånger. Inte blir tålamodet bättre av att Maja höll mig vaken en stor del av natten.

Hoppas på en bättre dag imorgon.

Är också lite orolig för Majas mage. Sista natten hon var på sjukhuset blev hon dålig i magen men sen har det gått åt rätt håll. Men nu är hon jättelös i magen igen, konsistensen är mer som vatten. Ska till läkaren imorgon på återbesök så jag hoppas han har ngt bra att säga om magen.

Sempers magdroppar, kanske någon kan skicka ifall ni inte har sådant i Ö-rike ? Dom har varit superbra mot Ellas mage när hon varit dålig och jag har också tagit dom när jag hade magsjuka.

Ibland får man vara trött och önska att man kunde rymma, hoppas ni får en trevligare dag i morgon.

Ella har varit supermysig ( men lite gnällig ) hela eftermiddagen sedan vi kom från förskolan. Tror hon tycker det är superskoj men hon blir väldans trött och vill ha massa närhet. Sover lite dåligt innan vi lägger oss, när hon fortarande sover ensam i rummet.

KL

I tisdags insjuknade sambon i magsjuka, men höll bara i sig på kvällen/förnatten innan han slutade kräkas. Jag och Ludde har vart pigga fram tills för 5 min sen, då spydde jag. Har hållt emot i flera timmar, men kände att jag ville ha det överstökat nu :p Hoppas inte jag är sjuk, kan man skylla på graviditeten kanske? :angel:

Jag har också hört att dom magdropparna ska vara bra, det borde ju finnas något liknande här.
Det är säkert mkt som rör sig i Ellas huvud nu, skönt att hon tycker det är roligt.

Snyggve- Hoppas det inte blir mer för dig.

Ja hon trivs verkligen och jag känner mig trygg med pedagogerna som jobbar.

Hennes avd är lugn, ganska lite grupp med bra personalstyrka, dom är anpassningsbara. Egen kokerska och dom har inte följt nya mallen med lättmjölk och lättmargarin :)

Nej inte jag heller, det är helt galet. Det är knappast pga att barn dricker fet mjölk och bregott på mackan som barn i dag är feta.

Skönt att det funkar med dagis :)

Snyggve: Håller tummarna för att det inte är magsjuka.

Idag har jag och Isak målat med fingerfärg :D
Vi satt i köket och samtidigt kom det en stor traktor + lastbil och tog bort alla snövallar så Isak var helt salig hehe. De höll på en stund utanför oss så han kunde kolla en bra stund. :D

Är sviiinkallt här idag, -20 sist jag kollade.
Jag vill ha våååår!!
Är det så kallt i morgon får Isak vara hemma från dagis hehe.

Isak har lärt sig en ny lek, när vi åt kvällsmat gömde han ett apelsinskal bakom ryggen och sade:
"Vad var det som stod där? *peka*
Vad har jag tagit bort?"
Så skulle jag gissa vad det var han gömde
Jättegulligt hehe

Senast ändrad:

Gullig lek =)

kl
I morgon fyller My två år! Det är inte klokt att tänka att det var två år sedan jag låg på förlossningen och kämpade som en tok med att få ut henne vid det här laget :D

My är rätt såld på Mumintrollen (troligtvis vårt fel eftersom hon haft muminsaker sen hon var pytteliten, och det är ju alltid skoj med saker man känner igen). Framförallt älskar hon Mårran, så vi har köpt ett litet mjukdjur som ska föreställa Mårran. Det ska bli väldigt roligt att ge henne! Sen får hon också en liten kortlek med muminmotiv (hon älskar att sortera kort och hålla på), plåtaskar med Lilla My som hon kan förvara korten i, en kaffeservis i plåt, lite extra bestick till spisen och några låtsasfukter i trä som hon kan bjuda på =) Det ska bli skoj att fira henne!

Maja utvecklas mycket för tillfället. Hon går när man håller henne i armarna, vänder runt åt båda hållen ibland, skrattar så hon kiknar om man gör något skoj, sprattlar som en tok med benen när hon har kul, äter en halv skål med gröt till kvällsmat och är allmänt nöjd med livet. Hon har nog lite tandvärk i munnen, för hon sover jätteoroligt på kvällarna och vill bara tutta jämt och ständigt under nätterna. På kvällarna sover hon i vaggan, men bara om den gungar helatiden...!

//Julia

//Julia

kl

usch Moa vaknade en kvart efter hon somnat. Hon vaknade av att hon fick en sån hostattack så hon kräktes :( Så nu har hon storgråtit i en och en halv timme, men nu är det tyst *fingers crossed*
Stackars förkylda tjejen

Och jag har ammat 6 gånger sen Isaac somnade för nästan 4 timmar sen. Undrar om han håller på att boosta mjölken eller vad det är frågan om. Igår natt vaknade han hundra gånger och ville äta.

Hoppas lilla Moa blir bättre snart, inte kul när de är sjuka!

han tycker väl att han är för smal och dags att äta upp sig nu :D

ja vi ska på 30årskalas på lördag som vi har sett fram emot ett halvår nu, bara hon blir frisk till dess...hostan är värst, låter som hon ska hosta upp hela lungorna :(
Hon ska var med ett tag och röja järnet med de andra barnen, sen ska hon till sin farmor/farfar och vi ska ha "barnfritt" (läs:fri dricka:angel:)

Vad kul att hon utvecklas så:)
Låter som att hon får en rolig födelsedag också:)

Comfort: Inte kul när barnen är sjuka.
Isak fick molipect när han hade sådan där grym hosta förut.
Det hjälpte bra för honom

när jag var på apoteket innan sa tanten (kärringen:devil:) där att de inte ger ut nåt till barn under 2 år, men nu har jag sett mer an kan ge dem:crazy:

trött man blir...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar