Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jo, men da hinner jag inte fa det innan Maja kommer hem fran sjukhuset. Men far se om jag kanske gör det ända och använder det andra fram till dess.

Sambon är hos Maja och väntar pa att läkaren ska ga sin rond, jag är supernervös. Inatt hade Maja 38,1 i temp och var lite lös i magen (men just det tycker jag är svart att ga pa, bebisar har ju oftast löst bajs). Läkaren vill säkert behalla henne för det men sambon skulle kräva att fa ta hem henne.
Dom kan ju ända inte göra ngt för henne pa sjukhuset och halla koll pa temp kan vi likagärna göra hemma. Med alla olika basilusker som far omkring pa sjukhuset kommer hon väl aldrig hem annars.

Skönt att sambon är där iaf, jag hade nog haft svart att ifragasätta läkaren pga spraket

Senast ändrad:

Hoppas ni får hem henne idag. Har ni fått sova över där nu? Eller har hon legat där själv om nätterna?

Igårkväll började Lowe bli bättre och inatt har han sovit precis som vanligt. Nu är Tuva förkyld istället, men är inte speciellt påverkad av det. Och en 2 åring blir ju inte i närheten av lika påverkad som en 2 månaders.

Jag själv mår helt bra på kräksjukan. Men har fått 2 stora snygga herpesmunsår :grin:Måste komma ihåg att inte pussa barnen, det är inte det lättaste. Man gör det utana tt tänka på det.

Maja far komma hem idag :)

Läkaren tror att hon fatt ngt magvirus och det är ju egentligen inte sa konstigt eftersom jag var där 1h innan jag blev dalig.
Men salänge det inte blir värre sa kunde vi ta hand om henne hemma. Halla koll sa hon dricker och äter ordentligt bara sa hon inte blir uttorkad.

Kul att hon får komma hem!:)

Jag ska snart gå och hämta Isak som har varit hos pappa i en vecka:)
Sedan blir det nog att städa och röja lite här hemma, ser rätt hemskt ut:o

Har precis hämtat sonen:)

Än en gång har sambon pyst iväg så fort jag gått.
Det är inte första gången han stressar iväg såhär, det tar ungefär fem min att gå till dagis så jag var borta i 15-20 min max. Sambon sov när jag gick, eller det tror jag åtminstone. Han var på övervåningen och det var tyst så jag antar att han sov.
När vi gick hem fick jag ett mess att han skulle ut och gå, då var vi nästan hemma. Så han kan ju inte ens ha hunnit äta frukost. Jag vet ju att han går till sina föräldrar och sitter där, varför kan han inte bara säga det då.
Jag blir så less.
Mer än en gång har han dragit när sonen ska komma hem.:(

Likadant om jag är iväg och handlar så är det ofta som han inte är hemma när jag kommer hem. Är han mot all förmodan faktiskt hemma så gör han aldrig mat själv utan väntar tills jag kommer hem. Även om han är hemma med sonen:crazy: Inte så kul när folk frågar mig om allt är som det ska och om vi har bråkat.

Oftast går han hem till sina föräldrar och äter där och jag har ingen aning om ifall han tänker komma hem och äta eller om han kommer senare.
Vi är arbetslösa båda två nu men det känns som att jag är den enda som söker jobb. Han ringde på ett jobb nu i måndags iof, mest för att mitt ex ringde och sade att de behövde folk och jag tröck mob i handen på sambon.
Jag kanske är känslig men jag börjat tröttna. Jag måste ju kunna lita på att jag kan lämna sonen med honom och han får mat som han ska. Han har haft papper från facket hur länge som helst som hans chef ska skriva på, de har han inte varit in med än. Utan det får han inte ett öre. Kul när man har en massa räkningar att betala...

Nu blev det väldigt långt det här men var tvungen att få ur mig lite.
Kanske låter som att jag gnäller på honom bara men jag blir så less på att det inte händer nåt
och på att han verkar dra så fort han får chansen.

Senast ändrad:

Än en gång har sambon pyst iväg så fort jag gått.
Det är inte första gången han stressar iväg såhär, det tar ungefär fem min att gå till dagis så jag var borta i 15-20 min max. Sambon sov när jag gick, eller det tror jag åtminstone. Han var på övervåningen och det var tyst så jag antar att han sov.
När vi gick hem fick jag ett mess att han skulle ut och gå, då var vi nästan hemma. Så han kan ju inte ens ha hunnit äta frukost. Jag vet ju att han går till sina föräldrar och sitter där, varför kan han inte bara säga det då.
Jag blir så less.
Mer än en gång har han dragit när sonen ska komma hem.

Likadant om jag är iväg och handlar så är det ofta som han inte är hemma när jag kommer hem. Är han mot all förmodan faktiskt hemma så gör han aldrig mat själv utan väntar tills jag kommer hem. Även om han är hemma med sonen Inte så kul när folk frågar mig om allt är som det ska och om vi har bråkat.

Usch vad tråkigt, jag vet inte om det finns några kloka ord. Hoppas det blir bättre om ni kan prata om det.. han kanske skäms eller inte vill säga vad han tycker eller stå för tillvaron eftersom han försvinner utan att se dig i ögonen innan han går..

Jag har en sjuk katt här, andra gången sedan veckan innan jul. Förstoppning, går omkring o kräks. Sist löste vi det själva med parrafinolja, microlax o vätskeersättning. Denna gången pallar jag inte o ska vara på djursjukhuset halv fem. Detta ihop med en krickig häst gör att jag snart lägger mig på rygg o drar nått gammalt över mig. Det måste vara ngt fel i tarmen på katten, hoppas det går att lösa... :crazy: han har varit inlagd för ett och ett halvt år sedan med samma, snart börjar jag fundera på begreppet livskvalité även om han är pigg o glad i mellan, känns bara tröstlöst.

Ja jag hoppas vi kan prata om det.
Tycker det är ett väldigt märkligt beteende om han nu vill att vi ska vara en familj. Ska han ha mig så får han ju sonen också.
Hur ska jag kunna lita på att han menar det han säger när han gör såhär gång på gång?

Han skickade ju ett mess så svarade på det och frågade varför han hade så bråttom iväg att han inte kunde vänta på oss.
Tog jättelång tid innan han svarade och då skrev han typ bara: "Allvarligt talat så vet jag inte. Ville gå själv. Men då hade jag kunnat väntat på er och sagt det. " suck. Det är liksom likadant hela tiden när jag tar upp nåt, han håller med om allt jag säger och börjar grina istället. :crazy:
Kan han inte bara säga som det är istället

Men ska ta upp det med honom när han kommer hem.

Hoppas katten kryar på sig

Vad tråkigt att det skär sig mellan er.
Kan det vara så att han känner sig utanför när du har din son hemma? Det är lätt hänt att den part som inte är bioförälder känner sig utanför och inte vet hur den ska bete sig mot och med barnet även om man själv gör allt för att man ska vara en familj.

Det är ju jobbigt om han blir ledsen när du tar upp det, då kommer ni ju aldrig fram till en riktig lösning heller.

Det kan också vara så att du eftersom du har varit med om så mycket de senaste åren har en helt annan mognad än vad han har och att den nu börjar märkas mer och mer nu när du har landat. Jag minns inläggen från dej när jag började läsa här inne och jag ser ju hur enormt mycket det har hänt, ditt språk, din erfarenhet, ja allt har verkligen ändrat sig enormt mycket. Du har utvecklats väldigt mycket på kort tid och det kan vara svårt att hänga med när man själv inte tvingas mogna så mycket som människa.

Jag skickar iallafall en pepp och tröstkram och hoppas att ni kan lösa det hela.

Ja fast jag tror att vi kan lösa det bara vi kan prata om det.
Men som sagt det förutsätter ju att vi kan prata lugnt och sakligt om saken.

Haha jaså? Har jag inte tänkt på men det är väl bra antar jag:D
Nästan så jag lär rota fram någon gammal tråd som jag skrivit och läsa:D
Men har ju trots allt varit här i 13 år nu (blir det väl tror jag, fast med lite olika användarnamn) så vore ju hemskt om det inte ändrats nåt haha

Vi har precis börjat på det sista på huset, badrummet på ovanvåningen. Äntligen! Vi har dessutom en tjej som är intresserad av huset, jag har lovat att hon har första tjing när vi fått huset värderat. Spännande och läskigt, och lite sorgligt. Men även väldigt kul!

Vad härlig att Sverigeflytt kommer närmare, jag börjar förlika mig över att vi nog aldrig (iaf inte närmaste aren) kommer flytta till Sverige. Sambon vill inte och jag vill inte tvinga honom. Det finns väldigt mkt som är bättre här än i Sverige sa jag försöker fokusera pa det.

Om det känns OK för dig med att bo kvar så tror jag du gör helt rätt på att fokusera på dom saker som är bra med Österriket. Det ÄR ett vacker land ( något partisk ) :)

Hur gör ni med barnen ( språken ), blir dom tvåspråkiga ?

Jag kommer nog alltid sakna Sverige men fördelen med att bo här är att vi kan tillbringa ledig tid i sverige (semestrar osv).

Jag och sambon pratar svenska med varandra, jag pratar svenska med barnen och han tyska. Emilia pratar mer tyska men det hon kan pa tyska förstar hon pa svenska ocksa.
Fragar jag tex om hon vill ha ost, upprepar hon ost pa tyska och hämtar den. Sen är det en del ord hon hellre änvänder svenska ord, jag tror hon är lite smart och använder sig av det som är enklast att uttala.

Ja fast jag tror att vi kan lösa det bara vi kan prata om det.
Men som sagt det förutsätter ju att vi kan prata lugnt och sakligt om saken.

Haha jaså? Har jag inte tänkt på men det är väl bra antar jag:D
Nästan så jag lär rota fram någon gammal tråd som jag skrivit och läsa:D
Men har ju trots allt varit här i 13 år nu (blir det väl tror jag, fast med lite olika användarnamn) så vore ju hemskt om det inte ändrats nåt haha

Jag har ju inte varit här så länge men det vore ju märkligt om du inte hade förändrats på 13 år :D
Men visst är det något bra att man förändras och mognar. Jag tänkte på det särskilt under vårdnadstvisten, då hände det mycket med dina inlägg. De blev annorlunda, ödmjukare helt enkelt och andades mognad på ett annat sätt.
En vårdnadstvist är ju inget man önskar sin värsta ovän men ibland är det precis som att man måste gå igenom fruktansvärt tuffa saker för att komma ut klokare på andra sidan.

*kl*

Åh Nu har jag beställt lite mössor från Villervalla och en fleeceoverall från Molo, är så sugen på att handla på mig lite till ( inför förskolestarten på Tis ).

Just nu är det ju minusgrader och vi har två overaller ( Reima och Didrikson ), ett fleecfodrat Diriksonställ. Hon har två ordentliga mössor ( + flera i tunnare material ), två par tjocka vantar ( + några tunnare ), en fleeceoverall ( att sova i ).

Något mer som behövs tror ni som vet ?

Hehe oki, ja visst är det så.
Det var en tuff och jobbig tvist men den resulterade i
en bra lösning och att sonens pappa och jag (och min sambo)
nu kan umgås som vänner. :) Det märks skillnad på sonen också nu och under tiden som tvisten var.

Förövrigt har han gått utan blöja dagtid nu i två veckor.
Jätteskönt att slippa byta annat än på morgonen. :)
Han är täppt och jag tycker att han har varit lite hängig till och från igår och idag. Så jag funderar på om han ska få vara hemma på måndag, vi får se hur han är då. Han busar och leker som vanligt men ändå märker man han är tröttare och lite mer kinkig än annars. Igår somnade han i vagnen när vi var ute.
Idag var det nära att han somnade. Så vi får se hur det blir.

Calazyria: Är Didriksons bra?
Hittade fleecefodrade regnställ i det märket förut.
Köpte inget då dock så jag hoppas de finns kvar sedan.

Senast ändrad:

Ja jag tycker deras fleecefodrade regnställ ( Boardman ) är helt underbart, Ella håller värmen ner till -5 i det stället.

Spännande med dagisstart! :) Hur har ni det med stövlar, både fodrade och ofodrade? Slasksäsongen är här fortare än man tror! Jag skulle rekommendera att ha ett par dagisstövlar och ett par hemma, för ni är väl ute rätt mycket i skog och mark? Då är det ett elände att behöva kånka stövlar fram och tillbaks till dagis. Och sen kanske man glömmer stövlarna på dagis just den helgen man planerat att vara ute massor! Fleecefodrade galonvantar är också jättebra att ha.

Plitar ner på listan..

Ja både förskola och vi ( jag + sambo ) är ute mycket så det kanske är smartast. Ofodrade känns som vi avvaktar med ett tag till ( vi har ett par ) men fodrade ska jag kolla upp idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar