Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Ungefar :) Ska du lasa den?

Jag har faktiskt blivit så nyfiken på den att jag beställde boken igår :D
Nu är ju mina barn redan vuxna men det är ändå intressant för mycket av det du och ni andra har berättat att han skriver är ju mitt tänk. Det ska bli spännande att läsa om autonoma barn också eftersom jag misstänker att min son passade in i den kategorin barn när han var liten.

(Nu håller jag bara tummarna för att den är lättläst så att jag orkar läsa den och kan förstå vad jag läser för den var längesedan som jag klarade av att läsa en hel bok.)

Knapplån

Som jag skrev tidigare har sonen haft öroninflammation. Han fick penicillin mån-fre. Under helgen tyckte vi det såg bättre ut i örat men imorse hade det kommit var igen. Sambon åkte i eftermiddags in till vårdcentralen med sonen och nu trodde de att det var streptokocker han har i örat.

(han får som en geggig fast torkad hinna i örat och pillar man bort det börjar det blöda).

Är detta vanligt att det uppstår efter öroninflammation?

Bra tips, ska fundera på det:) Men den stora frågan är ju blir det värre efter nästa graviditet?

Imorgon kommer Nikolaus och Krampus förbi här. Krampus kommer till alla barn som varit dumma och ger dom smisk och Nikolaus kommer med presenter till alla snälla barn. Byn har ordnat sa dom kommer ga runt pa gatorna här.

Inte bokstavligen ger dem smisk hoppas jag?:crazy:
Verkar vara en hemsk figur, varför låta någon gå runt och skrämma slag på barnen? Ursäkta men det verkar ju helt vansinnigt, hur kan man vilja utsätta sitt barn för det?

Nu för tiden ges det inte smisk saklart, men förr fick säkert en del barn det. Nu är Krampus mest en kul grej, för vuxna och äldre barn iaf men knappast för sma barn som blir rädda.

Som jag skrivit flera ganger tidigare var det jättesvart att hitta en vettig overall i Emilias storlek. Den vi till slut hittade har en vattenpelare pa 3000 och jag insag ganska fort att det var för lite, hon blir blött pa rumpan. Kan man impregnera overallen för ett fa den vattentätare? Eller har ni ngr andra tips?

Det borde väl gå, prova med impregnering till hästtäcken, borde ju kunna funka på kläder också.

Har ni sett Cloettas (?, alladinasken) reklam där de vuxna lurar barnen att tomten kommer hela tiden, så de kan äta choklad.
Bara jag som tycker den reklamen är fruktansvärd? Det är elakt att lura de stackars barnen hela tiden:(

kl

Innan jag fick barn hade jag aldrig mensvärk, varken med eller utan p-piller. När E. var nio månader fick jag tillbaka mensen och nu har jag alltid mensvärk vid mens. Ont i ryggen, magen och även underlivet. I hopp om att det skulle bli bättre så började jag äta p-piller igen men det har knappt blivit någon skillnad.

Är det någon som har varit med om samma sak och kan ge några tips? Nu är E. två år så jag börjar tappa tron om att det ska gå över av sig själv. Finns det någon bra lösning lr är det bara att "gilla" läget?

Jag har lite samma sak, men min värk är inte lika omfattande som din verkar vara. För mig funkar det att vara oerhört lyhörd och känna efter när det börjar göra det minsta lilla ont, då tar jag en värktablett. Då hinner det inte börja göra så oerhört ont innan tabletten börjar värka. Min son är nu två år och jag har haft mensen i omkring ett år efter förlossningen, och för mig har det blivit bättre med tiden. Nu behöver jag bara gå på tabletter var sjätte timme i två dagar, i början var det fyra dagar.

Antar att du testat de receptfria läkemedel som finns redan, som Cyklo-F? Jag skulle prata med BM i första hand annars. Lycka till!

Men cyklo-f är väl främst emot rikliga blödningar?

Ang menssmärtor är det precis som du skriver för mig superviktigt att vara lyhörd inför mensvärken och ta stark tablett redan vid första antydan till mensvärk och sedan äter jag kontinuerligt under två dagar sedan är det lugnt.

Jag har alltid haft otroliga smärtor vid mens, flertalet ggr så smärtsamma att jag svimmat =/. Har blivit bättre med åren, men misslyckas jag med att ta en tablett vid första antydan till mensvärk så är jag liggande sedan = vidrigt..

Det kanske det är, vet en som hade problem med rikligt mens och mycket värk som åt det, trodde det var för båda men du har säkert rätt.

Jag har pratat med bm i samband med att jag började äta p-piller igen, hon kunde inte hjälpa så mycket. Men jag upptäckte nu att den här gången var det mycket bättre. Fast nu ska jag sluta med p-piller, så jag vet inte hur nästa mens blir. Hoppas det inte blir värre igen.

Vad tar du för värktabletter? Jag har bara tagit alvedon eller ipren.

Oj så ont så du svimmar, hmm jag ska nog inte klaga iaf. Tur att det har blivit bättre

kl

Idag sov Moa middag 1 ½ timme,mot normala 1. Sen när hon blev trött igen knappa 3 timmar efteråt och sov nästan en timme till började jag ana ugglor mossen och tempade henne till 39,1!:eek:
men det märks ingenting å henne annars, så kan det vara kindtänder på g tror ni? inatt vaknade hon bara 3 gånger med, så antagligen hade hon väl feber då med stackarn:(

undrar om de vill ha dit henne på dagis imorgon när hon är symptomfri... jag ska ju tapetsera:D

Jag tar kodein & ipren mot mensvärk, endast paracetamol hjälper inte ett dugg.

Svimma har jag inte gjort på några år nu, men i tidiga 20 års åldern svimmade jag då och då..

För mig räcker det med Ipren. Ipren och Alvedon i kombination om bara Ipren inte fungerar?

kl

Igår umgicks vi med My och Majas goa kusin. I morse ringde de och sa att hon fått vattkoppor... hurra! En jul med vattkoppor på en snart 2 åring och en 3,5 månads bebis, vad skoj...

Bvc säger att det inte är någon fara om Maja blir smittad, men ändå, hon är ju så liten!

//Julia

Urkas..

Vad jag förstått så får små inte alls samma jobbiga symptom som äldre. Vissa utsätter sina små barn med flit för vattkoppor så att det ska vara överstökat.

Själv vet jag att man kan få vattkoppor flertalet ggr så.

Hoppas ni klarar Er iaf så att julen blir kli-fri.

Stackars lilla kusinen, hoppas ni slipper eller far en mild version.

Igar var vi i Cork och slappte barnen losa i leksaksaffaren. Helt lyriska. Vi hade nog kunnat lamna dem dar och ga och handla haha. Sam drog ut en mjuk fatolj och satte sig att lasa mitt i gangen och Isaac gick runt och pekade och sa Das das das haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar