Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

Ni vet kompisen som ville träffas utan barn idag? Hon är gravid :D :bump: Nu kan vi prata både hästar och graviditet! :banana:

Aha!

Kan det ha varit så att hon försökt länge? Man kan ju bli lite anti andras barn om man själv försöker och det inte går som man tänkt. Har en kompis som försökt jättelänge och innan hon fick sitt barn så förstod jag det som att hon emellanåt tyckte att det var fruktansvärt jobbigt med andras barn och barnprat.

Lite allmänt om amning.

Jag förstår faktiskt inte varför andra måste lägga sig i hurvida länge man ammar sitt barn. Ammar för kort tid får man baske mig höra förmaningar om att man borde amma mer, ammar man längre så får man konstiga blickar och folk undrar om man inte borde sluta amma snart.

Jag får krupp på folk som öht måste lägga sig och komma med förmaningar!

/ C som fick släppa ut lite irritationsluft pyyys!

Håller med. Förutom när jag fick höra, (det var för ett par år sen), att en fd granne slutade amma för det gick ju inte att vara ute och festa och dricka alkohol som vanligt när man ammade. (Efter vad grannens sambos bror berättade).

DÅ går JAG i taket. Annars skiter jag fullkomligt i hur folk gör.

Knapplån

Så har då första kandidaten till kontaktperson varit här och provridit.
Jag blev verkligen mörkrädd av hennes okunskap :crazy:
Först lade hon sadeln 1,5 dm för långt fram och när jag sa att "sadeln hamnade nog inte långt fram nu" så sa hon att "den brukar ändå glida bakåt sedan :eek:" Jag sa att det gör inte hans och rättade till den själv...
Hästen har ett bett med kinnkedja och hon frågade hur hårt hon skulle spänna den och jag insåg att hon inte visste alls hur hårt den ska sitta utan visade henne och förklarade att om den sitter för löst så slår bettet över. Hon svarar då att hon brukar ha den löst på sin häst...
När vi sedan skulle trava så kunde hon inte rida lätt och menade att hon hade för långa läder, jag har aldrig varit med om att det inte går att rida lätt för att lädren är för långa :confused: särskilt inte när hon hade läder som var kortare än en normal dressyrsits. Hon lät bara hästen springa iväg utan någon som helst kontakt med tygeln...
Dessutom började hon prata om att endel tycker att handikappade är äckliga :eek: men att hon inte tyckte det själv minsann. Det kändes ju skönt... eller inte :crazy:
Hon började prata om att hon ville vara jämsides med mej om min häst skulle dra iväg så att hon kunde gena framför och stoppa henne :eek: precis som om jag inte hade koll på min häst. Jag sa att hon inte behövde oroa sig för det.
Tur att vår häst hon red är en gentleman, han tog hand om henne som han gör med nybörjare. Guldhäst :love:

Ett litet axplock av en ganska jobbig eftermiddag och det lär bli jobbigt att förklara för henne att det inte känns så bra att hon skulle bli min kontaktperson då hon verkade anse att allt är klart.
Jag orkade inte ta upp det där och då utan sa att jag skulle höra av mej.
Detta var då en tjej som enligt sig själv ridit i 28 år, har egna hästar och har jobbat med hästar.

Snälla håll tummarna för att hon jag ska träffa idag känns bättre för det här var bedrövligt :(

Senast ändrad:

Uj uj uj. Det lät inget vidare.

Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Nu vet jag inte så mycket om dig så jag undrar vad det är som gör att du behöver en kontaktperson, vad är det för funktionshinder du har?

Håller med. Förutom när jag fick höra, (det var för ett par år sen), att en fd granne slutade amma för det gick ju inte att vara ute och festa och dricka alkohol som vanligt när man ammade. (Efter vad grannens sambos bror berättade).

DÅ går JAG i taket. Annars skiter jag fullkomligt i hur folk gör.

Om det var grannens sambos bror som sa det så lät det nog mer som en konstruktion?

En kollega till mig har inte ammat några av sina barn för hon vill inte förstöra brösten. Det tycker jag är lite märkligt, men jag orkar inte bry mig mer än så.

Jag har nervsmärtor i hela kroppen och den enda "motion" jag kan göra är att åka häst. Då får jag rörelse genom hela kroppen vilket gör att stelheten och kramperna i musklerna minskar. Jag har yrsel och det har hänt att jag har kollapsat på hästen så därför vågar jag inte rida ensam. Det är inte heller alltid som jag klarar av att göra iordning hästen själv.
Jag har en massa special så att jag klarar av att sitta på hästen, sadel, tyglar och sådant.
Jag har också en hörselskada som gör att jag har svårt att höra om det kommmer bilar vilket kan bli farligt.

Tack och lov anser kommunen att det är viktigt att jag får rida så därför beviljade de kontakperson till mej. Min dotter har varit det tidigare men dels har ett nytt utslag i rätten förbjudit att så nära anhöriga får vara kontaktperson och dels så hinner hon helt enkelt inte rida så ofta som jag behöver nu när hon går sista året på gymnasiet.

Hon som kom idag kändes helt rätt :love: Jag hoppas att det går lika bra på ridningen i morgon som det känndes när vi träffades idag :laugh:

Men usch då, första personen lät verkligen inte som någon bra matchning! Låter annars som ett riktigt toppenjobb, att få vara ridande kontaktperson :laugh:

Senast ändrad:

Det är inget egentligt jobb utan ett uppdrag, det är alltså bara en symbolisk summa de betalar från kommunen. För 9 timmar i veckan får en kontaktperson runt 900 kr i månaden varav 400 kr är för mer kostnader som kontaktpersonen får såsom resor, fika och dylikt. De andra 500 kronorna är skattepliktiga så det blir ju inte mycket kvar, en väldigt dålig timpeng alltså.
Men vill man göra en god gärning så är det säkert ett kul sätt att göra den!

Ja jag var verkligen helt tom när den andra hade åkt men med hon som var idag känns det riktigt bra :laugh: jag hoppas verkligen att det går bra i morgon.

KL

Alice vet verkligen hur hon ska linda sin pappa runt sitt lillfinger. Dem har lekt häst idag, dvs pappa springer runt med Alice på sin rygg. Efter en bra stund blir han (självklart) trött och vill vila en stund, varpå Alice säger: " Nej mera pappa, du är inte gammal." :D Självklart fortsatte han....

Aha, det blir inga sötebrödsdagar på den lönen alltså. Men ändå toppen för den goda gärningens skull och för möjligheten att kunna få lite sponsrad ridning i trevligt umgänge (gissar jag) :)

Hihi så sött. Jag är också häst ibland, sam kratsar hovar och borstar och tar på sig ett par kalsonger på huvudet, i brist på hjälm :D

Nej det är ju inget man kan leva på utan något man gör för att man tycker att det är kul. Ja jag hoppas att hon tyckte att jag var lika trevlig som jag tyckte att hon var. Det verkade så iallafall :laugh:

kl

Idag ville Emilia inte alls sova pa dagen, tänkte da att hon skulle somna tidigt ikväll sa sambon och jag för en gang skull skulle fa lite tid tillsammans bara vi. Men inte ville hon somna tidigt, 22.30 somnade hon äntligen, men läggningen gick pa 10 min jämfört med upp mot en timme som det kan ta annars. Kvällspigg unge är hon, men vi far vara glada att vi far sova länge pa morgonen ist :)

Bebis i magen ägnar sig at att borra sig ner, det är inte skönt alls.

Hihi hoppas bebisen borrar sig ut snart! Förstår att det inte är så skönt!

TW vad roligt att det gick bättre idag! Hoppas ridningen funkar också, hade ju vart kanon!

Jag kan knappt skriva, har gjort mitt pilatesprogram igen. Så jäkla jobbigt. Hela mina armar darrar och jag har fortfarande träningsvärk sen förra gången! Idag har jag även rensat vattenkrasse från vår bäck med Isi på ryggen i en och en halv timme. Sen var vi i bergen och gick min mördarbacke, exakt en timme tog det och vi gick exakt 6 km. Det går åt rätt håll, me like! Imorrn blir det ridning.

Ja jag hoppas också att ridningen går bra i morgon, det hade varit så roligt om vi får det här att fungera :laugh:

Vad duktig du är som tränar så mycket :laugh: Skickar över lite smärtlindring i tankarna så att du får sova ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar