Sv: Stora snacktråden - förälder
Knapplån
Så har då första kandidaten till kontaktperson varit här och provridit.
Jag blev verkligen mörkrädd av hennes okunskap
Först lade hon sadeln 1,5 dm för långt fram och när jag sa att "sadeln hamnade nog inte långt fram nu" så sa hon att "den brukar ändå glida bakåt sedan
" Jag sa att det gör inte hans och rättade till den själv...
Hästen har ett bett med kinnkedja och hon frågade hur hårt hon skulle spänna den och jag insåg att hon inte visste alls hur hårt den ska sitta utan visade henne och förklarade att om den sitter för löst så slår bettet över. Hon svarar då att hon brukar ha den löst på sin häst...
När vi sedan skulle trava så kunde hon inte rida lätt och menade att hon hade för långa läder, jag har aldrig varit med om att det inte går att rida lätt för att lädren är för långa
särskilt inte när hon hade läder som var kortare än en normal dressyrsits. Hon lät bara hästen springa iväg utan någon som helst kontakt med tygeln...
Dessutom började hon prata om att endel tycker att handikappade är äckliga
men att hon inte tyckte det själv minsann. Det kändes ju skönt... eller inte
Hon började prata om att hon ville vara jämsides med mej om min häst skulle dra iväg så att hon kunde gena framför och stoppa henne
precis som om jag inte hade koll på min häst. Jag sa att hon inte behövde oroa sig för det.
Tur att vår häst hon red är en gentleman, han tog hand om henne som han gör med nybörjare. Guldhäst
Ett litet axplock av en ganska jobbig eftermiddag och det lär bli jobbigt att förklara för henne att det inte känns så bra att hon skulle bli min kontaktperson då hon verkade anse att allt är klart.
Jag orkade inte ta upp det där och då utan sa att jag skulle höra av mej.
Detta var då en tjej som enligt sig själv ridit i 28 år, har egna hästar och har jobbat med hästar.
Snälla håll tummarna för att hon jag ska träffa idag känns bättre för det här var bedrövligt