Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt ett Fager Wilma Loose Baucher i hopp om att kunna rida på bommar någon gång igen. Just nu funkar det bara i skritt och trav ( och tom i trav är jag rädd) men hästen lyssnar överhuvudtaget inte på mig om det är bommar och andra hästar där. Det har blivit en ond cirkel och det blir svårare och svårare istället för att gå åt rätt håll. Suck! Tittar ibland på hästannonser och drömmer lite!

Men, tänkte att jag nu behöver ett träns dedikerat för dressyren och det vanliga bettet för att slippa byta bett och spänna om varje gång. Micklemtränset får bli hopptränset. Men vet inte alls vilket träns jag ska köpa! Har ett Fairfield Lingus i strl Full som precis funkar med sidostyckena på yttersta hålet ( kanske hade önskat ett hål till för att få ned bettet en gnutta) men det har jag ett tvådelat bett i och använder vid tömkörning.

Har beställt ett Fager Wilma Loose Baucher i hopp om att kunna rida på bommar någon gång igen. Just nu funkar det bara i skritt och trav ( och tom i trav är jag rädd) men hästen lyssnar överhuvudtaget inte på mig om det är bommar och andra hästar där. Det har blivit en ond cirkel och det blir svårare och svårare istället för att gå åt rätt håll. Suck! Tittar ibland på hästannonser och drömmer lite!

Men, tänkte att jag nu behöver ett träns dedikerat för dressyren och det vanliga bettet för att slippa byta bett och spänna om varje gång. Micklemtränset får bli hopptränset. Men vet inte alls vilket träns jag ska köpa! Har ett Fairfield Lingus i strl Full som precis funkar med sidostyckena på yttersta hålet ( kanske hade önskat ett hål till för att få ned bettet en gnutta) men det har jag ett tvådelat bett i och använder vid tömkörning.
Måste den ha ett micklemliknande i dressyren? Köp ett helt vanligt typ aachen/engelskt eller remont?

Jag älskar remont! 😍
Så länge inte hästen själv har jääääättelångt huvud tycker jag de flesta klär i remont, men inte för breda nosgrimmor. 😃

Håller med om remontträns! Otroligt underskattad nosgrimma, och fin på de flesta hästar.

Bifogade filer

• IMG_20230205_141107.webp
    IMG_20230205_141107.webp
    185,6 KB · Visningar: 117
Någon som vet om det går att få tag en remontnosgrimma med rundsyda remar, med knäppe i nacken, som inte kostar +2000kronor? Har försökt googla men hittar ingen. :(

Någon som vet om det går att få tag en remontnosgrimma med rundsyda remar, med knäppe i nacken, som inte kostar +2000kronor? Har försökt googla men hittar ingen. :(

Kolla islandshästsidor. Själv har jag en svart med rundsydda remmar från treadstone. Superkvalitet! Haft den i över 10 år.

Jo, men jag tycker det är så fult med remont och huvudet ser så långt ut, så det kommer det inte att bli.
Ja det är ju något annat än att remmarna inte skulle nå runt 😉
Hööks har ju flera fina aachenträns i vettig prisklass. Lädret kan ju vara varierande så bäst om man kan klämma i butik.
Det som Carl Hedin designat är fint, tror dessutom det är tärnsjöläder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
400
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka