Stora islandshästar

Sv: Stora islandshästar

Min på 149 finns mätintyg på, han är visad och mättes då till 149cm.
Min på 147 är inte mätt "på riktigt" utan honom har vi mätt hemma men jag tvivlar inte alls på hans storlek då mätaren är MYCKET van vid avelsvisningar och vet vart mätstickan ska sitta.

Svala mättes till 140 cm vid avelsbedömning men hemma fick vi henne till 137-138 cm.
När vi mätt hästar vid avelskurser har de ofta varit någon cm lägre än vid avelsbedömningen.

Du menar väl tvärtom, det känslomässiga. Du ser inte stor ut.

Nix. Letar febrilt efter ett annat ord än känner, för jag KÄNNER mig inte stor på honom men jag tycker att jag ser stor ut. Alltså känner jag mig för stor. Hur dumt det än må låta, haha. Kan inte förklara bättre :<

Har en som är nog runt 145 (troligen över) och har väldigt lång hals, stort huvud, bred över rumpan och grova leder. Det räcker nästan inte med 135 täcken och han drar storlek full i träns, och måste ha full längd på tyglar. Han kan ha en normallång bomsadel. Han är som en "halv ardenner" utan att vara oproportionerlig. Han töltar inte, men har tre jättefina gångarter. Lugn som en filbunke och ingen större vilja, men gör det han ska.

tn

Har mange store her! En hingst på 151 cm og ei hoppe på 149 cm!
STORE.. Min Balt er også rundt 146. Synes nesten de blir FOR store. Trives med lille hvite på 135 jeg :)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: geting
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 068
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat