Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*gillar* :D

---

du fråga (till :p )

Ett mål som jag har nu är:
Har tjänat minst 60 färdighetspoäng med föllek

Men den räknar inte ner :confused: Och det kan väl inte menas med samma hääst va, för det känns omöjligt?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jo, det ska vara med samma häst. Alwarion har ett fölschema på sitt ridcenters presentation som funkar. Testa följa det:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

aah, då blir det absolut inga problem. men som sagt i morgon (måndag) börjar jag. Blir en tidig dag ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nizhoni - Sleipner (Föder upp araber i topp på svenska versionen! Lite arabhorn också om tid finns)
dramatik - dramatik (föder endast upp tinkerhorn just nu)
hemlig - mysfilt (stiltje i uppfödningen just nu, men har fjording och connemara som grund)
0therwise - Otherwise (kört lite allt möjligt men har nu PRE, curly och knabbar)
Crossline - Crossline (Enhörnings shettisar, plus annat bös)
Humla - tigerlilja
Beckie - beckaneesen (föder upp PRE och lite Paint)
Ces - Siri1 (föder upp lusse hästar mestadels)
Mirtai - mirtai (föder upp hannoveranare)
Digbil - Deekin
zassoo - zassoo (föder upp paintar samt lite annat smått och gott)
Santoxen-santox (föder upp fjordingar samt IC, PRE och knabbar i liten omfattning)
Flavor - Qamilla (föder upp PRE - precis startat)
Lily- Lily84 (föder upp Connemara vanliga+horn och lite Curly)
Punakha1-Punakha (mest Holsteiner avel, lite hanno kanske nåt mer senare)
Tscabo - *Rapidash* (Föder upp welshponnyer)
Lazetti - Lazetti (föder upp shettisar och lite curly)
Laeikinois-Laeikinois (främst frieser enhörningar, och frieser. annars ligger uppfödningen på is just nu.)
bitte0007 på svenska. Föder upp araber.
Congeria - Kentaur (sv. Föder upp Akhal Teke enhörningar, ibland när jag får lust kör jag på vanliga Akhal Teke också)
Pride - Singer (Föder upp Paint med engelsk inriktning)
Therese1988 - ThBet
nixehen - nixehen
Fishli - Fishli (samma på internationella)
Monimaker - O'Hara (Föder upp connemaror samt lite hannoveranare)
Linta - Linta (Försöker komma ihåg att logga in varje dag)
Linda8142 - Samara (blandad uppfödning med knabstrup/hanno/shagya/connemara/mustang/frieser/PRE)
Jocelyn - Jocielyn (Akhal-Teke mest)
Skyggni - Skyggni (Föder mest upp tinkrar)
Rumpnissen - Bounce (föder mest upp spanjorer)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Knapp

Ingen som har en åsnehingst som kan erbjuda en betäckning? Tänkte äntligen göra färdigt mitt allra sista mål:p Har skitit i det innan men nu har jag ett sto med betäckningar kvar så känns ju dumt att inte passa på.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Aha, så man kan få åsnor också där. Jag har för mig att jag skulle föda upp en holsteiner där. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Okej, vad konstigt. Man fick ju fler mål i samband med att Western introducerades tror jag att det var. Då gjorde jag alla utom det med åsnan. Åh, varför kunde inte jag också fått att föda upp en holsteiner, mycket lättare ju:p

Knapp

Kommer det inget event idag tro?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag tror att jag skulle föda upp en Tennessee Walker på det målet :-)

Undrar oxå om det inte kommer nåt event idag.. verkar ju inte som det :-(
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jo, det ska vara med samma häst. Alwarion har ett fölschema på sitt ridcenters presentation som funkar. Testa följa det:)
Det funkade inte :cry: Kunde inte få upp hästen i tillräckligt mycket energi utan att ställa den på ängen, och då tog tiden slut :(

Inte ditt fel givetvis!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

När hästen är 6 månader så måste du se till att den får 100 % i allt! (energi, hälsa, moral). Detta gör du genom att först ta hand om den ordentligt som föl (rykta, ge vatten, klappa, som nyfödd brukar jag även ge morot och rova), sen när den är 6 månader så inackorderar du den, ryktar, ger vatten och sen ställ den på ängen så länge som det krävs för att allt ska bli 100 %. Spelar ingen roll om den får dubbelt så mycket mat som det står!! Har den inte 100 % på allt kommer du inte klara fölschemat. Hoppas det går bättre med nästa föl :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Tävling: Kom sist i fem tävlingar med dina hästar
Belöning: Ingenting alls

Nog för att jag suckat ganska mkt över vissa mål, men detta är ju löjligt. :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 720
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp