Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nån som kan hjälpa min dotter med det målet också. Att sälja en häst för 10 000. hon heter elinh02
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Är det nån av er som är i toppen av GP? Hur länge kan en och samma häst stå sig i konkurrensen?

Inte längre, men jag har både legat i toppen länge och vunnit. Mina vinnare höll i 2-3 veckor, lite beroende på ras. De som avlas mycket på räcker inte lika länge såklart. Det smartaste är att sälja efter första veckan, då får man som bäst betalt för dom.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Någon som förstår vad som menas med det här westernmålet?

Få en poäng mellan 0% och 5% i en trailtävling

Är det bara att ställa upp i en massa trailtävlingar och hoppas på att få rätt poäng? Eller är det svårighetsgraden som menas? :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

om du går in på en trailtävling som en av dina hästar klarat av, så ser du hur mycket % den klarade av.

jag fick köpa en pålle med 299 i gp för att klara den faktikst, även för en 350 häst fick jag ett för högt resultat :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Tack! Jaha men ojdå, får väl testa min sämsta häst i en svår tävling eller nåt :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

var det någon här som samlade på silveräpplen på internationella?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja, det var inte gratis att ligga på topp. :angel: Hade jag inte vart sjukskriven hade jag aldrig haft tiden, men då kunde jag inte göra annat än sitta i datorstolen utan att gråta av smärtan. Så då färdigtränade jag en nyfödd på ungefär en dag, snacka om tråkigt :rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Wohoo, klarade trail-målet jag pratade om tidigare :D Tog min Nokota, åldrade honom till 3 år utan att träna eller gå lektioner, första tävlingen fick han 4,93%! Han är ändå så ful så jag kommer inte använda honom till något :o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Såg att det kommit Brygder igen nu på internationella :) Frågan är om det kommer till oss redan idag? vågar inte göra något med mina hästar nu :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Samma här :) En del för allt man samlar ihop till men också att man brukar få tillbaka lite glöd att tävla med hästar för att få ihop ingredienser o.s.v. Har köpt på mig några billiga Pegasar, antingen för att att få fjäder eller senare tjäna lite pengar :idea:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kL*
Oj, folk har redan hunnit tämja sina vilda mustanger. Min är på 73,7 och har en bit kvar. Har inte råd att lägga ut så mycket equus varje dag :S
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

ang. att tämja mustanger, tycker en del har skyhöga färdighetspoäng, medans andra har väldigt lite. Har förstått att man får poäng för att hjälpa andra, men det verkar som det ligger en daglig gräns på hur många gånger man kan göra det? Eller är det någon som vet om man kan höja poängen mer efter att ha helt tämjt den?

/är på 86% för tillfället :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag är ganska säker på att du (när den är färdigtämjd) kan träna den precis som vilken annan häst som helst. Då är det ju inte så konstigt att färdighetspoängen blir olika eftersom de har hunnit olika långt :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

ah :idea:

hade helt fått för mig den enda träningen man kunde få med mustangen, var under tämjningen! Så fel det blir ibland :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 722
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp