Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag såg honom i häromdagen, tror han gick för 910000, med en timme kvar. Så den gick nog upp en bit sen :P
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ok, tack.. saftiga priser!

Jag funderar över mitt ridcenters tävlingar.. visst kan man inte få rosetter på en nybörjartävling? Och för att kunna komma upp högt i prestige med tävlingarna kan de väl inte vara nybörjartävlingar?
Alla mina är nybörjartävlingar eftersom man från början får mer prestige då. Men det finns väl en gräns på nybörjartävlingarna tänker jag..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Hej. Är en ganska anonym bukefalist som har spelat howrse i ungefär 100 dagar. Trots det vet jag fortfarande inte riktigt hur Grand Prix funkar så jag tänkte ställa lite frågor till er som har koll :).
Om man har en GrPr-biljett, räcker den för all framtid eller måste jag hitta nya om jag anmäler mig till en grand prix-tävling?
Skulle det funka att anmäla en och samma häst till Grand Prix varje dag under en hel vecka eller bör man ha olika hästar? Hur vet man vilken häst som lämpar sig bäst till vilken tävling?

Tack :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Har du väl hittat en Grand Prix-biljett så gäller den för alltid på ditt konto, den gäller för både engelskt och western. Du kan anmäla en och samma häst varje dag om du vill men för att få en bättre totalplacering så bör du ha olika hästar att anmäla till de olika grenarna. Om du siktar in dig på en bra totalplacering i western så bör du ha en bra akhal-teke eller arab för cutting, en lusitano för pleasure och trail, en welsh för reining och en arab (samma som till cutting) för barrelrace. Andra raser går naturligtvis bra men då blir placeringen lite längre ner. Engelskt har jag ingen riktig koll på men lusitano och hannoveraner är bra att ha där i alla fall.

Kolla resultatlistorna från veckans Grand Prix-tävlingar så ser du vilka raser som passar bäst till de olika grenarna. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Okej, då vågar jag nog mig på att anmäla mig till GP snart då, bara för att prova på :)! Var rädd att biljetten skulle försvinna så har inte vågat anmäla mig förrän jag haft bra hästar, men då vet jag vad jag ska satsa på :)! Tack!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Lycka till! :)

Om du väljer att satsa på western så säljer jag fina arabvalacker, de bästa som finns! Sleipner heter jag. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jättebra! :)

Av de raser som är bäst till western är det bara av welshen du kan köpa den allra bästa valacken av Zingara, hon har dock väntetid på dem. Alla andra raser, inklusive våra araber, säljs när de ligger en viss bit under toppen så att vi som avlar kan ha en liten fördel. Däremot är det få av oss som avlar på araber som har falabellor för extra bonus så köpare av valacker placerar sig ofta väldigt bra ändå, oftast i topp om de har falabellabonusen. :)
Vi tränar inte heller nya valacker endast för att ta toppen från andra köpare, som tex lusitano-avlarna verkar göra, iaf som det ser ut som att de gör.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

alltså på riktigt, VAD har hänt med mitt konto.. nu böt jag till mej 2 elous vind på bytesmarknaden, böt bort en medusas blod.. och jag ser inte röken av vindarna.. vart tog dom vägen då?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Hur höjer man prestigen på tävlingarna? Mina ligger bara på runt 35-40 % :S
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Du får lägga till fler moment i tävlingen, så bra hästar kan delta i den, vilket höjer tävlingen :)


---

Bjöd på en Saturnus och vann den :banana:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Bumpar min fråga

Om man har nybörjartävlingar på sitt ridcenter, kan man inte få mer än ca 50% prestige på tävlingarna då? Funderar på att köra vanliga tävlingar istället för nybörjartävlingar på mitt ridcenter för att prestigen ska stiga? Nån som vet?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Nytt event på internationella (:grin:), samla kort igen. En av vinsterna är en knabstrupper och jag tycker den är fantastiskt fin :love:!

leo-nr-grand.png


Egenskaper som passar till trail.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Äntligen finns Morfeus armar med bland vinsterna, då blir det kanske lättare att byta till sig armarna snart. :)

Men nog tycker jag allt att eventen kommer allt för tätt. Har folk verkligen råd att satsa på alla event? :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nån som spelar på internationella som har koll på hur lång tid det tog innan Saturnus dök upp i y-hornen? Var det dagen efter det att måleri-eventet slutade eller senare än så?
Tänkte lägga ut mina y-horn som byte mot Morfeus men inte för tidigt så de hamnar långt ner på listan när y-hornsjakten drar igång.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag har för mig att det var ett par dagar efter, men det är ju bara att avbryta bytesförslaget och lägga upp på nytt om du inte vill att det ska hamna för långt ner i listan. Det borde vara fördelaktigt att ha sitt/sina horn ute när det drar igång eftersom folk brukar vara galna i början...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Det förstås, jag kan ju avbryta och lägga upp på nytt, kanske bättre det så jag inte missar början helt om jag är offline. Ibland lider jag nog av hjärnsläpp tror jag. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp