Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Är det någon som har koll på detta med medfödda färdigheter? Jag har ett sto som är över 25 och alltså börjar tappa färdigheter, är det någon idé att försöka få fram ett föl med Afrodites tårar? Som jag fattat det hänger det på om föräldrarna har 100 blup och inte hur mycket färdigheter de har, för även om de har extra färdigheter så får inte fölet mer för det. Då borde det ju inte heller ge mindre bara för att föräldrarna är gamla och tappat färdigheter, eller? Blupen är ju samma ändå. :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kopierar från alwarion's sida:

För att räkna ut hur mycket medfödda färdigheter ens föl kommer att få, lägger man ihop föräldrarnas GP och multiplicerar med 0.10. Dock får man räkna med en felmarginal på +/- 4. Det betyder:
- om föräldrarnas genmsnittliga BLUP är +100 kommer fölet få bästa resultat (+4)
- om föräldrarnas genomsnittliga BLUP är mellan 0 och +100 kommer fölet få sämsta resultat (-4)
- om föräldrarnas genomsnittliga BLUP är under 0, får fölet inga medfödda färdigheter.

Mamman har GP på 402.65
Pappan har GP på 403.96

402.65 + 403.98 x0.10 = 80.66


Fölets medfödda färdigheter kommer att vara allt mellan 76.66 och 80.66. Om du dessutom ger Afrodites Tårar till stoet innan betäckningen får fölet 50% mer medfödda färdigheter än annars.

Om modern/fadern tappar färdigheter, bör inte det påverka fölets färdigheter verkar det som :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Hm, jag tror jag haft tur, för första gången ever?
Fick en Misiaki efter kämpande bland portionerna och skulle idag öppna ett horn för att få en sko som behövdes för ett nyxpack och fick en Misiaki till? :eek:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Då verkar jag ha förstått det där rätt med andra ord. Mina ston har bara gett fel kön hela tiden så de blir lite för gamla, så det är ju bra att veta att jag kan ta fler föl om någon vill ha en Grand Prix-valack.

Araberna placerar sig väldigt bra i western Grand Prix. Jag fick ihop en total 7e plats i veckorankingen med en bra arab och en inte längre riktigt bra lusitano. Lusitano är ju omöjligt att ha en bra om man inte tränar en ny varje vecka, de spottar ju ut tränade lussar nu! Men säljer få tränade vad jag sett.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

På internationella kunde man få dubbelt så många blommor i y-hornen, men är det någon vet när det startade? Var det samma dag som de snabbaste kunde blanda brygden för Misakin eller ännu senare?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*knapplån*

ibland får man dumma mail..

"sweep kan du reselvera duktig till mej !?? "

mitt svar: "nej har 41 bud och det går inte att avbryta. du får buda helt enkelt" (tycker jag förklarar hur det är här.. att det går inte för den finns bud på den hästen och att hon/han då får bjuda på auktionen..)

"jag är bjuder tålvtusenfyrahundra om du resevera är du intre serad ???!! skulle jag bli lycklig om du ville men du mestemer själv"

men ja klart jag vill ha 12400 för en häst som jag fick 39500 för.. och som jag dessutom inte kunde avbryta auktionen på..

och lär inte barn sig svenska i skolan längre?

var bättre när jag inte fick mail för jag hade för kassa hästar..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Ja då har jag samlat ihop till en Misaki, men jag tänker inte tämja denna lika snabbt som den spanska mustangen. Visst är det roligt om de är numrerade och får bra gp men jag har ändå inte en chans med färdigheterna. Hur mycket jag än uppdaterar sidan under dagen får jag knappt någon som behöver hjälp med att tämja sina hästar. Såg en spansk mustang med över 1800 färdigheter, jag undrar vad man måste göra för att få ihop så mycket?! :eek: :confused:
Gp var inte ens 600 på den hästen.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Tränar? :p

Jag spelade en hel del howrse förut men tog ett uppehåll och nu är alla fullblod låångt fram på GP-nivån mot innan och jag känner att jag inte hänger med längre:( Men kan inte låta bli och gå in och försöka ibland.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Tränar ja, men en häst med bara 600 i gp har inte förutsättningarna att få 1800 i färdigheter. Men om hon hjälpt till att tämja andra hästar får hennes mustang mer färdigheter, dock måste hon ju ha bott framför datorn får att få så mycket tycker jag. :o
Min spanska mustang har snäppet bättre gp men bara 726 färdigheter nu när han är färdigtränad och har lekt med husdjuret. Men jag har inte haft möjligheten att hjälpa så många andra att tämja sina mustanger förstås och jag tycker att jag suttit här mycket. :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

förmodligen var h*n också en av dem första som fick sin mustang, jag fick ju min andra veckan och det var mer folk som behövde hjälp på morgonen såg jag, men det avtog ju mer och mer under tiden som mustangerna tämjdes.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

fick min Misaki idag :banana: Ett sto igen!

trodde faktiskt det skulle ta någon dag till, då jag haft rätt otur med att få rätt sorters blommor :crazy:
--

och just det, kan någon hjälpa mig med passköp? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nix, hon fick den samtidigt som jag. Nå det gör ju inget, men man undrar ju hur hon lyckats för hon måste ha bott framför datorn i precis rätt tid. ;)
Trevlig spelare då jag pratat med henne, fått massor med bra centertips så jag är inte alls avundsjuk eller så fastän det kanske lät så. :o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ingen fara, undrar själv hur en del mustanger får skyhöga erfarenheter :p
Rätt plats vid rätt tillfälle troligtvis.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Har inte fått nåt och är lika glad för det för gud vilken tid det kan allting.. suck. Men det är ju lite kul och spännande med vinster och så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 723
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp