Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nej, speciella hästar är falabellor :) (tror inte det fanns några fler?)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Är det någon här som har en häst med över 270 i snabbhet? Jag skulle behöva få igång min barrel race-tävling men har själv bara en häst att anmäla, sålde den andra i veckan för jag behövde passen. :o

Ni får väldigt gärna anmäla er till mina andra western-tävlingar också, Cavatina heter mitt center. För mina tävlingar behöver man ha riktigt bra hästar, oftast Grand Prix-tränade eller gudomliga.

Skulle vi kunna skriva en lista över vad våra center heter och vilken inriktning vi har? Då kan vi hjälpas åt att starta tävlingarna. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja du kan flytta en häst men om den har dusch i boxen måste det finnas en dusch i den nya boxen. Storleken på boxen har inte spelat någon roll vad jag har sett. Om du vill riva boxen måste du vänta tills den är 100% nedsliten, då rivs den till nästa dag. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Knapp

Jag har märkt att min dressyrtävling inte ger rosetter alltid fastän den borde göra det då den alltid ligger på 75 - 80 procent eller mer. Varför blir det så? Eller det är jag som missat något?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Det där har jag också upptäckt och jag tror det beror på att just den starten inte har tillräckligt bra hästar. Det finns en prestigemätare vid varje startad tävling och vad jag sett har prestigen varit för låg de gånger en en rosettävling inte gett en rosett. Eller så har den vinnande hästen redan vunnit den rosetten en gång. Men det är bara gissningar från min sida efter vad jag har sett.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag kollade på den senaste tävlingen som inte gav rosett. Prestigen totalt låg på över 75 % och prestigen på de deltagande hästarna på 84 %. Dock vann en av mina egna som redan vunnit den tävlingen innan, men kan man då alltså bara vinna samma tävling 1 gång och få rosett? Verkar ju dumt:p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja jag tror det. Har du sett att när du anmäler hästen till en rosetttävling och hästen redan vunnit den rosetten så syns det inte att det är en rosetttävling. Massor med rosetter där men jag hoppas ni fattar. :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja, jag har sett det på mina egna. Men då visas inte rosetter på de "offentliga" tävlingarna heller då om man redan vunnit dem, eller?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Nån som är intresserade av föremål för pass? :)
Har dessa:

Poseidon-paketet - 2 pass
x 3

Zeus blixt - 1 pass
x 2

Fruktbarhetstrollspö - 1 pass
x 1

Kronostimer - 1 pass
x 1

Harmonipaket - 2 pass
x 1

Bonuspaket - 2 pass
x 1

:bump:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

annonsen ligger i 30 dar och det är bara för mig att förnya om det tar längre tid =)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

suck fick mail om en häst.. hon ville köpa den direkt för 5000 och ville att jag ska reservera.. saken är den att den hästen har 20 bud så nej det går inte.. och har jag tur så får jag mer än 5000.. är 2 dagar kvar på auktionen.. och ligger på 2940 nu
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Tog bort hornet från en av mina enhörningshingstar, gjorde brygden för Hestias gåva som jag sedan satte på ett sto som jag också gav Herapaketet. Resultat: Två enhörningsston! :D

Fast jag vet inte vad jag ska ha dem till, men de är fina att titta på :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Förresten, Sputnik! Om jag inte minns fel så har det gått 10 dagar nu, har du kvar min lilla häst? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Hej!
Spelar lite på svenska Howrse. Heter Deekin och har centret "Riften". Håller på med lite shettisar, travare och appaloosor. Vill gärna ha Bukevänner :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 723
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp