Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag är alltid ute efter kronos och MA - så har du sådana som ligger så hojta till! :)

KL*

Jag har skickat lotter till alla mina bukevänner - men inte fått så många tillbaka tror jag? Blir jätteglad om ni vill skicka lotter till mig också! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Är det förresten någon som kan förklara för mig hur man får så hög prestige som möjligt på sitt ridcenters tävlningar? Får inte alls snurr på det...

Principen är enkel - ju högre svårighetsgrad desto bättre prestige. Sen är det ju inte så jäkla lätt att driva en svår tävling. För att få det att funka bäst bör man nästan ha två bra hästar att starta i varje tävling så tävlingen ens dyker upp för andra spelare...

Jag köpte en häst för 6 pass förra veckan för att få upp svårigheten i min fälttävlan. Precis då ökade prestigen av sig själv så tävlingen gav rosett, då går ju tävlingarna av sig själv så jag har inte hunnit sätta sexpasshästen i tävlingen en enda gång. :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl

fick en shagya-arab från morgonens dragning, gick och kollade deras GP ranking... dem är uppe i 390 redan :eek:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Tack för svaret!:)

Så då är det bara att göra en så jäkla svår tävling som möjligt då? Starta egna hästar i mina tävlingar har jag nog aldrig gjort, haha får nog börja göra det då:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Oj, jävlar vad de stack iväg då. Haha, jag som köpte mig två igår för jag tänkte jag skulle börja avla lite, de ligger dock bara på 350 haha så jag är redan jättemycket efter då:p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

KL

Har skickat lotter till alla på min vänlista nu, var en jag missat men nu har alla fått av mig.

Vann 1 månads prenumeration på pegasuskonto, första bästa vinsten hittills...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har fixat ett pass nu men reservera en häst till mig för 500 e och 1 pass så köper jag den.
Så har du ett pass att lägga på vad du vill! :)

Nu har jag reserverat Klara, ta väl hand om henne :D

Och lagt upp äpplet som gåva
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

jag började på UK sidan för 13 dagar sen.. Vann hop så jag öppnade ett nu.. tycker att jag fick bra grejer för att vara det första.. :P

Golden Apple
800 Equus
5 turnips
2 energy mash
Grand Prix Entry Ticket
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Tack för svaret!:)

Så då är det bara att göra en så jäkla svår tävling som möjligt då? Starta egna hästar i mina tävlingar har jag nog aldrig gjort, haha får nog börja göra det då:)

Inte riktigt så enkelt. Om inte tävlingarna startar tillräckligt ofta (en gång per vecka?) så sjunker prestigen, därför ska man ha egna hästar att anmäla så tävlingarna blir av.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Okej, så de behöver bara starta en gång i veckan som minst då? Trodde de behövde starta varje dag:p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Delvis KL*

På tal om diskussionen ovanför - starta hemskt gärna era hästar i tävlingar vid Bluehill Ranch! :D:bump::bow:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Har du höjt svårighetsgraden nyligen? Tycker tävlingarna har ganska dålig prestige med tanke på hur många gånger de har gått av stapeln?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Nope, de har legat på samma nivå ett bra tag. Däremot är det flera av dem som inte gått av stapeln på länge.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Men tävlingarna har ju funnits sedan jag blev medlem, för över ett år sedan - så en hel del har de ju hunnit gå ändå.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Nån som har lust att hjälpa mig med ett passköp genom att reservera en häst till mig.
Meddelar exakt summa i morgon då min lön och ev inkomst har kommit in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 115
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp