Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Alwarion har ett fölschema som fungerar, kolla på hennes sida hon har en länk där. Jag har sparat ett fölschema i anteckningsboken som finns på howrse, då har jag alltid ett nära. :)

Odödliga hästar slutar få färdigheter vid 25 år, som vanliga gissar jag. :)

Om fölschemat. Jag brukar ställa fölet på ängen istället för i boxen, fodringen kommer ändå efter utevistelsen så maten är lätt att justera men moralen hålls hög. Det är visserligen bara fråga om kanske två gånger, vid 8 och 10 månader, men jag gör så ändå. :)
Schemat kräver minst +11°c, morötter och rovor!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Tillägger att man alltid bör klappa INNAN man ger rovan, samt att det blir lättare ju större hästras man har (äter mer och får mer energi). Tror att jag i grunden följer samma, men med modifieringar spelar temperaturen ingen roll.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

på det schema jag använder så tar man rovan innan man klappar :p
det är ju olika på olika scheman, mitt är dessutom allround, funkar lika bra om det är sommar eller vinter, shettis eller lusitano. Dock det enda man måste se upp med är att moralen ska vara på 100% och vara i ett bra stall som har bra hagar.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

jo, jag menar att jag leker ex 7 timmar, sen tar en rova för att få ytterligare en timmes lek, för att sedan klappa då fölets energi är på minsta nivå ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Men om du sparar klappen och rovan till sist, i nämnd ordning kommer energin alltid upp över 20 även om energin gått ner till noll innan. Bra livlina! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Det förstås, men rykta och ge morot är det första jag gör. Så där rök moroten för mig. :D
Och ibland är det omöjligt(!) att hitta stall med morötter.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

jag skulle kunna låna ut fölen åt nån som förstår sej på :angel:
nå, jag måste prova.. inte hjälps det. men ..jaa...usch vilket svårt mål!

TACK FÖR ALLA TIPS!!!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl

Hur var det man ändrade avelstiden för enhörningarna nu igen?
Har gjort det en gång, men det var rätt länge sen, hur länge måste det gå mellan gångerna?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Man kan bara göra det en gång i månaden, och när man kan ändra igen så kommer det upp en knapp när man klickar på information inne på enhörningens sida :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Det ska fungera att följa Alwarions schema utan att göra våra ändringar så du kommer att klara det! :)

Tyvärr måste föllekarna ske på ditt konto så det fungerar inte att sälja fölen och sedan köpa tillbaka dem. ;)
Med delad kontoförvaltning kan någon hjälpa dig att leka med fölen, men det måste vara någon du litar på för den får tillgång till dina pass och svarta marknaden. Man kan inte köpa och sälja hästar med delad kontoförvaltning, så där är du säker.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Okej, tack!:laugh:
Då har det nog inte gått en månad än, inte ens när man fått välja tiden själv passar det :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Om jag har använt alla veckans byten i byteshandeln, kan jag fortfarande ge och få gåvor genom byteshandeln? Gäller samma begränsning där?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Om du vågar släppa in mig på ditt konto en snabbis och har ÅP så att det räcker så kan jag leka dem åt dig. Säg till såfall!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag tror att du gör såhär: Först lägger du till Nixehen som vän på howrse. Sedan går du in på Profil - Mitt konto - Redigera mitt konto. Där ska du kunna ge Nixehen rätten att logga in på ditt konto med sitt eget lösenord. :)
Jag har dock ingen aning om vad Nixehen heter på howrse. :o

Det ser ut som att det finns en gräns på två personer som kan logga in på ditt konto, jag kan i alla fall inte lägga till någon fler.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Är det någon här som har koll på vad det man odlar ger när man säljer dem till butiken? :)
Tänkte odla i växthuset under höst och vinter men kan inte bestämma mig för vad jag ska odla. Det blir ju snart höst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp