Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Akilles häl
"Med Akilles häl behöver du inte längre oroa dig över vilken tid du bäddar ned din häst för natten eller vilken energinivå den har när den bäddas ned. Den kommer alltid vakna upp med 100% energi och hälsa så länge du bäddar ned den på ängen eller boxen föregående dag.
Obs! Du måste fortfarande rykta den och kolla vikten – detta föremål hindrar inte en överviktig eller mager häst från att förlora hälsa. Akilles häl slutar fungera på odödliga hästar vid 25 års ålder."

låter som rätt hyffsad föremål :)


:Krösus gåva dubblar dina chanser att hitta godsaker eller bonusar när du utför handlingar med din häst. Till exempel hittar du dubbelt så många burkar med fett eller dubbelt så många rovor än vanligt!


---

Det är tur man inte är hemma, då hade jag garanterat köpt en skattkista :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jäklar vad dyr skattkistan var :( Jag trodde jag säkert skulle ha råd med mina 218 isbjörnar och pingviner, men icke...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ja, det var inte så jättekul saker som jag kunde hämta...

Köpte också 30 pass idag och fick följande i min skattkista:
Hund
Krösus gåva
Filosofens sten
Hera-paket
5 diamanter
2 500 Equus
Grane: Håll utkik efter den. Den bör anlända väldigt snart!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ja herregud vilka lama grejer man kunde hämta i år. Visst, några nya grejer men ingen av dem tilltalar mig speciellt mycket. :angel:

EN diamant för en åttadagarstripp? Nä gud vad trist!



Ni med konton på både internationella och svenska - jag ska avveckla mitt svenska konto och tänkte att man kanske kan byta pass. Jag ger pass på svenska sidan och får motsvarande på int.? :)

(eller är det också fusk enligt owlient? :grin:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag håller helt med om att det var tråkiga saker i år. Förra året kunde man ju få massa roliga saker.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har bara hämtat åp och equus. Harmonipaketet känns inte värt det eftersom jag har evig apollos lyra och inte använder husdjursbilderna. Möjligtvis hämtar jag en 5:e elementet när mina pingviner och isbjörnar kommer tillbaka i natt, samt lite mer åp och equus om de räcker för det också. Eller bara mer åp och equus, jag kan inte bestämma mig. :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Reserverar en strax till dig:)

Knapp

Någon som har molntappar de vill sälja? Kan betala 5000 equus styck om någon är intresserad?:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Åh, snälla, kan du förklara det här med molntappar för mig? Jag har aldrig fattat dom :o:p
Eller.... jag har aldrig brytt mig om att förstå... :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Hästen blir 4 mån yngre och du får tillbaka 2 ÅP :) Även om hästen åldrats mha MA.

KL
Nån här som har tid, råd och möjlighet att avla seriöst? Ett krav är tillgång till pass (eller oändligt med ÅP :grin:). Det gäller alltså avelssamarbete isf :)

Skicka PM till kalaspinglan om intresse finnes!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

KL
Hittade nyss det här på en spelares sida. Hur gulligt är inte det? :D

"Svenska virtuella hästars skyddsförening, är en nystartad organisation som aktivt arbetar mot vanvård av viruella hästar här på Howrse.
Vanvårdade hästar är de som uppfyller något eller några av kriterierna nedan:

Som har mindre än 15% i hälsa, energi och/eller moral

Som inte har tränats i någonting vid 4 års ålder Som inte har någon hästkompis

Som bytt ägare flera gånger under en (1) vecka

Som under en längre tid inte har varit inackorderad på ett ridcenter


När vi fått in en anmälan (meddelande med medlemmens samt hästens namn och en beskrivning av problemet) går vi igenom saken och skickar ett meddelande till ägaren om det bedöms nödvändigt.
Vi uppmanar då ägaren att göra någonting åt hästens situation.Om du inte kan ta hand om din häst, det vill säga inte kan betala för mat och uppehälle, går det bra att mejla oss.
Använd då rubriken "SVHSF-Charity" på ditt mejl så kollar vi upp din situation. Vi kan då om det blir nödvändigt köpa din häst för 500 equus. Vi tar emot alla sorters hästar, oavsett ålder eller GP. I nödfall ber vi dig placera din häst i Frizonen."
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl på mig själv

är det jag som är helt ute och snurrar, eller är det så att olika husdjur tar olika mycket energi? Har använt katt ett tag, och bytte till lamm till ett föl - märkte att lammet tar så mycket mer energi än katten, att jag ibland fick trixa till det för att få ut max GP. (fölet hade like mycket moral som de övriga)

eller är det jag som ser syne? :o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

har några frågor och en önskan :)


- jag ha två odödliga hästar. när slutar dom få mera , ja vad heter det "poäng" för att dom tävlar?

- kan någon ännu en gång berätta var jag får tag på det däe förba**ade fölskemat.. har suttit med mitt mål om att leka med två föl nu halvt år tror jag.

-har någon en bra spansk hingst med genetik minst 530 att betäcka med?

heter mummas på spelet. mejla där! här tappas det bort bland alla inlägg.. tack!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

har några frågor och en önskan :)


- jag ha två odödliga hästar. när slutar dom få mera , ja vad heter det "poäng" för att dom tävlar?

- kan någon ännu en gång berätta var jag får tag på det däe förba**ade fölskemat.. har suttit med mitt mål om att leka med två föl nu halvt år tror jag.

-har någon en bra spansk hingst med genetik minst 530 att betäcka med?

heter mummas på spelet. mejla där! här tappas det bort bland alla inlägg.. tack!

jag menar ifall ni skulle ha en hingst !:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp