Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Haha, då måste det vara en pålitlig bukefalist! Jag lånar inte ut mina nästan 400GP arabiska enhörningar till vem som helst, de är sällsynta på marknaden. De över 400 är inte till salu ännu vad jag sett, ger inte ens ut betäckningar.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Aha, hur kan det komma sig? Var inte länge hon var borta. Men det är ju kul att hon börjat igen.:)

Blev lite paff innan idag bara när jag såg att jag hade en gratulation från henne:p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Jag har börjat spela igen efter ett uppehåll på ca ett halvår. Lika beroendeframkallande som vanligt, men denna gång ska jag inte köpa en massa pass.

Hade konton på flera av de utländska sidorna, men kan inte logga in på dem med mitt alias o lösenord. Försvinner kontot efter en viss tid?

Finns det några knep för att klättra uppåt på rankingen? Låg omkring 36 när jag slutade spela o har rasat ungefär 200 platser nu.

Funderar även på vattenfontänen. Jag hade för mig att man fick den om man deltog varje dag i grand prix, men lyckas inte få den nu. Måste man hamna på vissa platser för att få den?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*halvt kl*

Någon som vet vad som gömmer sig bakom de två diamantkorten? Gäller samlar korten. Ett ymnighetshorn (i månaden?) är ett tror jag, men det andra? :confused:


Maris_ : Gällande fontänen har jag förstått som så att förutom att delta varje dag i en vecka måste du placera dig på topp 100 i slutrankingen. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl*
jag har en liten fråga: Om man har en häst som är 99% connemara och 1% av nåt annat, kan man avla bort den 1% på framtida föl eller föls föl så att de blir 100% connemara?? Eller kommer de för alltid att vara icke renrasiga?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*halvt kl*

Någon som vet vad som gömmer sig bakom de två diamantkorten? Gäller samlar korten. Ett ymnighetshorn (i månaden?) är ett tror jag, men det andra? :confused:


Maris_ : Gällande fontänen har jag förstått som så att förutom att delta varje dag i en vecka måste du placera dig på topp 100 i slutrankingen. :)

På internationella är det något så bra som "den där man kan göra speciella namn med" obegränsat... :grin:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Apollos lyra? På en häst eller alla? Hursom, vad värdelöst! :mad:

Snacka om otur att börja med howrse lagom till det event som alla 'gamla' spelare tycker är uselt. :crazy:

Nå, jag får vara glad att jag faktiskt fick 2x 50 000 equus. Det var en riktigt bra vinst för en nybörjare! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Apollos lyra? På en häst eller alla? Hursom, vad värdelöst! :mad:

Snacka om otur att börja med howrse lagom till det event som alla 'gamla' spelare tycker är uselt. :crazy:

Nå, jag får vara glad att jag faktiskt fick 2x 50 000 equus. Det var en riktigt bra vinst för en nybörjare! :)

Precis den ja, du får den obegränsat att sätta på alla..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl*
Hmm.. har kollat längre bak i tiden o % av den andra rasen har sjunkit hela tiden. Men både mitt sto o fölet har 1%.. kan ju iofs vara så att de 1% ej försvinner..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl*

Tack så mycket för hjälpen! Då får jag tänka om då för korsningar är väl mindre värda än renrasiga..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl
inga diamantkort idag :(

gillar alla på forumet som desperat frågar "kan Grane dö?!" :grin:
att läsa verkar inte vara en stark sida för många :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har fått diamantkort, men bara pusselkort så nu har jag fyra j-vla Grane. :mad:
Hade mycket hellre fått ymnighetshornet och (ja faktiskt) apollos lyra. Som mest kan man ju få 6 Grane i pusslet, de 6 är ju värdelösa eftersom jag inte har råd att köpa 6 till på blixtförsäljning eller auktion. :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har ju försökt mig på enhörningsavel, men himmel vad svårt det är att få enhörningar. :rofl:
Jag fattar verkligen varför nedåtavel har blivit stort, det är mycket lättare och mycket billigare! Framförallt när det gäller enhörningar, man hinner med många fler betäckningar innan stoet är för gammalt så chansen finns ju att det hinner bli en enhörning. Var tvungen att ge mitt sto filosofens sten så att hon orkar med några (många) föl till, så att jag förhoppningsvis får i alla fall ett hornföl. :D
Dumt nog satsar jag på fullt blup även på enhörningarna. :rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

jo, jag brukar få ut ungefär 2 enhornsföl, från min enhörning när hon är fullbluppad (från 11-12 års ålder ungefär), ibland har man otur att bara få en, (har dock inte lyckats med att inte få någon innan hon skeppas ut på grönbetet)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Men hur mycket otur har inte jag i så fall! :cry:
Nä, nu är det nya tag med filosofens sten, nu måste det bli massor med enhörningsföl! Kan jag bara sälja några stycken var det ju värt stenen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp