Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ok, så det är bara sätta igång o anmäla folk som är bättre än mig då, så har jag chansen att komma i topp en liten stund, innan jag själv blir anmäld och avstängd utan anledning?

Varför ska de varna om de kommer på en med fusk?
Vad ska förklaras?
Jag misstänker att de som stängs av, faktiskt fuskat och blivit påkomna..

Faktum är att spelaren som blivit avstängd har ej fuskat och vill veta vad det är h*n gjort fel, men får inget annat svar än att vi får göra så här. Så snälla tänk er för innan ni sprider ryckten utan fakta!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Men det är väl ändå inte de som anmälers fel att det blir så?
Skyll på Howrse-teamet som har sina regler och bestämmelser över hur det hela ska gå till.

Att anmäla misstankar om att någon fuskar, är inte vad du tror ett roligt nöje där man sitter med en skål popcorn och cola i handen för att se hur det hela slutar.
Jag tror inte någon av oss här i tråden gör det lättvindigt "bra för att", utan det har även diskuterats odyl för att se om någon annan har en annan/samma åsikt för att sedan gått vidare med det.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Det där är iaf ruskigt dåligt från Howrse's sida. Verkar som att de vill utöva sin "makt"? Dock är det ju egentligen en form av lurendrejeri då denna person kanske lagt pengar på spelet och blir avstängt utan rimlig anledning.

Hmm, står det något om detta i reglerna? Att de får göra så? Annars borde det räknas som ett kontraktsbrott.


Håller med ovanstående för övrigt, det är inte spelarnas fel. Misstänker man fusk så ska man rapportera för sådant förstör bara spelglädjen för alla. Att Howrse inte kan sköta detta kan man inte skylla på någon annan än Howrse själva.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Faktum är att spelaren som blivit avstängd har ej fuskat och vill veta vad det är h*n gjort fel, men får inget annat svar än att vi får göra så här. Så snälla tänk er för innan ni sprider ryckten utan fakta!

Jag har inte anmält någon någonsin, men tycker dock fortfarande inte det är fel att ifrågasätta och anmäla om det verkar skumt, dock är det ju dåligt av howrse att stänga av utan anledning.
Dumt rent ut sagt, eftersom många spelare på hög nivå lägger en hel del pengar på spelet....
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Faktum är att spelaren som blivit avstängd har ej fuskat och vill veta vad det är h*n gjort fel, men får inget annat svar än att vi får göra så här. Så snälla tänk er för innan ni sprider ryckten utan fakta!

För det första så hade ingen anmält utan anledning, det är som sagt inget som är roligt att göra. För det andra så betvivlar jag att Howrse stänger av någon enbart baserat på rykten :crazy: Isf är det för jäkligt!!

När mitt konto blev avstängt hade jag en dialog med supporten där de förklarade hur och varför, låter konstigt om inte alla får det?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Det var inte riktigt så jag menade.
Vissa spelare här gör mig arga när dom anklagar andra som t.ex. ease för fusk när jag vet att dom själva gjort / gör saker som är otillåtna i howrse.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

För det första så hade ingen anmält utan anledning, det är som sagt inget som är roligt att göra. För det andra så betvivlar jag att Howrse stänger av någon enbart baserat på rykten :crazy: Isf är det för jäkligt!!

När mitt konto blev avstängt hade jag en dialog med supporten där de förklarade hur och varför, låter konstigt om inte alla får det?

Får man fråga varför du blev avstängd?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Som vad? Det är ingen här som fuskar såvitt jag vet. Tycker det är rätt fegt att skriva anonymt när alla andra av oss är öppna med vilka vi är.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

För att jag sålde pass för riktiga pengar. Inte alls populärt :p

Men alltså, hur fick howrseledningen reda på det? Och vad spelar det för roll för dem egentligen? Ja, de förlorade intäckter för att spelaren köpte från dig istället för dem men ändå, du hade ju jobbat ihop passen, antingen genom spelet eller passköp och köparen kanske inte hade köpt pass till deras pris...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ok, jag har hört att det finns konton att köpa och någon som fått rätt bra betalt för sitt konto..

Okej, det tänkte jag inte ens på :p Jag har kollat med en moderator och det finns inga tydliga regler över att ta över nåns konto. Man får inte ge bort sitt konto, men det står inget om att ta över (om man nu inte har ett sen innan = dubbelkonto förstås).

Men alltså, hur fick howrseledningen reda på det? Och vad spelar det för roll för dem egentligen? Ja, de förlorade intäckter för att spelaren köpte från dig istället för dem men ändå, du hade ju jobbat ihop passen, antingen genom spelet eller passköp och köparen kanske inte hade köpt pass till deras pris...

Nån skvallrade såklart ;) Det handlade om ca 65 pass som jag fått ihop genom att sälja mina GP-hästar. När jag blev avstängd erbjöd jag Howrse att betala för deras "förlorade inkomst" men de kunde inte låta en sån här sak gå ostraffat sa de.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jo att nån skvallrade antog jag, tänkte mest vem. Den som köpte borde ju inte haft anledning och, äsch. Nån skvallrade helt enkelt.

Men det var lite det här jag menade. Du hade skapat bra hästar som du (med rätta) fick bra betalt för. Om man kan investera pengar i spelet så tycker jag inte att det är ett problem om man själv ordnar lite "uttag" också. :p

Jaja, jag ska inte älta. Jag har inte lusläst reglerna i just detta ämne...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag håller med dig, men det gör inte Howrse :p

Delvis KL
Lite lustigt att ett av de anonyma inläggen i den här tråden nästan ordagrant stämmer överens med ett PM jag fick på howrse häromdagen, och nu finns inte den användaren mer...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag håller med dig, men det gör inte Howrse :p

Delvis KL
Lite lustigt att ett av de anonyma inläggen i den här tråden nästan ordagrant stämmer överens med ett PM jag fick på howrse häromdagen, och nu finns inte den användaren mer...

Kanske var du som anmälde..
Den avstängde spelaren är överkörd och får bara höra att hon kört script,vilket hon INTE gjort. Om nu skype och en normal webbläsare kan räknas som script.
Så snyggve uppför dig snyggt!
PMet du pratar om, pratat med spelaren på skype, oj har jag brutit mot howsres regler..pratat på skype, motsa dig när du ville få det till att ease fuskade för att hon var snabb.
Hon var inte villig att tycka som du..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl
Jag har börjat komma igång igen!

Någon som är sugen på att köpa en enhörnings-hingst? 8 månader, 362.30 i GP innan lek och 86.23 medfödda färdigheter? :)

Behöver lite fler lottvänner också! :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Vi kan bli lottvänner :) Jag heter lanjri på howrse, lägg gärna till mig! (För övrigt så fungerar inte din länk bara så du vet)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Byter gärna lott med dig, men vet inte vad du heter på Howrse. Lägg till mig isf (dramatik):)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Funkar den inteee? Det är ju länk till lilla hörnis! Jag heter malice på Howrse!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 115
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp