Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl på mig själv

är det någon annan som har problem när man går in på avel > tävlingar, och inte kan se vilka tävlingar jag är anmäld till och när jag väntar på att de ska gå av stapeln?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ja, jag har haft det problemet de senaste två dagarna. :crazy: Jag ser bara någon enstaka tävling jag anmält till fast jag vet att jag anmält till betydligt fler.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

funderade på att skicka en frågan om de har problem, men tycker deras supportsida är rätt värdelös :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL
Finns det något annat sätt än en svart orkideé som gör att min ena pålle får sin hälsa tillbaka?, och förresten varför dör min häst hela tiden? Sist jag kollade mådde hon bra och hade mer än 90% på alla "värden" hon är 4 år gammal. JAG BLIR SÅ FRUSTRERAD:cool::angel:

Skuggan_ okunnig nybörjare som tycker "handboken" suger:angel::p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

För att din häst ska må bra måste den läggas för kl. 22 med minst 20% kvar av sin energi.
Den måste få tillräckligt med foder så att den inte blir varken för mager eller för fet.
Hästen måste också ryktas varje dag.

Du kan ge din häst kalorisörp om hälsan sjunker. Men om du följer oavnstående så ska det inte behövas.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

För att din häst ska må bra måste den läggas för kl. 22 med minst 20% kvar av sin energi.
Den måste få tillräckligt med foder så att den inte blir varken för mager eller för fet.
Hästen måste också ryktas varje dag.

Du kan ge din häst kalorisörp om hälsan sjunker. Men om du följer oavnstående så ska det inte behövas.

Jag ger den tio kg varje dag eftersom det står typ en varning om att hästen är för smal men det ändras aldrig, och vissa gånger när jag lägger den står det att den har fått för lite sömn.:confused: Rykta & sådant gör jag! Tack för svaret:laugh:

Skuggan_
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Hästen ska väga sin höjd x 1,13 ungefär. Är den kraftigt underviktig så tar det flera dagar att rätta till.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Har du provat att ge max av både havre och hö? När du fått upp den till normalvikt kan det vara bra att titta i slutet av dagen hur mycket mat den ska ha, så att den inte fått för lite. Ju mer den jobbar, desto mer mat behövs.
Sen lär man sig hur mycket mat man ska ge utan att behöva kolla varje dag, men i början kan det vara bra för att lära sig.

Vad det gäller sömnen så är det bara att se till att lägga den senast kl 22.

Svårare än så är det inte att hålla hälsan uppe :laugh:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Förlåt, men är det inte mankhöjden x ca 3,13 som de bör väga? :o

kl
Måste bara skryta lite om att min ena tinker har högst färdigheter bland alla tinkrar i snabbhet, galopp, trav och hoppning. :banana:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Någon som vill hjälpa mig med passköp? :D Isåfall reservera en häst till mig för 320 000 :) Thrse heter jag
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

:bump: Två av två möjliga hornisbebisar idag:bump:
En svart och en leverfärgad fux:d dessutom, inte bara tråkgråa
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL*

7500kr för en betäckning?! NU har de väl ändå slagit i huvudet! :eek:

Kan förstå tanken, att de som jobbat på att få bra hästar också ska få betalt för mödan de lagt ned. Men det är ju knappast bara dom som kommer att ta hutlösa priser (för de få betäckningar som dyker upp på officiella alltså.. :grin: ).

Tycker synd om de som kommer in i spelet som nya nu, de har ju inte en chans att hänga med! :(

Jag kommer visserligen att ta högre betalt än 1500 för mina bästa hingstar, men inte mer än 3000 i allafall - någon jäkla måtta får det vara! :mad:

*suck* känns som att spelet bara med och mer blir för elitspelarna och det gör mig vrång. Alla måste kunna vara med och spela och ha kul!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Visst, för dom nya kan det vara svårt med nya priserna, men kan också se det som bra då dom men bra hingstar faktiskt lägger ut betäckningar istället för att bara ha dom för sig själva:cool: Fast rätt dyrt är det...

En annan fråga, ser zebror bland dom nya pälsarna, kommer det komma zebror eller kan vilken häst som helst ha dom :bump: (om dom nu kommer med)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

självklart är det så, dock så kan jag inte säga så mycket mer då jag inte ligger i gp toppen alls :p Men sitter och undrar om 7500 verkligen gör någon skillnad ändå? dem som sitter på ett par miljoner har ju inte direkt nån större nytta av *mer* pengar, utan vill hellre ta betalt via pass/sm föremål. Lägg då till 7500 + sm/pass på en betäckning så vet i fasen om det blir så mycket bättre..

(men som sagt, det är vad jag skulle göra om jag var uppe i den nivån)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
246
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 065
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp