Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

GP kan även betyda Grand Prix :)

För att 100-bluppa en häst måste du ha vunnit 20 tävlingar, oavsett gren. Dessutom måste den vara minst 10 år.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jodå, det har de om hästen har alla färdigheter och vunnit 20 tävlingar innan den är 10 år, stannar den på ca 95%. Titta på min Desert King som står i Tränings Campen han är färdigtränad i alla dicipliner 9 år och 3 månader gammal, och har 97% BLUP. det ända som kan få honom full blupad i det läget är lektioner som ger 0.33% till BLUP vid varje tillfälle:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Skoj med en sånhär tråd! Är ny här men inte så ny på Howrse i övrigt, ska försöka hänga med här också tänkte jag :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Kan också tillägga att man inte måste ge hästen lektioner i det fall du beskriver, BLUPen ökar lite varje dag fram tills den är 10 utan lektionerna också ;) Men man får ju lite mer i färdigheter iallafall så det är helt klart värt att ta lektionerna ändå!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Menar det jag skrev nyss till Pegasus63.. kanske blev lite oklart!

Jag har redan hunnit spamma här verkar det som, sorry för det ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jodå, det har de om hästen har alla färdigheter och vunnit 20 tävlingar innan den är 10 år, stannar den på ca 95%. Titta på min Desert King som står i Tränings Campen han är färdigtränad i alla dicipliner 9 år och 3 månader gammal, och har 97% BLUP. det ända som kan få honom full blupad i det läget är lektioner som ger 0.33% till BLUP vid varje tillfälle:)

Fast nej. Det är snarare åldringen som ger ökningen, inte lektionerna. Som Ackela skrev så ökar bluppen även om man inte ger lektioner.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Vad fick man för något den 10 och 13 september i kalendern?? Råkade nämligen missa att öppna då.. suck:(
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Tack ;)

I lucka 10 fick man Medusas blod eller en Appaloosa beroende på hur mycket tur man hade och i lucka 13 var det 10 % moral till alla ens hästar :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL
Internationella servern:
Cartier (Lillmulan)
Torsdag (Cornetto)
nevinx (nevin)
Nostie (Dreama)
eyzgul (eyz) <-- mest aktiv där
sg99anli (andrea1)
Unicorn63 (Pegasus63)
Winnerbyaninch (Jojjosan)

Svenska servern:
ThBet (Therese1988)
mirtai (Mirtai)
Siri1 (Ces)
Crossline (Crossline)
LillaMy84 (LillaMy84)
zassoo (zassoo
Linta (Linta)
sanwas (SandraW)
Spryssla (Vira)
cambodia (cambodia)
dramatik (dramatik_87)
santox (santoxen)
kalaspinglan (Snyggve)
mummas (videnlis)
Otherwise (0therise)
nixehen (Nixehen)
Torsdag (Cornetto)
nevinx (nevin)
Thrse (Eijya)
tigerlilja (Humla)
Supero (CorpseBride)
lanjri (Lanjri)
Nostie (Dreama)
Fishli här och Fishli där
eyz (eyz)
Eulwen (skogstrollet)
sg99anli (Andrea1)
Miranion (vego96)
Unicorn63 (Pegasus63)
Halali (Jojjosan)

Har även lagt till alla som jag inte har som vänner :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

För att en häst ska bli 100% blupp måste den uppfylla tre saker, vinna 20 st tävlingar, fetmarkera hästens topp tre färdigheter samt att vara minst 10 år. Hästen som du beskrev var yngre än 10 år, därför fick den poäng till bluppen med varje åldring inte från lektionerna.
Som spelare har sagt här har ridlektioner ingenting med blupp att göra, de ger endast färdigheter



Lanjri:

10/09 Medusas blod eller en appalosa om jag minns rätt
13/09 Moral till dina hästar
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Tack för svaret Ackela och Dreama :) Det i lucka 13 kan jag ju klara mig utan, men fan att jag missade lucka 10... :/
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

ööö, kan man ge bort passes? Kan mottagaren i såna fall se vem det kom ifrån? :confused: Har lyckats få ett pass till på nått vis, och när jag kollar min pass history står det gift
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

ööö, kan man ge bort passes? Kan mottagaren i såna fall se vem det kom ifrån? :confused: Har lyckats få ett pass till på nått vis, och när jag kollar min pass history står det gift

Kanske du har fått för att du nått ett visst antal karmapoäng? Vet faktiskt inte vad det står då men du borde nog fått ett meddelande om det isf.... :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Känner mig lite mobbat ny här...

Men hej allihop! Ska försöka anpassa mig lite efter hur detta fungerar. Sitter som ett stort frågetecken. :p

Heter iallafall esmilo på Howrse. ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
246
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 067
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp